تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳، ۰۶:۳۲ ب.ظ

راهنمای خرید سمعک ضروری است


برای افرادی که سمعک دارند، سمعک بسیار مهم است. افراد مسن و بیمار کم شنوا باید از سمعک استفاده کنند تا صداهای محیطی را بهتر بشنوند. انتخاب سمعک مناسب برای کم شنوایی مهم است. سمعک ها در اندازه ها و سبک های مختلف تولید و فروخته می شوند که در صورت نیاز می توان از آنها استفاده کرد. تشخیص اینکه از کدام نوع سمعک استفاده کند به عهده شنونده است. همچنین اگر قصد خرید سمعک را دارید، باید راهنمای خرید سمعک را به دقت دنبال کنید و سمعک مورد نیاز خود را طبق دستورالعمل خرید خریداری کنید. راهنمای خرید سمعک ما را بررسی کنید تا به افراد ناشنوا کمک کنیم تا صداهای اطراف خود را بهتر بشنوند. با انتخاب سمعک مناسب، نگران کم شنوایی نخواهید بود و به راحتی می توانید از کیفیت و عملکرد انواع سمعک ها لذت ببرید. راهنمای کامل خرید سمعک ما را بررسی کنید و سمعک مناسب برای گوش خود را بیابید. تا انتها با نمایندگی سمعک در مرکز تهران همراه باشید.

علل کم شنوایی

شایع ترین نوع کم شنوایی، بیماری حلزونی است که به آن کم شنوایی حسی عصبی می گویند که معمولاً در اثر آسیب به سلول های مویی ریز حلزون ایجاد می شود. این سلول ها امواج صوتی ورودی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند که از طریق اعصاب حسی به مغز منتقل می شود. مغز سیگنال ها را به عنوان صداهای قابل شنیدن گفتار تفسیر می کند.

افزایش سن و قرار گرفتن در معرض صداهای بلند مهم ترین علل آسیب به این سلول های حساس شنوایی است، اما برخی داروها، بیماری ها و سابقه خانوادگی مشکلات شنوایی نیز می توانند خطر کم شنوایی را افزایش دهند.

اکثر افرادی که مشکلات شنوایی دارند سالخورده هستند. طبق گزارش موسسه ملی ناشنوایی و سایر اختلالات ارتباطی، نزدیک به یک سوم افراد 65 تا 74 ساله مشکلات شنوایی را گزارش می کنند. و این تعداد در سن 75 سالگی به نصف کاهش می یابد.

شواهد قوی وجود دارد که مشکلات شنوایی درمان نشده در بزرگسالان یک مشکل عمده سلامت ملی است و تحقیقات جدید آنها را با سایر مشکلات سلامتی جدی مانند افسردگی، کمبود حافظه و توجه و شاید حتی زوال عقل مرتبط می‌داند.

کم شنوایی حسی عصبی اغلب قابل درمان نیست، اما می توان با استفاده از سمعک هایی که به طور انتخابی صدا را تقویت می کنند، کنترل کرد. کارشناس رزونانس سمعک می تواند شما را در انتخاب سمعک مناسب راهنمایی کند. با این حال، برای افرادی که مشکلات شنوایی شدید یا کم شنوایی فقط در یک گوش دارند، می‌توان این مورد را از طریق جراحی کاشت حلزون تنظیم کرد، که با تحریک الکتریکی عصب شنوایی، قسمت آسیب دیده سیستم شنوایی را دور می‌زند. برای انجام شنوایی سنجی در تهران کلیک کنید.

مشکل شنوایی موقت

این نوع مشکل شنوایی کمتر رایج است و معمولاً از انسداد فیزیکی یا تغییر شکل گوش میانی یا خارجی ناشی می شود. اوتیت میانی که در اثر تجمع مایع در گوش میانی به دلیل عفونت و برخی اختلالات خاص ایجاد می شود، از رسیدن صدا به گوش داخلی و مغز جلوگیری می کند.

از بین بردن تجمع جرم گوش در گوش خارجی، درمان عفونت گوش میانی و جراحی اصلاحی در صورت بروز ناهنجاری ها اغلب شنوایی را بازیابی می کند. در غیر این صورت ممکن است نیاز به استفاده از سمعک داشته باشید.

افراد مسن گاهی اوقات ترکیبی از هر دو نوع کم شنوایی (سیستمی و حسی عصبی) دارند. به عنوان مثال، کاهش شنوایی مرتبط با افزایش سن با موم در گوش میانی می تواند در انتقال صدا به گوش داخلی اختلال ایجاد کند. برای تعمیر سمعک در شمال تهران با ما تماس بگیرید.

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی