تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

شنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۸ ق.ظ

آنچه باید در مورد پیچ ​​و مهره بدانید


اگر قصد خرید گیاهان و دانه ها را دارید، بهتر است قبل از انتخاب بین انواع بذر، در مورد محصولات مورد استفاده در صنعت اطلاعات بیشتری کسب کنید. داشتن اطلاعاتی در مورد محصول که در برخی موارد بسیار مفید و برای انتخاب نوع آن مهم است، قطعا شما را از سردرگمی نجات می دهد.

فرقی نمی کند که قصد خرید اینترنتی پیچ و مهره را دارید یا می خواهید آن را از فروشگاه های فیزیکی خریداری کنید و پس از دست زدن به پیچ و مهره، باید با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. البته قصد ما در این مقاله بیان توصیه در مورد خرید مهره و پیچ و مهره نیست. در عوض، ما فقط می خواهیم این محصول را معرفی کنیم تا بتوانید خرید هوشمندانه تری داشته باشید. با پیچ و مهره آرتا همراه باشید.
در پیچ چیست؟

همه ما می دانیم که پیچ و مهره استیل چیست و چه کاربردی دارد. با این حال، به طور دقیق تر، یک پیچ را می توان به عنوان یک استوانه در نظر گرفت که یک رزوه دایره ای به نام رزوه تشکیل می شود. اکثر پیچ ها دارای سر هستند. مهره یک استوانه توخالی با رزوه ای شبیه به پیچ است.

کاربردهای متنوع پیچ و مهره در صنعت و تولید محصولات مختلف باعث شده تا نمونه های زیادی از تولید و فروش آن ها تولید شود. برخی از پیچ ها فقط وظیفه اتصال دو جسم را بر عهده دارند و برخی دیگر وظیفه مهم تری مانند انتقال نیرو را بر عهده دارند. منطقی است که حساسیت ساخت پیچ ها و مهره هایی که باید نیرو را انتقال دهند بسیار بیشتر از پیچ و مهره های اتصال است. با این حال، در برخی موارد، بریدن پیچ اتصال نیز می تواند باعث فاجعه شود.

انواع پیچ و مهره

همانطور که در بالا ذکر شد، پیچ و مهره کاربردهای متفاوتی دارند. البته به دلیل کاربردهای متفاوت، انواع پیچ و مهره نیز باید متفاوت باشد. این نوع تفاوت همچنین می تواند در طراحی انبار، طراحی بسته یا نوع مواد پیچ ​​باشد. قیمت باند بستگی به نوع آن دارد. بنابراین بهتر است بسته به کاربرد، پیچ و مهره مناسب را انتخاب کنید.

در ادامه به معرفی انواع پیچ و مهره بر اساس دسته بندی های مختلف می پردازیم. هر یک از این دسته ها می توانند به شما در خرید پیچ ​​و مهره مناسب کمک کنند.

انواع پیچ بر اساس جنسیت

یکی از رایج ترین طبقه بندی مهره ها و پیچ ها بر اساس جنسیت است. برای ساخت پیچ و مهره از مواد مختلفی استفاده می شود. رایج ترین انواع پیچ عبارتند از:

فلز مس

تبر آهنی

پیچ های فولادی

پیچ برنجی

پیچ و مهره برنجی یکی از بهترین انواع این محصول به شمار می رود. جنس و نوع ساخت پیچ برنجی مناسب این نوع پیچ را در برابر فشار مقاوم می کند تا بتوان از آن برای کاربردهای مختلف استفاده کرد. البته سایر پیچ ها در صورتی که کیفیت بالایی داشته باشند می توانند در جای مناسب خود استفاده شوند.

انواع پیچ های مربوط به آبکاری

یکی از ویژگی های متمایز کننده پیچ و مهره، نوع نصب آن است. برخی از پیچ و مهره ها دارای روکش گالوانیزه هستند و برخی دیگر بدون این نوع پوشش ساخته می شوند. بست های گالوانیزه نیز انواع مختلفی دارند که در هنگام خرید پیچ ​​و مهره باید به آنها توجه کرد. از این نظر پیچ و مهره ها را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

پیچ و مهره با روکش گالوانیزه

پیچ و مهره گالوانیزه گرم

پیچ و مهره گالوانیزه سرد

به من نگاه کن، داکرومات

انواع پیچ ها بر اساس نوع رزوه یا سر

طبقه بندی دیگری که برای پیچ ها استفاده می شود، بر اساس نوع استفاده و در واقع شکل ظاهری رزوه و سر است. این طبقه بندی بسیار متداول است و یکی از مهمترین مواردی است که خریدار هنگام خرید پیچ ​​و مهره باید در نظر بگیرد. نام برخی از انواع پیچ در زیر آورده شده است:

آلن نوربت

پیچ های چوبی

فلزات خورنده

به سرعت

پیچ نوک مته

خستگی چشم

پیچ ج

پچ تی

پیچ نقطه ای

پیچ آویز

پیچش شانه

Screw Master Stud

بار پیچ

پیچ ماشین

تامین مالی شده است

شش ضلعی را دنبال کنید.

پیچ را بردارید

و...

پیچ و مهره استاندارد و کلاس

یکی از پارامترهایی که باعث تفاوت بین انواع پیچ ها می شود، کلاس و استاندارد بین المللی است. علامت گذاری بر اساس استانداردهای مختلف تعیین می شود و نشان دهنده قدرت پیچ است. یکی از نکات مهمی که در خرید آجیل و حتی واشر باید به آن توجه کنید این است که پیچ از کیفیتی مشابه مهره و واشر برخوردار باشد. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی پیش بیاید.

استانداردهای مختلفی در دنیا استفاده می شود که از مهم ترین آنها می توان به DIN آلمان و ASTM آمریکایی اشاره کرد. بر اساس این معیارها، درجه های مختلف طبقه بندی شده و درجه مناسب برای کاربردهای مختلف تعیین می شود. هر دو نوع استاندارد در ایران استفاده می شود.

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی