تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

يكشنبه, ۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳ ب.ظ

آشنایی با ورق استیل 316


وقتی با ورق استیل 316 یا استنلس استیل آشنا می شویم، می توان گفت که یکی از فراگیرترین محصولات بر اساس خواص مکانیکی و فیزیکی است که در صنایع مختلف قابل استفاده است.

آشنایی با ورق استیل 316

ورق فولادی 316 در مقایسه با فولاد ضد زنگ 304 در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد.این محصول دومین فولاد پرطرفدار در خانواده فولاد ضد زنگ می باشد. حاوی 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است. با قضاوت از روی خواص مکانیکی، خواص فیزیکی و مواد، صفحه فولاد ضد زنگ 316 و ورق فولادی ضد زنگ 304 شباهت های زیادی دارند. اما تفاوت اصلی بین این دو وجود 2-3% مولیبدن در فولاد زنگ نزن 316 است.این عنصر استحکام و خواص فیزیکی فولاد را به خصوص در دماهای بالا بسیار افزایش می دهد. در مقایسه با فولاد ضد زنگ 304، فولاد ضد زنگ 316 مقاومت در برابر خوردگی بالاتری دارد.

فولاد ضد زنگ 316 مهفا در واقع دومین فولاد ضد زنگ پرکاربرد در خانواده فولاد ضد زنگ است. خواص مکانیکی فولاد 316 و خواص فیزیکی فولاد 316 مشابه فولاد ضد زنگ 304 است و از مواد مشابه تشکیل شده است.

تفاوت اصلی بین این دو در این است که فولاد ضد زنگ 316 به دلیل محتوای 2 تا 3 درصد مولیبدن، غیر مغناطیسی و مقاوم در برابر خوردگی است. مولیبدن خواص مکانیکی و استحکام فولاد را به ویژه در دماهای بالا افزایش داده و بهبود می بخشد. همچنین مقاومت در برابر خوردگی خود را در مقایسه با فولاد ضد زنگ 304 افزایش می دهد. این امر باعث می شود که فولاد ضد زنگ 316 برای کاربردهایی که مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر دمای بالا حیاتی هستند، انتخاب ارجح باشد.

کاربرد ورق فولادی 316

ورق فولادی 316 اغلب در استانداردهای موجود برای محصولات فولادی به عنوان "گرید دریایی" نامیده می شود. دلیل این فراخوان استفاده گسترده از فولاد ضد زنگ 316 در محیط های پر سروصدا مانند مناطق ساحلی است. در آب و هوای گرم و مرطوب تر، ممکن است آسیب ببیند و قهوه ای شود.

یکی از کاربردهای اصلی فولاد ضد زنگ 316 تولید قطعات و تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله پالایشگاه های نساجی، نفت و پتروشیمی است. علاوه بر این، به دلیل خاصیت ضد اسیدی، مقاومت و استحکام بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد. ورق فولادی 316 به دلیل ماهیت خنثی در تولید وسایل پزشکی و جراحی نیز کاربرد دارد.
 

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی