تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی


بک لینک ها از نظر رتبه بندی موتورهای جستجو اهمیت ویژه ای دارند. با این حال، باید توجه داشت که همه لینک ها تاثیر یکسانی در رتبه بندی ندارند. در حالی که برخی از لینک ها به بهبود رتبه سایت کمک می کنند، برخی دیگر باعث کاهش رتبه سایت می شوند. با ما همراه باشید تا با راز بک لینک بیشتر آشنا شوید.

بک لینک چیست؟

لینک از یک سایت به سایت دیگر بک لینک نامیده می شود. در این مورد گفته می شود که سایت الف یک بک لینک به سایت B ارائه کرده است، از طرفی سایت B یک بک لینک از سایت A دریافت کرده است، برای درک کامل موضوع به تصویر زیر توجه کنید:

کاربر در وب سایت A از وب سایت A خارج می شود و با کلیک روی لینک مورد نظر وارد وب سایت B می شود. بنابراین این لینک یک لینک خروجی برای وب سایت A و یک لینک ورودی برای وب سایت B محسوب می شود.

مقدمه ای بر انواع پیوست

علاوه بر بک لینک های ورودی یا خروجی، دسته های دیگری از بک لینک ها نیز وجود دارند که دو نوع بک لینک هستند: فالو و نوفالو.

بک لینک سورو

وقتی گوگل به هر صفحه وب رتبه ای اختصاص می دهد و در واقع رتبه هر صفحه را نمایش می دهد، بک لینک ها تحت تاثیر رتبه قرار می گیرند. با معرفی PageRank، هر بک لینک می تواند بخشی از آن رتبه صفحه را با توجه به شرایط خود به صفحه هدف منتقل کند. همه بک لینک ها به صورت پیش فرض این رتبه را منتقل می کنند و تحت این شرایط بک لینک فالو نامیده می شوند.

بدون بک لینک برای دنبال کردن

اما برخی از مدیران وب با استفاده از کدهای HTML ساده از این روند اجتناب می کنند. به این ترتیب، یک صفحه می تواند پیوندی به صفحه ای از سایت دیگر داشته باشد، اما وضعیت و ارزش خود را از صفحه اصلی دریافت نمی کند. به این نوع بک لینک، بک لینک نوفالو می گویند.

تاثیر بک لینک بر سئو

همانطور که می بینید، بک لینک ها کاربران را مستقیماً از یک وب سایت به وب سایت دیگر می برند. به عبارت دیگر، بک لینک ها پورتال هایی هستند که کاربران از طریق آنها در فضای نت حرکت می کنند. دو موقعیت را در نظر بگیرید. وضعیتی که ده در به روی یک سکو باز باشد، وضعیتی است که هزار در به روی آن باز باشد. با این حال، احتمالاً کاربران بیشتری به آن وب سایت هدایت می شوند. بنابراین بک لینک ها شانس جذب کاربران به یک وب سایت را افزایش می دهند.

وب سایت ها تا زمانی که بازدید کننده نداشته باشند فرصتی برای بهبود رتبه خود ندارند. رتبه بندی سایت های گوگل در صفحات جستجو به رفتار کاربران در سایت بستگی دارد. با هر کاربری که یک صفحه وب سایت را برای مدت طولانی مرور می کند یا پس از مدتی از همان وب سایت بازدید می کند، رتبه سایت افزایش می یابد. برای خرید بک لینک به سایت دستی بر ایران مراجعه نمایید.

اما این در واقع یک اثر غیر مستقیم بک لینک در سئو است. تاثیر اصلی و مستقیم بک لینک ها بر سئو چیزی است. مشکل این است که یک وب سایت تنها زمانی می تواند از وب سایت های دیگر بک لینک بگیرد که دارای محتوای جدید، جالب یا معتبر باشد. در غیر این صورت، هیچ وب سایتی به محتوای بی فایده یا جعلی پیوند داده نمی شود.

بنابراین، گوگل آخرین مورد را به عنوان یک رای مثبت می بیند. رای های داده شده توسط وب سایت های دیگر. هر چه یک وب سایت رای بیشتری داشته باشد، اعتبار آن بیشتر است و در نتیجه، جایگاه بهتری در صفحه نتایج جستجو دارد. این تاثیر مستقیم بر سئو دارد.

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی