تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۲۳ ب.ظ

قدرت واعظ رادیویی از کجا می آید؟


اکثر مردم صبح را با بی حوصلگی و خواب آلود شروع می کنند و در راه رفتن به محل کار یا انجام کارهای روزانه خود پس از شنیدن صدای پرانرژی گوینده از خود سوال می پرسند بپرسید از کجا می آید؟ انرژی صبحگاهی گوینده؟

_ فارس نوشت: اکثر ما صبح ها کاملا خسته، بداخلاق و لباس پوشیدن برای محل کار یا دانشگاه و غیره از خواب بیدار می شویم. اما ما هنوز خواب نیستیم، برنامه های رادیویی را گوش می دهیم که مجری با انرژی و اشتیاق زیاد صبح بخیر می گوید و حالمان خوب است و روزمان را با انرژی و انگیزه بیشتری شروع می کنیم.

یکی از این برنامه ها «صبح بخیر» است که هر روز ساعت 6:30 از رادیو ایران پخش می شود.

استودیویی که هرگز تعطیل نمی شود

در واقع استودیوهای رادیویی یکی از آن مکان هایی هستند که هرگز تعطیل نمی شوند. آنها فقط از یک گروه به گروه دیگر منتقل می شوند. مجری برنامه صبح امروز سعید توکلی است. او از مجریان جوان و البته پیشکسوت رادیو محسوب می شود که در تلویزیون هم حضور دارد. امروز او زود به استودیو آمد، اسناد برنامه را گرفت و مشغول تحویل آنهاست. دقیقه ای تا شروع برنامه باقی نمانده است. توکلی وارد استودیو می شود. در را می بندند و اول الکل به اطرافش می پاشد. نقابش را برمی دارد و با اشتیاق از ایران، کشور خوب و مردم همیشه خوبش استقبال می کند.

- به نام خدا...

- سلام سلام...

او با انرژی فراوان شروع به احوالپرسی کرد. سپس با اشاره دست، ستوده (برنامه ساز) در اتاق کارگردان نشست و آهنگ زیبایی را اعلام کرد. مدت زمان این آهنگ بسیار کوتاه است و به آن موسیقی اینتروال می گویند. آهنگ متوقف می شود و مجری ادامه می دهد:

-خداحافظ...خداحافظ...سلام...خوبی؟ تو خوبی؟ چرا پنجره را بستی؟ هوا عالیه...هنوز سرده؟

سپس صدایش را قطع می کند و می گوید: من سعید توکلی هستم، سازنده این برنامه آرمان ستوده. پشت میز صدا، مهدی خانپور با نقاب برایت دست تکان می دهد. احمد جان با قلب بزرگ دست می زند، بسیار خنده دار و خنده دار.

فرزاد محمدی را در خدمت شما هستم. او از سحر می دود، صدای شما را ضبط می کند، کار برنامه را هماهنگ می کند. من با مهمانان صحبت می کنم، مذاکره می کنم، در یکی از این داستان ها، خانم پهلوانی. دوستدار و خانم انصاری همراه ما بودند. در این برنامه با مردم ایران چه اتفاقی خواهد افتاد…
 

رادیو هنوز طرفدارانی دارد

برنامه زمانی ادامه پیدا می کند که رضا بحری مدیر گروه رادیویی ایران و انجمن رادیویی ایران وارد استودیو می شود و بر کار نظارت می کند. او امروز در استودیو است و تا زمانی که برنامه پخش شود و فرصتی برای گپ زدن پیدا کند، برنامه را زیر نظر دارد. وی معتقد است تا امروز هیچ رسانه ای در دنیا نتوانسته است مانند صداوسیما به دوست قابل اعتماد و موثر مردم تبدیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز فضای مجازی را رقیب صداوسیما نمی بینید؟ پاسخ می دهد: فضای مجازی را می توان رقیب جدی همه رسانه های سنتی دانست، اما  شیراحمدی با نگاهی به وضعیت مخاطب در این ساعات، رادیو همچنان بهترین انتخاب است: اتوبوس، تاکسی، پشت فرمان، هنگام حرکت به سمت. کار کردن خواندن و بیشتر. چند ساعت خوابیدم خبری نشد. این رادیویی است که شما را یکپارچه همراهی می کند.

وی ادامه می دهد: اگر چنین تصویری را از شنونده صبحگاهی رادیو بگیریم، می توانیم علایق و خواسته های او را در این ساعات، اخبار جدید، اطلاعات کاربردی برای لذت بردن از یک روز خوب، موسیقی شاد و پرنشاط، مطالب و پیشنهادات امیدوارکننده و کوتاه و کاربردی درک کنیم. آموزش با رنگ آمیزی جالب همه این مطالب وقتی از دهان یک میزبان خونگرم و صمیمی شنیده می شود صبح دلپذیرتری را برای مخاطب ایجاد می کند.

بحیرایی افزود: یافتن چنین فرصت و فضایی فرصتی بی نظیر برای صداوسیما است تا با جذب و جذب بیننده و جلب رضایت مخاطبان خود با سایر رقبا دیدار کنند. و به همین دلیل است که برنامه های صبحگاهی رادیو یکی از مهم ترین بخش های رادیو محسوب می شود.

او درباره ماهیت برنامه های رادیویی صبحگاهی صحبت می کند. اساسا برنامه صبحگاهی برای ایجاد فضایی پرانرژی طراحی شده است تا در آن یک روز کاری پر از شور و رشد را شروع کنید. ترکیبی از نشاط، آرامش، و اطلاعات ضروری صبحگاهی بر جذابیت و محبوبیت برنامه صبحگاهی تأثیر می گذارد. سابقه طولانی این مورد «صبح بخیر» همراه با استفاده از نیروهای زبده و مستعد، جایگاه خوبی در بین بینندگان دارد.

توکلی: من رسما نمی خوابم!

سعید توکلی در گفت و گو با بحیرایی رفت و برگشت، با مهمانان برنامه گفت و گو کرد و حالا یک آهنگ 5 دقیقه ای می دهد. این زمان کوتاه فرصت مناسبی برای بحث است. او ماسک خود را می گذارد، استودیو را ترک می کند تا گلویش را صاف کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به چند اجرا چقدر نیاز به استراحت دارید؟ پاسخ می دهد: من در هفته ای که سلام ایران بازی می کنم، رسما نمی خوابم، چون تا یکی دو بامداد مشغول خواندن و بررسی آخرین اخبار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و علمی هستم. من چیزی حس میکنم. احتمالاً در ذهنم ایجاد می کنم که برای شنونده مفید باشد و بعد طوری سازماندهی می کنم که اولاً شنونده را جذب کنید و ثانیاً شنونده را پشت سر نگذارم. جالب اینجاست که من صبح زود قبل از خروج از خانه، سایت های معتبر را چک می کنم و همین روند در طول برنامه ادامه دارد و مجموعه این تعاملات سعید توکلی را برای بینندگان قابل اعتماد و قابل اعتماد می کند. که طبیعتا برای من مفید است. من کارم را به خوبی انجام خواهم داد.

وی ادامه داد: علاوه بر این یکی از رسالت ها و خدمات زهرا شیراحمدی این برنامه اطلاع رسانی است. من فکر می کنم صبح بخیر یک کار صبحگاهی است نه یک برنامه. محور مشخص است در آن زمان ممکن است بسیاری از مردم خسته و ناامید شوند. زن و شوهر دعوا و شکایت از همه چیز در زندگی! و از همه مهمتر مسئولان عالی کشور باید این برنامه را بشنوند. من باید همه مخاطبان را راضی کنم. صرف نظر از سلیقه و جنسیت شما. اگر چیز جدیدی پیش بیاید، یک کیت رسانه ای می گذارم و برای مردم پخش می کنم. پذیرفته شدن توسط مردم بسیار سخت است. خدا را شکر این اتفاق افتاد.

انرژی صبحگاهی مجریان رادیو از کجا می آید؟

مجری رادیو در پاسخ به این سوال که صبح از کجا انرژی می گیرد؟ لبخندی زد و گفت: "من از عشق مردم استفاده می کنم تا به خودم انرژی بدهم. این چیزی است که به دنبال آن هستم." انرژی که می دهید به شما برمی گردد. در طول این سال ها، ما شاهد تاثیر انرژی مثبت بر مخاطبان خود بوده ایم.
 

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی