تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲ ق.ظ

همه چیز در مورد جاروبرقی رباتیک


در این مقاله به بررسی جاروبرقی های رباتی و نحوه عملکرد آنها می پردازیم.

معمولاً برای نظافت منزل، علاوه بر تمیز کردن گرد و غبار و تعمیر وسایل، لازم است هفته ای یک یا چند بار در صورت نیاز خانه را جارو کنید و مدتی را صرف تمیز کردن و جاروکشی کنید که معمولاً نامناسب به نظر می رسد. جارو برقی. در سال های اخیر جاروبرقی های رباتیک وارد بازار شده اند و افراد زیادی این نوع جاروبرقی را انتخاب کرده اند. این دستگاه دردسرهای مسواک زدن را برطرف می کند و نیازی به صرف زمان برای مسواک زدن ندارید. این دستگاه می تواند خانه شما را حتی زمانی که در خانه نیستید جارو کند. استقبال بالای خریداران از جاروبرقی های رباتیک باعث می شود که ویژگی های این دستگاه ها را در این راهنما بررسی کنیم تا افرادی که قصد خرید آن ها را دارند در هنگام خرید به نکات مهمی توجه کنند.

ربات جاروبرقی چیست؟

جاروبرقی رباتیک یا Robo-Vac یک دایره کوچک است و در چند مدل دارای مربع است که به آن نظافت خودکار نیز می گویند. این دستگاه اتوماتیک است و تمام قسمت های کف را تمیز می کند و حتی برای تمیز کردن مجدد خانه آماده به درگاه شارژ برمی گردد! شارژ دستگاه بین 2 تا 7 ساعت طول می کشد و البته می توانید در 1 تا 3 ساعت محل را تمیز و جارو کنید.برخی از انواع جاروبرقی های رباتی قابلیت جاروکردن کف را دارند و به همین دلیل مخزن دارای مخزن پر کننده آب است. . این ظروف معمولاً شکلی گرد به قطر 30 سانتی متر و ارتفاع 8 سانتی متر دارند.

ربات جاروبرقی چگونه کار می کند؟ نمایندگی رسمی خدمات لوازم خانگی بوش در ایران

برس های چرخشی در دو طرف دستگاه وجود دارد و با حرکت دستگاه بر روی زمین، برس ها می چرخند تا زباله ها را از زمین جمع کنند و سپس توسط سیستم جارو اصلی جویده می شوند. در زیر دستگاه برس غلتکی دیگری وجود دارد که ذرات روی زمین را جمع آوری کرده و به داخل مخزن می کشد

برخی از جاروبرقی‌های روباتی می‌توانند در هنگام پر شدن مخزن به ایستگاه خلاء بروند تا مخزن را خالی کنند، به طوری که می‌توانند به جارو کردن منطقه با مخزن خالی ادامه دهند. برخی دیگر از ماپ ها این ویژگی را ندارند و باید به صورت دستی تخلیه شوند.

حسگرهای ربات جاروبرقی سطح را تشخیص داده و مکان هایی را که دستگاه از کف به فرش یا برعکس می رود تخمین می زند تا دستگاه هنگام حرکت متوقف نشود. این دستگاه دارای لیزر مادون قرمز برای تخمین و تعیین اندازه اتاق و حرکت بر روی زمین برای جمع آوری ذرات و گرد و غبار می باشد. البته برخی از جاروهای روباتی متفاوت عمل می کنند و برای دیدن مسیر حرکت آن باید حدی تعیین کنید.

دستگاه دارای یک کنترل است و می توانید یک برنامه برای تمیز کردن منطقه مورد نظر خود تنظیم کنید. در مدل های پیشرفته تر؛ اپلیکیشن موبایل را می توان به دستگاه متصل کرد و می توانید با استفاده از اپلیکیشن مربوطه روی گوشی، دستگاه را کنترل کنید.

نکات مهم هنگام خرید جاروبرقی رباتیک

لطفا توجه داشته باشید که این نوع جاروبرقی نمی تواند مانند یک جاروبرقی معمولی عمل کند و هر قسمت از اتاق را به خوبی تمیز کند. همانطور که می دانید برخی از قسمت های این دستگاه در دسترس نیست و ممکن است گوشه اتاق ها، زیر مبل ها و میزها و ... آنطور که باید تمیز نشوند.

اگر قصد خرید و استفاده از این دستگاه را دارید، به یاد داشته باشید که باید قطعات کوچک و اشیاء کوچکی را که ممکن است در اتاق و کف منزل شما وجود داشته باشد، جمع آوری کنید.

این دستگاه می تواند به مکان هایی با ارتفاع 2 سانتی متر بالاتر از سطحی که روی آن قرار می گیرد حرکت کند و سطح را تمیز کند. لوازم جانبی جاروبرقی بوش

نکته بسیار مهم و خوشایند که می تواند یکی از مهمترین مزیت های این دستگاه باشد صدای کم آن نسبت به قدرت مکش آن است.

این دستگاه ها به راحتی روی فرش، سرامیک، موکت و کف قابل جابجایی هستند و می توانند به طور خودکار قدرت مکش را برای مناطقی که جاروبرقی سخت تر است تنظیم کنند.
 

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی