تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸ ق.ظ

جاروبرقی چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟


امروزه با توجه به صنعتی شدن زندگی و درک اهمیت سلامت و ارزش زمان، جاروبرقی یک وسیله برقی ضروری در هر خانه، کارگاه و محل کار محسوب می شود و دیگر کالای لوکس به حساب نمی آید. اما این دستگاه محبوب چگونه کار می کند؟

پاک کننده چیست و چگونه کار می کند؟

جاروبرقی وسیله ای است که شامل موتوری است که با برق شروع به کار کرده و شروع به کار می کند. یک فن در موتور جاروبرقی تعبیه شده است که موتور را به حرکت در می آورد و با کاهش فشار هوای داخل جاروبرقی خلاء ایجاد می کند که در نتیجه فشار هوای خارجی هوای داخل را مجبور به حرکت در لوله می کند. . هنگامی که هوا وارد جاروبرقی می شود، گرد و غبار و زباله ها توسط یک فیلتر از هوا جدا شده و وارد محفظه مخصوص گرد و غبار می شوند. به طور کلی می توان گفت که انواع جاروبرقی شامل سه قسمت اصلی پمپ مکنده، فیلتر و مخزن می باشد. که در آن فیلتر نقش مهمی در تضمین کیفیت هوا و جلوگیری از بازگشت ذرات ریز به محیط دارد. پمپ جزء اصلی انواع جاروبرقی است که قدرت و سرعت آن از نظر کیفیت نظافت بسیار چشمگیر است. انواع مختلف جاروبرقی بسته به محل استفاده، قوطی های متفاوتی دارند. هر چه اتاق بزرگتر باشد، به جاروبرقی بزرگتری نیاز دارد. اما این فقط عملکرد کلی جاروبرقی است. جاروبرقی ها به طور کلی به سه دسته جاروبرقی صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تقسیم می شوند. در این مقاله در مورد جاروبرقی خانگی و انواع آن صحبت خواهیم کرد. شرکت های مختلف تولید کننده و طراحی جاروبرقی با استفاده از تکنولوژی های مختلف، تنوع زیادی را برای این دستگاه به ارمغان آورده اند که در ادامه کمی بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

انواع جاروبرقی خانگی

شرکت های پیشرو لوازم خانگی در سرتاسر جهان جاروبرقی ها را بر اساس فاکتورهایی مانند کارایی، قدرت، زیبایی و غیره تولید و طراحی می کنند. به طور کلی انواع جاروبرقی های خانگی را می توان در 5 گروه زیر طبقه بندی کرد:

پمپ گرد و غبار دستی

جاروبرقی نامیرا

جاروبرقی دائمی

پمپ وکیوم سیلندر

جاروبرقی رباتیک

اما آنچه در نظر عموم مردم جاروبرقی محسوب می شود جاروبرقی سیلندری (خواب آور) است که در این مقاله بیشتر به آن پرداخته شده است.

پاک کننده سیلندر (مایل)

جاروبرقی های سیلندر شبیه جاروبرقی های قدیمی است که در بسیاری از خانه ها یافت می شود و برای تمیز کردن قسمت های مختلف خانه استفاده می شود. شرکت های بزرگ لوازم خانگی هر روز سعی در ساخت و طراحی انواع مختلف این نوع جاروبرقی دارند. جاروبرقی های اتاق خواب با قدرت و سرعت مکش متفاوت ساخته می شوند و سازندگان از مواد مختلفی استفاده می کنند و فناوری های مختلفی را پیاده سازی می کنند. این نوع جاروبرقی ها معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که ظریف و جمع و جور هستند تا به راحتی در هر خانه ای قرار بگیرند، بنابراین در هنگام خرید جاروبرقی نیازی به نگرانی در مورد اشغال فضا ندارید. جاروبرقی از یک بدنه پلاستیکی یا فایبرگلاس، یک موتور، یک لوله خرطومی، یک لوله فلزی یا پلاستیکی، یک کابل برق، یک پارو و یک سری مخازن مختلف گرد و غبار تشکیل شده است. جاروبرقی ها را می توان از نظر ظاهر و نوع مخزن گرد و غبار به گروه های زیر تقسیم کرد:

جاروبرقی کیسه ای

در این مدل جاروبرقی فضایی برای قرار دادن کیسه گرد و غبار در بدنه دستگاه ایجاد شده است. جاروبرقی های کیسه ای را می توان به دو دسته زیر تقسیم کرد:

* جاروبرقی با کیسه های دائمی: این نوع جاروبرقی ها مجهز به کیسه برزنتی هستند و پس از هر بار پرکردن کیسه باید تخلیه و شسته شود. اگرچه این نوع کیف ارزان است، اما برای افرادی که آلرژی دارند و حساسیت به گرد و غبار دارند توصیه نمی شود. زیرا وقتی کیسه را تمیز می کنید، به ناچار مقداری گرد و غبار از آن خارج می شود. به این نوع جاروبرقی ها جاروبرقی سطلی نیز می گویند.

* پاک کننده با کیسه یکبار مصرف: با توجه به کیسه یکبار مصرف، افراد با این پاک کننده کمتر در معرض گرد و غبار قرار می گیرند. علاوه بر این، شرکت های تولیدی اغلب این نوع کیسه ها را با چند لایه طراحی می کنند تا در هنگام کار با تجهیزات و تعویض کیسه گرد و غبار کمتری تولید شود.

جاروبرقی بدون کیسه یا ظرف

به عنوان مثال، دیگر نیازی نیست هر بار کیسه گرد و غبار را تعویض کنید. فقط بعد از پر شدن آن را بنوشید و دوباره بگذارید.

نکاتی که هنگام خرید جاروبرقی باید در نظر بگیرید

امروزه با نقش پررنگ جاروبرقی ها در خانه و دست راست زنان خانه برای نظافت، خانه های بیشتر و بیشتر می توانند کار را آسان کنند. از جمله نکاتی که باعث کارایی بیشتر این ابزار و افزایش راندمان کاری می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

I-لوله تلسکوپی

اکثر پاک کننده های موجود در بازار امروزه دارای لوله های فلزی قابل تنظیم هستند و لوله ها روی هم می لغزند و بلندتر و کوتاهتر می شوند و این کار را برای کاربران مختلف با ارتفاع های مختلف آسان می کند.

نشانگر پر بودن مخزن

این نشانگر طراحی شده در جاروبرقی های کیسه دار، لحظه تعویض کیف را با کمک چراغ یا بند روی دستگاه یادآوری می کند و به نوعی عمر مفید دستگاه را افزایش می دهد.

چرخ ها

با 3 یا 4 چرخ در زیر بدنه دستگاه می تواند بسیار قابل مانور باشد.

کنترل دسته

این ویژگی به شما این امکان را می دهد که به راحتی برق را تنظیم کنید و دستگاه را بدون فشار دادن آن روشن و خاموش کنید.

دستگاه جانبی

پاک کننده با لوازم جانبی مختلف می تواند کارایی دستگاه را افزایش داده و تمیز کننده را کارآمدتر کند. مجموعه ای از وسایل مخصوص مبلمان، پارکت و سنگ، ترک و شکاف یکی از موثرترین پاک کننده هاست.

فضای داخلی برای لوازم جانبی

برخی جاروبرقی ها فضایی در جاروبرقی دارند که مانند کیسه ابزار امکان قرار دادن ابزارهای جانبی را فراهم می کند که به معنای نظم بیشتر و دسترسی مداوم به ابزار است و کمک می کند ابزارهای کوچکتر گم نشوند.

از دیگر نکات قابل توجه می توان به سطح قدرت دستگاه، بی صدا بودن دستگاه، میزان انرژی مصرفی، وزن دستگاه، در دسترس بودن خدمات پس از فروش و قطعات دستگاه اشاره کرد که همه این موارد باید یک نقطه. باید با دقت بیشتری بررسی شود

دلایل مکش کم گرد و غبار

شاید متوجه شده باشید که در حین جاروبرقی، قدرت مکش دستگاه کم است و به درستی کار نمی کند. در زیر با چند دلیل کاهش قدرت مکش جاروبرقی آشنا می شویم که بهتر است بررسی کنید که آیا با این مشکل مواجه هستید:

کیسه گرد و غبار جاروبرقی یاکازارا

یکی از اولین دلایلی که می تواند بر عملکرد جاروبرقی تاثیر بگذارد پر شدن بیش از حد کیسه جاروبرقی است. بنابراین، اگر جاروبرقی شما دارای چراغی است که نشان می دهد مخزن پر است، مراقب باشید. در غیر این صورت، قبل از شروع کار بررسی کنید که کیسه پر باشد. از طرفی وجود پارگی یا سوراخ یا نصب ناقص در کیسه نیز بر قدرت مکش دستگاه تأثیر می گذارد. پس در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی لازم است فورا کیسه را تعویض کرده یا در موقعیت صحیح خود قرار دهید تا هم دستگاه مکنده در بالا قرار گیرد و هم موتور جاروبرقی فشار نیاورد.

هوای کثیف را تمیز کنید

امروزه اکثر جاروبرقی های مدرن دو نوع فیلتر دارند. یک فیلتر از ورود گرد و غبار به موتور جلوگیری می کند و عمر مفید آن را افزایش می دهد، فیلتر دیگر فیلتر خروجی هوا است که از پخش شدن ذرات گرد و غبار در هوا جلوگیری می کند و از استنشاق گرد و غبار در حین جارو کردن جلوگیری می کند. در برخی از جاروبرقی ها این فیلترها قابل شستشو هستند و باید به صورت دوره ای بررسی شوند تا از تمیز بودن آنها اطمینان حاصل شود. اگر فیلترها قابل شستشو نیستند، باید فیلتر جدید ساخته و تعویض شود.

تنظیم برق دستگاه نادرست است

به طور کلی همه جاروبرقی ها دارای دکمه هایی هستند که با استفاده از آنها می توان برق و مکش دستگاه را تغییر داد. گاهی اوقات تنظیم نادرست این دکمه به سطحی که در حال تمیز کردن آن هستیم بستگی دارد، کشیدن دستگاه ممکن است مناسب به نظر نرسد. به عنوان مثال برای سطوح سنگی، سرامیکی و پارکت، قدرت ابزار باید در بالاترین حد باشد تا در هنگام نظافت بهتر عمل کند. زمانی که قدرت دستگاه هنگام نظافت فرش و موکت متوسط ​​باشد، عملکرد بهتری دارد.

یک لوله شلنگ ترک خورده یا ترک خورده

گاهی اوقات علت مکش خلاء مربوط به مشکلات لوله شیلنگ است. اگر لوله شکسته و نشتی هوا داشته باشد یا جسم خارجی لوله را مسدود کند، جذب جاروبرقی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین اگر در حین کار جاروبرقی متوجه صدای عجیب و غریب آن شدید، باید لوله را بررسی کرده و مشکل را برطرف کنید.

ظرف بسته یا محفظه خلاء

گاهی اوقات مشکل مکش خلاء به وجود جسم خارجی در مسیر پروانه یا شیلنگ خلاء مربوط می شود.
 برای تعمیرات جاروبرقی بوش در تهران به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://paydarservice.org/تعمیر-جارو-برقی-بوش/

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی