تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

يكشنبه, ۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲ ق.ظ

تجارت و کار آن


در سال‌های اخیر، صرافی‌ها فعالیت خود را در زمینه تجارت شمش طلا و نقره، ارزهای خارجی و وام‌دهی گسترش داده‌اند.

معنی صراف: معنای لغوی صرافی (بورس) عبارت است از رد و بدل شدن هر نوع پولی که می توان آن را تجارتی دانست که به دلیل نیاز مردم به تعیین صحت وزن و عیار انواع اوراق بهادار به وجود آمده است. .

انواع مبادلات:

قبلاً صرافی ها به 2 نوع زیر تقسیم می شدند:

صرافی نوع اول: این نوع صرافی فقط به خرید و فروش ارز، طلا و نقره به صورت نقدی می پردازد و انجام سایر معاملات ارزی برای این نوع صرافی غیر قانونی است.

صرافی بیت ارز نوع دوم: صرافی که علاوه بر کارکردهای فوق، انتقال ارز را نیز انجام می دهد، صرافی نوع دوم محسوب می شود. این نوع عملیات مربوط به نقل و انتقالات پولی است که از طریق بانک ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی انجام می شود.

این نوع صرافی ها همچنین خدمات برون مرزی را از طریق فروشندگان مجاز خارج از کشور ارائه می دهند.

صرافی ها بر اساس دستور اجرایی تاسیس، بهره برداری و نظارت بر عملیات صرافی به دو دسته اول و دوم تقسیم می شوند و تمامی صرافی ها با توجه به توان و ظرفیت خود می توانند عملیات مربوط به پول را انجام دهند. مبادله ارز و خرید و فروش.

این آیین نامه در 48 بند و 13 تبصره در جلسه 28 اردیبهشت 1393 شورای پول و اعتبار تصویب شد.

نحوه کار مبادلات:

بازاریابی مانند فروشندگان کالا و خدمات برای تعیین قیمت تمام شده محصولاتشان و فروش آنها به درصدی به نام سود ضروری است. این نسخه باعث می‌شود صرافی‌ها نیاز به دریافت اطلاعات کامل و به‌روز در مورد نرخ برابری ارز در برابر ارز اصلی خود داشته باشند.

این صنف جدای از فعالیت های پولی، به خرید و فروش سکه طلا نیز می پردازد که البته حساسیت اصلی کار آنها مربوط به حواله و پول کاغذی است. می دانید که در شرایط عادی نرخ ارز توسط بازارهای مالی بین المللی مانند بازار ارز تعیین می شود، اما بانک های مرکزی کشورهای پایه مسئول محاسبه نرخ ارز هستند. به تعبیر واقع بینانه تر، می توان گفت که سیستم بانکی هر کشور وظیفه ارائه نرخ ارز مبادلات ارزی را به صورت روزانه بر عهده دارد.

صرافی ارز دیجیتال و نحوه کار آن:

 خرید ارز دیجیتال همچنین دارای صرافی برای خرید و فروش انواع سکه است و مهمترین بخش بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود.

می توان فرض کرد که میزان عرضه و تقاضای صرافی ارز دیجیتال تعیین کننده ارزش ارز دیجیتال و ارزش آن است.

بر اساس پارامترهای عرضه و تقاضا و ایجاد تعادل بین آنها، می توان گفت که رشد قیمت ارز با تقاضای آن در بازار مالی ارتباط مستقیم دارد. تصویری از این مقاله نیز وجود دارد.

نکته 1: عوامل مهم دیگری نیز بر قیمت ارز تاثیر می گذارد.

نکته 2: ویژگی ها و عملکرد صرافی های ارز دیجیتال ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد.

نکته 3: صرافی ارز دیجیتال رابطه بین فروشنده و خریدار است که بابت این تراکنش پورسانت دریافت می کند.

نحوه عملکرد صرافی ارز دیجیتال:

با این نوع صرافی، یک کیف پول آنلاین برای مشتریانی که ارزهای پشتیبانی شده را می پذیرند، در نظر گرفته شده است که مشتریان می توانند از طریق آن تراکنش انجام دهند.
 

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی