تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی


در نگهداری از حیوانات باید دقت و توجه زیادی داشته باشید. دلیل اینکه حیوانات می توانند زلزله را خیلی سریع تشخیص دهند وضعیت فیزیکی و فیزیولوژیکی آنها نامیده می شود. توانایی حیوانات در پیش‌بینی زمین‌لرزه از زمان‌های قدیم انسان‌ها را مجذوب خود کرده است. این قدرت ماوراء طبیعی در داستان های باستانی یافت می شود و اکنون توسط مطالعات علمی تایید شده است. امروزه بسیاری از شهروندان شهرهای بزرگ حیوانات خانگی دارند اما توانایی پیش بینی زلزله این دوستان را نمی دانند. با پارت نیوز همراه باشید.

بررسی عوامل تکنولوژیک تشخیص زلزله

اولین عامل در تشخیص زلزله، شنیدن صداهایی است که خارج از محدوده فرکانس شنوایی انسان است. (محدوده شنوایی موثر در انسان به طور کلی بین 100 تا 10000 هرتز است)، در حالی که پرندگان همچنین می توانند صداهایی با فرکانس 0.1 هرتز تا 10 هرتز (مادون صوت) و موش ها و جوندگان صداهایی با فرکانس 100000 میلیون هرتز را بشنوند. سونوگرافی)

دوم، وقوع تغییرات در میدان های مغناطیسی یا الکتریکی زیستگاه. سوم، پیش لرزه های خفیف. چهارم، تغییر سطح آب زیرزمینی. پنجم، امواج الکترومغناطیسی و ششم، انتشار گازهای به دام افتاده در دو طرف صفحات زمین.

قناری ها قبلا سهم خود را از رادارها داشتند.

قناری‌ها مدت‌هاست که همراهان محکوم به فنا معدنچیان بوده‌اند، کارگران آنها را به داخل تونل‌ها بردند و وقتی قناری‌های بدبخت شروع به بال زدن کردند، بلافاصله متوجه انتشار گاز سمی شدند و تونل را ترک کردند. این حیوانات توانستند جان معدنچیان را برای سالیان متمادی نجات دهند، هرچند پس از مدتی مردم توانستند از تکنولوژی مدرن تری استفاده کنند و قناری ها بازنشسته شدند.

بنابراین برای برخی افراد فناوری حرف اول و آخر را می زند، اگرچه همیشه نمی توان به فناوری تکیه کرد. زلزله یکی از مواردی است که در حال حاضر فراتر از توانمندی های تکنولوژیکی است، هرچند که مانند همه زمینه های دیگر، دانشمندان دست از کار نکشیده اند و در حال آزمایش روش های مختلفی هستند تا در نهایت مشکل را حل کنند. به همین دلیل محققان در زمینه رفتار حیوانات دست از تلاش برنداشتند و به بررسی رفتار حیوانات قبل از زلزله پرداختند. به نظر می رسد حیوانات سیستم هایی دارند که می توانند زمین لرزه ها را قبل از وقوع آن ها حس کنند: حیوانات نیز باید در این مورد به انسان کمک کنند.

فناوری های علمی برای تشخیص زلزله

یکی از سازمان هایی که به مطالعه زلزله در کشور ما می پردازد، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی است. این سازمان زمین لرزه ها را از همه جهات بررسی می کند. این پژوهشکده کارگروه ویژه ای دارد که موضوع آن بسیار جالب است. این است: "گروه تخصصی رفتار حیوانات."

این بخش دارای محققانی است که نحوه زندگی حیوانات را در مقایسه با چگونگی وقوع زلزله مطالعه می کنند. اولین گزارش های مکتوب در مورد رفتار غیرمعمول حیوانات قبل از زلزله به سال 373 قبل از میلاد برمی گردد که در آن زمان مارها، راسو و موش ها از لانه خود فرار کردند و به دلیل خطر زلزله شهر را ترک کردند. تنها چند روز قبل از این اتفاق، زلزله مهیبی در شهر هلیس یونان رخ داده بود.

موقعیت های مشابه نشان می دهد که حیوانات می توانند زلزله را پیش بینی کنند و جان خود را نجات دهند. مطالعات زیادی در این زمینه برای بررسی توانایی مرموز حیوانات در پیش بینی زلزله در حال انجام است.

بدن حیوان دارای قوی ترین فناوری داده شده از سوی خداوند است

اگرچه گزارش های زیادی در مورد بروز انواع بی قراری در حیوانات قبل از وقوع وجود دارد. با این حال، دانشمندان هنوز نتوانسته اند این توانایی را به صورت علمی نشان دهند، حیوانات به دلایل مختلف می توانند رفتار ناپایدار از خود نشان دهند.

با این حال، با وجود فقدان شواهد قوی، نمی توان رد کرد که برخی از حیوانات توانایی های حسی فوق العاده ای دارند. آنها با استفاده از این حواس قدرتمند توانستند زندگی خود را بر روی زمین تثبیت کنند و این امکان وجود دارد که حیوانات در طول تکامل خود توانایی پیش بینی زلزله را داشته باشند.

حیوانات قبل از وقوع هر زمین لرزه سیگنال های محسوسی را نشان می دهند، اگرچه در بیشتر موارد دستگاه های ما می توانند آن سیگنال ها را نیز ثبت کنند، اما انسان ها هنوز نمی توانند مکان و زمان زلزله را تعیین کنند. اما حیوانات این سیگنال ها را حس می کنند و به روش های مختلف نشان می دهند بی میلی به ترک لانه

یکی از نشانه های زلزله تغییر میدان مغناطیسی زمین است، تا اینجا اتفاق افتاده است که چندین ماه قبل از وقوع زمین لرزه گزارش هایی مبنی بر تغییرات میدان مغناطیسی زمین به عنوان مثال صدها کیلومتر از آن منتشر شده است. مرکز حدود سه ماه قبل از زلزله رودبار 1369 در آذربایجان به ثبت رسیده است. تحقیقات زیادی در مورد توانایی حیوانات در درک میدان مغناطیسی زمین انجام شده است و این توانایی در حیوانات نشان داده شده است. از این رو، دیری نمی گذرد که حیوانات با درک نامنظمی میدان مغناطیسی زمین، زمین لرزه ها را قبل از وقوع آن تشخیص می دهند.

یکی از نشانه های دیگر زلزله، تغییرات بارهای الکتریکی در جو است، زمانی که سنگ ها در مراحل آخر زلزله تحت فشار زیادی قرار می گیرند، یون های مثبت زیادی تولید می شود. وجود این یون‌ها در هوا برای موجودات زنده مفید است و حتی انسان نیز ناراحت‌کننده است.وجود این یون‌های مثبت منجر به بروز «سندرم سروتونین» در موجودات زنده می‌شود.سروتونین هورمونی است که خلق و خو را کنترل می‌کند و منجر به تغییراتی در بی قراری و ناهنجاری های رفتاری.

پیش بینی های شگفت انگیز زلزله:

اضطراب حیوانات قبل از زلزله با تغییرات این هورمون توضیح داده می شود. این یون ها همچنین می توانند باعث سردرد و حالت تهوع در انسان شوند.

سیگنال دیگری که می تواند توسط حیوانات قبل از زلزله حس شود مربوط به حرکت پوسته زمین است. این حرکات باعث تولید صداهایی با فرکانس پایین می شود که برای گوش انسان قابل شنیدن نیست، اما از آنجایی که حیوانات توانایی شنیدن فرکانس های بسیار پایین را دارند، می توانند آن ها را قبل از وقوع زلزله بشنوند، هر چند بعید است. با این حال، آنها ممکن است بتوانند تشخیص دهند که چرا رفتار عصبی از خود نشان می دهند. ایجاد سر و صدا در میان حیوانات بارکش یک واکنش طبیعی به مقابله با آشفتگی و شورش خشونت آمیز در خانه قبل از زلزله 1783 است. (1162) ثبت شده در کالابریا، ایتالیا.

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی