تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

يكشنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷ ق.ظ

شیر تایمردار آبیاری

 

نکات مهم برای استفاده از تایمر آبیاری خانگی

بسته به مدل تایمر مورد استفاده، نکاتی نیز وجود دارد که در هنگام استفاده باید رعایت شود. که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد:

اگر کوچکترین نشانه ای از ضعیف شدن باتری ها مشاهده کردید، بهتر است آنها را تعویض کنید. احتمالاً هر 3-4 ماه (بسته به نحوه عملکرد تایمر) نیاز به تعویض باتری دارید.

این تایمرها در فصول سرد و یخبندان قابل استفاده نیستند. زیرا آب پشت تایمر راکد بوده و احتمال یخ زدن آن بسیار زیاد است. تجمع آب در داخل دستگاه می تواند به قطعات داخلی و سنسورهای دستگاه آسیب برساند.

هر تایمر دارای محدودیت دمایی است. به طور کلی دمای ورودی نباید بیشتر از 40 درجه و کمتر از صفر باشد. چون هم برای گل و هم برای تایمر مضر است.

ورودی ها و خروجی ها را با دقت ببندید تا قبل و بعد از دستگاه نشتی نداشته باشد. خیس شدن کرونومتر می تواند به مدار داخلی آسیب برساند.

شیر آب یا شیر مخزن ورودی به دستگاه باید همیشه باز باشد. فراموش نکن در غیر این صورت آبی به گل های شما نمی رسد.

هر تایمر محدوده فشار خاص خود را دارد. سعی کنید فشار آب را در این حد تنظیم کنید. زیرا کمتر از این مقدار آب لازم را به گل ها نمی رساند و مقدار زیاد آن می تواند به تایمر آسیب برساند. فشار بهینه باید بررسی و تنظیم شود.

ساعت تایمر دیجیتال را با دقت تنظیم کنید. گزینه های AM و PM تعبیه شده در دستگاه به ترتیب صبح و بعدازظهر هستند. مراقب باشید که ساعت را به درستی تنظیم کنید تا آبیاری دقیق و به موقع انجام شود.



اولین فیلتر ورودی یا مش در خط آبیاری قطره ای چیست؟

برخی از تایمرها دارای یک فیلتر در ورودی دستگاه هستند. این پیش فیلتر ذرات وارد شده به تایمر را می گیرد. به خصوص اگر از تانکر یا ظرف آب برای ورودی آب استفاده می کنید، ممکن است ذرات ریز و ماسه در آب وجود داشته باشد و وارد تایمر شود. این ردیف اول فقط اجازه ورود و خروج آب به دستگاه مش را می دهد. این فیلتر فشار آب را نیز اندکی کاهش می دهد. بنابراین باید مراقب باشید که فشار آب را تنظیم کنید و فشار را کمی بیشتر در نظر بگیرید.



کدام برندها تایمر آبیاری هوشمند و آبیاری اتوماتیک تولید می کنند؟

برند آکوا: برندی معتبر در زمینه محصولات مرتبط با آب است. از دستگاه های تمیز کننده گرفته تا تایمر، محصولات با کیفیت مرتبط با صنعت آب تولید می کند. این برند در تایوان فعالیت می کند و زیر مجموعه آن، آکوا گاردن، تنها بر روی محصولات باغی تمرکز دارد.

برند اربیت: اربیت یک برند معتبر در زمینه آبیاری است و تمامی محصولات تولیدی آن مربوط به آبیاری و باغبانی می باشد. تایمر آبیاری مداری یکی از محبوب ترین تایمرها برای آبیاری گلدان ها، باغ ها، مزارع و گیاهان است و افراد زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

برند پروپورشن: یک برند آمریکایی با بزرگترین خط تولید در کلرادو که به تایمر آبیاری هوشمند معروف است.

برند بهکو: برندی ایرانی که بیشتر وسایل باغبانی وارد و جمع آوری می کند. سابقه طولانی در این زمینه دارد و قیمت محصولات آن کمتر از نمونه های خارجی است.

برند Rainbird ساخت کشور چین است.

برند معروف Hunter در زمینه ساعت های آبیاری نابالغ و جدید است. البته لازم به ذکر است که با استفاده از کارخانه و تکنولوژی آکوا گاردن تولید می شود. قطعات ساخت تایوان و مونتاژ چین هستند. این ساعت هنوز جایی در ایران ندارد.

این کنترل کننده های آبیاری برای گلدان ها، باغ ها، باغ های کوچک، باغ های پشت بام و ... مناسب هستند.



چگونه فشار و زمان لازم برای آبیاری اتوماتیک را تنظیم کنیم؟

عوامل مختلفی در تعیین زمان و فشار مناسب برای آبیاری دخیل هستند. به عنوان مثال، نوع گلدان می تواند زمان آبیاری را تعیین کند. برخی از گیاهان به آبیاری مکرر نیاز دارند، در حالی که برخی از گل ها مانند کاکتوس ها نیازی به آبیاری مکرر ندارند و به صورت هفتگی آبیاری می شوند. اگر گل های متفاوتی دارید می توانید از مدل آبیاری با دو یا چند خروجی استفاده کنید. می توانید برای هر پریز برنامه خاصی تنظیم کنید تا به آنها آب داده شود.

زمان و فشار مورد نیاز معمولاً با اولین آبیاری تعیین می شود. اولین باری که آب می دهید، باید تایمر را کمی بیشتر از حد معمول تنظیم کنید. مثلا 15 دقیقه. سپس کمی وقت بگذارید و ببینید که گلها در عرض چند دقیقه کاملاً آبیاری شده اند.

برای سایت، ارتفاع سایت، میزان بارندگی، میزان نور خورشید، رطوبت خاک و ... بر میزان فشار و زمان مورد نیاز تاثیر می گذارد. اگر یک یا دو بار آبیاری را زیر نظر داشته باشید، می توانید زمان و فشار مناسب برای آبیاری را تعیین کرده و بر اساس آن اقدام کنید. ویژگی‌های برخی دستگاه‌ها، مانند تایمر آبیاری Orbit، به شما این امکان را می‌دهد تا در صورتی که باران سیستم را راه‌اندازی نکرد، از تأخیر استفاده کنید. به طور کلی نمی توان زمان و فشار دقیق آبیاری را بیان کرد و همه چیز به محل شما و نوع گل و گیاه، نوع خاک و وضعیت روز منطقه شما بستگی دارد.

 

رفرنس مقاله: https://abniro.com/hose-faucet-timers/

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی