تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۰۸:۱۲ ب.ظ

سیستم کنترل تردد چیست و چه مزایایی دارد؟

در واقع دستگاه کنترل دسترسی راه حلی برای مدیریت بهتر ورود و خروج افراد به یک سایت است. با این سیستم می دانیم چه کسانی در چه ساعتی وارد ساختمان شده اند. استفاده از این تجهیزات نظم و انضباط سوار و پیاده شدن را بهبود می بخشد و ایمنی را بهبود می بخشد.

کاربر یک سیستم کنترل ترافیک هوشمند می تواند خدمه، پیمانکار یا سرکارگر باشد. این شخص ممکن است پیاده باشد یا بخواهد با ماشین وارد شود. مکانی که با سیستم کنترل تردد قصد مدیریت آن را داریم می تواند ساختمان اداری، اتاق، شرکت تولیدی، انبار، مرکز توریستی، مرکز ورزشی و ... باشد. یک سیستم  اکسس کنترل دسترسی راه حل مناسبی را برای کنترل ورود و خروج تمامی این موارد در اختیار شما قرار می دهد.

تعریف سیستم کنترل ترافیک

سیستم کنترل تردد فیزیکی به یک سیستم امنیتی الکترونیکی اطلاق می شود که از راه حل های مختلفی از جمله دستگاه های شناسایی برای جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز به مناطق خاص استفاده می کند و تنها به افراد مجاز اجازه ورود و ورود را می دهد. با استفاده از این ابزار می توانید تصمیم بگیرید که چه کسی و چه زمانی اجازه دسترسی به مکان های مورد نظر شما را دارد. با دیلاک همراه باشید.

چرا از دستگاه کنترل دسترسی استفاده کنیم؟ مزایای آن چیست؟

سوئیچ های مکانیکی ساده ترین شکل کنترل ترافیک سنتی هستند و روشی هستند که توسط بسیاری از سازمان های کوچک استفاده می شود. با این حال، حتی برای یک شرکت کوچک، استفاده از کلیدهای مکانیکی دارای معایب زیادی است - به ویژه با رشد سازمان. در زیر برخی از مشکلات استفاده از روش دستی کنترل ترافیک را بررسی خواهیم کرد.

این امکان وجود دارد که کلید گم شود.

ردیابی چه کسی و چه زمانی وارد ساختمان شده است.

نگهداری و مدیریت قفل های فیزیکی دشوار است.

کلیدهای فیزیکی به راحتی کپی و سوء استفاده می شوند.

چرا استفاده از سیستم کنترل ترافیک یا کنترل دسترسی مفید است؟

علاوه بر رفع این خطاها، استفاده از سیستم کنترل دسترسی مزایای زیادی دارد. در ادامه با مهم ترین مزایای سیستم مدیریت ترافیک آشنا می شویم.

افزایش کنترل و امنیت

البته مهمترین مزیت سیستم های کنترل تردد ارتقای امنیت است. با استفاده از سیستم هوشمند کنترل تردد، معایب و خطرات استفاده از کلیدهای مکانیکی از بین رفته و کنترل بیشتری در قسمت های مورد نیاز خود خواهید داشت.

سرعت عملکرد بالا

سیستم های کنترل ترافیک هوشمند بسیار سریعتر از راه حل های سنتی عمل می کنند و ترافیک ورودی و خروجی را کاهش می دهند.

قابلیت تشخیص ترافیک

داده های ورود و خروج در یک پایگاه داده امن در سیستم مدیریت ترافیک ذخیره می شود و در هر زمان در دسترس است. بنابراین وضعیت ترافیک گذشته افراد به راحتی در اختیار شما خواهد بود.

امکان کنترل از راه دور

امکان انجام پیکربندی تجهیزات کنترل تردد از راه دور وجود دارد و نیازی به حضور فیزیکی در محل نیست. علاوه بر این، می توانید گزارش های ترافیک و رویدادها را از راه دور مشاهده کنید.

راه حل های اعتبار سنجی در سیستم های کنترل ترافیک

به طور کلی می توان افراد را از سه طریق شناسایی کرد:

اقلامی که افراد با خود حمل می کنند مانند کارت، شناسنامه، کارت شناسایی هوشمند، نشان یا نام هوشمند و غیره.

چیزی که مردم می دانند، مانند رمز عبور

چیزی که از ویژگی های منحصر به فرد انسان است، مانند صورت، انگشت و ....

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی