تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی


پنجره های دوجداره UPVC یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع پنجره در ساختمان سازی می باشد. با توجه به حرکت ارسی به چپ یا راست، این نوع پنجره یکی از بهترین گزینه ها برای محیط هایی با فضای داخلی محدود می باشد. استفاده شده. در ادامه این مقاله به ساختار پنجره های کشویی، مزایای پنجره های کشویی، معایب و همچنین هزینه پنجره های کشویی می پردازیم.


انواع پنجره های کشویی UPVC

دو نوع پنجره کشویی UPVC وجود دارد. پنجره های کشویی تک ریلی یا (مونو ریلی) و پنجره های کشویی دو ریلی دو نوع هستند.

پنجره کشویی تک مسیر یا (تک مسیر)

پنجره کشویی تک مسیر دارای یک قاب ثابت و یک قاب باز می باشد و برای باز و بسته کردن مسیر استفاده می شود.

پنجره کشویی جفت ریلی

پنجره کشویی جفت مسیر دارای دو دهانه برای باز و بسته شدن است و بنابراین لولای ثابت برداشته شده و دو دهانه همزمان باز و بسته می شوند.



سیستم پنجره دوبل کشویی UPVC

پروفیل قاب کشویی ابتدا برای ساخت یک پنجره لعاب استفاده شد. این نوع پروفیل ها مشابه ترکیبی هستند که در بالا به عنوان یک ریل و دو ریل توضیح داده شد. پروفیل حرکت بازشو امکان حرکت دهانه را با غلطک هایی که بین لولاها و ریل قرار دارند می دهد. بین قاب ها قرار می گیرد.
 

 

لوازم جانبی پنجره کشویی UPVC

یراق آلات پنجره کشویی UPVC از غلتک، پله، دستگیره، کش مو لاستیکی و ریل تشکیل شده است.

غلتک پنجره کشویی upvc

مهمترین تجهیزات مورد استفاده برای پنجره های کشویی upvc غلتک های UPVC می باشد. این غلتک ها در زیر تسمه در اولین و آخرین دهانه تسمه قرار می گیرند. این غلطک ها باید با توجه به اندازه تسمه و وزن لیوان قرار گیرند. دو نوع غلتک در بازار وجود دارد، غلتک های مسی و غلتک های پلاستیکی. پلاستیک نسبت به مس طول عمر کمتری دارد اما پلاستیک حرکت بهتر و راحت تری دارد.

مقایسه ریل های پنجره کشویی تک ریلی و یو پی وی سی دوبل upvc

پنجره یو پی وی سی تک ریلی یا (مونوریل) کشویی upvc به دلیل پایداری یک ارسی و ساختار یک پنجره کشویی یک ریلی با پنجره خیابانی دو دارای عایق صدا و نور بالا می باشد.

پنجره کشویی تک مسیری سنگین تر از پنجره کشویی دو مسیره است و در نتیجه هزینه پنجره کشویی تک مسیری گرانتر از پنجره کشویی دو مسیره است.

با ساخت دو پنجره تک ریلی و دو ریلی با ابعاد مشابه، پروفیل به کار رفته در پنجره دو ریلی نسبت به تک ریلی بیشتر می لغزد.

وزن قاب پنجره در هر دو مدل پنجره کشویی یکسان است.

سطح مقطع پروفیل ریلی تکی بزرگتر از سطح مقطع پروفیل ریلی دوتایی است.

از نظر ظاهری، پنجره قایق‌ای تفاوت چندانی بین پنجره‌ی یک‌راهی و پنجره‌ی دوطرفه‌ای ندارد، تنها تفاوت این دو پنجره در ابعاد شیشه‌ای آن‌ها است، پنجره‌ی دوطرفه، ابعاد صفحه‌ای و شیشه‌ای یکسان است، اما در پنجره‌ی کشویی یک‌طرفه Track می تواند بزرگتر از لولای ثابت باشد.



ویژگی ها و مزایای پنجره های کشویی پی وی سی

مزایای پنجره کشویی UPVC

جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل خانه و عایق صوتی مناسب

باز و بسته شدن آسان پنجره ها و درب های دوجداره یو پی وی سی

کمترین هرج و مرج را برای مردان خانه ایجاد کنید

بزرگتر کردن در و پنجره ها از حد معمول

برای تهویه راحت تر، می توان دهانه پانل ها را بزرگتر کرد

دسترسی کافی به بیرون از خانه

زیبایی نمای ساختمان

معایب پنجره کشویی یو پی وی سی

عایق حرارت و صدا کمتر نسبت به پنجره های لولایی

تمیز کردن پنجره ها در مقایسه با پنجره های لولایی آسان نیست

قیمت پنجره های کشویی نسبت به پنجره های دیواری

عمر کمتر پنجره های کشویی در مقایسه با پنجره های رومیزی


نحوه تمیز کردن شیشه دوجداره UPVC

در ساختار پنجره کشویی، ارسی در امتداد ریل حرکت می کند و فاصله بین دو ریل برای تمیز کردن بسیار کم است و این نقطه ضعف پنجره کشویی برای تمیز کردن پنجره و تنها جایی است که تمیز کردن آن دشوار است. . فاصله بین گلوله ها یا پوست گاو تا دهانه 20 سانتی متر است. برای تمیز کردن این فاصله 20 سانتی‌متری، کافی است دهانه پنجره را 20 سانتی‌متر باز کنید و یک پارچه شیشه‌شوی را در فاصله بین دهانه پنجره و یراق قرار دهید و شیشه را تمیز کنید.
 

 

جایی که باید از پنجره کشویی UPVC استفاده شود

پنجره های کشویی دوجداره upvc در بالکن ها، تراس ها، اتاق خواب ها و آشپزخانه ها (به ویژه روی سینک یا اجاق گاز) استفاده می شود تا هنگام باز و بسته کردن پنجره ها راحت تر و بدون مانع باشید. به طور کلی از پنجره های کشویی برای پنجره هایی استفاده می شود که فضای کمی برای باز و بسته شدن در داخل و خارج دارند و پرده ها برای باز و بسته شدن آزار دهنده هستند.

قیمت درب و پنجره دوبل یو پی وی سی کشویی

قیمت پنجره های کشویی بستکی به نوع پروفیل استفاده شده، برند پروفیل، پنجره تک یا دو جداره، شیشه استفاده شده و سخت افزار مورد استفاده بستگی دارد.

مهمترین نکته در قیمت پنجره کشویی نوع پروفیل و برند پنجره می باشد زیرا 80 درصد قیمت پنجره کشویی پروفیل مصرفی است. قیمت و کیفیت پنجره کشویی به طور کلی 1.5 برابر گران تر است.
 

 

مشاهده متن کامل: https://upvcmaster.com/پنجره-دوجداره-upvc-در-کرج/

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی