تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

سه شنبه, ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹ ق.ظ

بررسی تمام دلایل سوختن جاروبرقی

 


معرفی قسمت های مختلف جاروبرقی می تواند به ما کمک کند تا دلیل دمای بالای جاروبرقی را دریابیم. بر این اساس، جنبه های مختلف یک دستگاه تصفیه آب عبارتند از:

موتور مکش گرد و غبار

برد برقی جاروبرقی

کیف خلاء

پاکت جاروبرقی فیلیپس

ترموستات یا کیفیونزا

با کولا ریکسو

لوله تلسکوپی با شلنگ جاروبرقی

برس یا بیل جاروبرقی

دسته جاروبرقی

جمع کننده سیم

البته لازم به ذکر است که برخی از لوازم جانبی بسته به برند و مدل جاروبرقی متفاوت است. با بهبود دانش، شرکت‌های تولیدی می‌توانند برخی از قطعات را ترکیب یا با قطعات مختلف جایگزین کنند تا کارایی بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال، در برخی جاروبرقی ها به جای کیسه های جاروبرقی، مخازن شفاف نصب شده است، یا برخی از مدل های جاروبرقی دارای مکانیزم چرخشی هستند که به جاروبرقی ها متصل شده اند تا نظافت و دسترسی به مکان های سخت را آسان تر کنند. اما قطعات اصلی در همه جاروبرقی ها یکسان است. با این حال ممکن است همچنان تفاوت هایی در کیفیت این قطعات وجود داشته باشد.

چرا موتور جاروبرقی به مرور زمان خراب می شود؟

موتورهای جاروبرقی مانند هر وسیله الکتریکی دیگری هستند. که می تواند کارایی و کارایی موتور را در طول زمان از دست بدهد در نهایت باعث از کار افتادن موتور می شود. زیرا گرمای بیش از حد به اجزای داخلی موتور آسیب می رساند، از سوی دیگر، استفاده نادرست از جاروبرقی، مانند فشار زیاد یا کاربردهایی که جاروبرقی برای آنها طراحی نشده است، می تواند عمر موتور را کاهش دهد دستگاه نیز به یاد داشته باشید که تعمیر و نگهداری غیر اصولی باعث خرابی موتور جاروبرقی شما می شود. بنابراین باید مراقب تعویض فیلتر، تخلیه کیسه و گرفتگی لوله ها و لوله ها به موقع بود. برای افزایش طول عمر جاروبرقی مراقبت و نگهداری منظم فیلتر را مرتباً عوض کنید و بسیار مهم است که از آن برای کاربردهای سنگین یا نامناسب استفاده نکنید. بهتر است تعمیرات موتور را به مکانیک ماهر بسپارید. این تضمین می کند که عملکرد موتور به درستی تعمیر و بازیابی شود.
برای تعویض قطعات جاروبرقی با رترو پارت تماس بگیرید.
چگونه بفهمیم جاروبرقی داغ است؟

می توانید علائم و نشانه های زیر را بررسی کنید تا متوجه شوید که تمیزکننده داغ است یا نه.

بوی سوختگی: اگر بوی سوختگی را از جاروبرقی خود استشمام کنید، این نشانه اصلی گرم شدن بیش از حد است.

کاهش قدرت مکش: اگر متوجه شدید که جاروبرقی در حین کار قدرت مکش خود را از دست می دهد، ممکن است موتور بیش از حد گرم شود.

صداهای عجیب: اگر صداهای عجیبی از جاروبرقی شنیدید، ممکن است نشانه داغ شدن بیش از حد موتور باشد.

گرم شدن بیش از حد بدن. گرمای بیش از حد بدنه جاروبرقی نیز یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی است.

قطع و وصل مکرر و خاموش شدن ناگهانی: اگر جاروبرقی مکرر خاموش می شود یا در حین کار به طور ناگهانی خاموش می شود. این ممکن است به دلیل گرم شدن بیش از حد موتور باشد.

در صورت مشاهده هر یک از این علائم، توصیه می کنیم جاروبرقی را خاموش کرده و برای تشخیص و رفع مشکل با یک متخصص تماس بگیرید. تعمیرات به موقع و استفاده از جاروبرقی در چنین شرایطی می تواند مشکلات جدی برای گوشی ایجاد کند.

فیلتر هوا چگونه جاروبرقی را گرم می کند؟

فیلتر هوا یکی از قطعات یدکی جاروبرقی است که نقش مهمی در تبادل هوای موتور جاروبرقی دارد. فیلتر جاروبرقی باید تمیز شود و در صورت امکان پس از مدتی تعویض شود. زیرا در صورت کثیف بودن فیلتر، تبادل هوای داخل موتور به درستی انجام نمی شود و موتور گرم می شود. بنابراین توصیه می کنیم فیلتر را به طور مرتب تمیز کنید. اگر فیلتر جاروبرقی تمیز نمی شود و باید آن را تعویض کنید، حتما فیلتر با کیفیت و اصل را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. زیرا ممکن است موتور جاروبرقی به دلیل کیفیت پایین فیلتر بیش از حد گرم شود و آسیب بیشتری ببیند.

آیا گرفتگی شلنگ یا برس می تواند باعث گرم شدن بیش از حد جاروبرقی شود؟

انسداد شیلنگ یا شلنگ یا برس جاروبرقی می تواند باعث گرم شدن دستگاه شود. اگر علاوه بر گرمایش جاروبرقی، مکش دستگاه نیز کاهش یابد، اولین کار بررسی لوله ها و شلنگ جاروبرقی است. در صورت گرفتگی لوله یا برس، جریان هوا به جاروبرقی کاهش می یابد و فشار در دستگاه افزایش می یابد، این فشار افزایش یافته باعث افزایش دما در دستگاه و گرم شدن موتور می شود. گرفتگی و گرفتگی لوله انعطاف پذیر معمولاً در اثر تجمع ذرات گرد و غبار و اجسام خارجی ایجاد می شود. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق شلنگ و برس جاروبرقی را مرتب چک کنید و از گرفتگی آنها مطمئن شوید.

ترموستات جاروبرقی چیست و در کجا قرار دارد؟

ترموستات یا سنسور حرارتی جزء کمکی جاروبرقی است که دمای موتور جاروبرقی را کنترل می کند تا از گرم شدن بیش از حد و خطرات ناشی از گرمای بیش از حد داخل جاروبرقی جلوگیری کند. عملکرد این قطعه به این صورت است که وقتی دمای موتور بالا می رود، این سنسور به برد برق اطلاع می دهد و موتور را با توجه به داده های دریافتی و برنامه ریزی شده از قبل توسط برد برق خاموش می کند تا از آسیبی که در اثر کاهش دما ایجاد می شود جلوگیری شود. سرعت موتور .

علت قطع ناگهانی جاروبرقی چیست؟

توقف ناگهانی جاروبرقی در حین کار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مانند یک سیم برق شکسته، گرفتگی خط شلنگ، فیلتر هوای کثیف، یا حتی یک کیسه جاروبرقی که خیلی محکم است. گاهی اوقات توقف ناگهانی ممکن است به دلیل داغ شدن موتور و فعال شدن سنسور حرارتی باشد که در این صورت پس از خنک شدن موتور سوپاپ برف پاک کن باز می شود و جای نگرانی نیست.

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی