تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی


این روزها در شبکه های اجتماعی شاهد تبلیغات زیادی برای جراحی های مختلف زیبایی هستیم، همه این جراحی ها بسیار چشمگیر به نظر می رسند. با دیدن این تصاویر شاید تعجب کنید که جراحی زیبایی دقیقا چیست؟ تفاوت بین لوازم آرایشی و پلاستیکی چیست؟ در این مقاله به این سوال و چند سوال مهم دیگر در رابطه با جراحی پلاستیک و جراحی ترمیمی پاسخ خواهیم داد.

جراحی پلاستیک چیست؟

در جراحی زیبایی که نوعی جراحی پلاستیک است; هدف این است که با رعایت تمام اقدامات احتیاطی، ظاهر خود را بهبود بخشد.

اخیراً جمعیت به طور فزاینده ای به جراحی های زیبایی علاقه مند شده اند. تنها در سال 2013، حدود 15.1 میلیون عمل جراحی پلاستیک در ایالات متحده انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.

چنین عمل هایی را می توان تقریباً در هر قسمتی از بدن انجام داد، اما نباید بی پروا و بدون فکر کردن به عواقب آن زیر چاقو رفت. نتایج دائمی هستند و باید قبل از جراحی کاملاً تصمیم گیری شود. چنین اعمالی باید توسط پزشک متخصص انجام شود و فرد باید نسبت به نتیجه عمل واقع بین باشد.

انواع جراحی زیبایی

در صورتی که پزشک معتقد باشد مشکل پیش آمده ناشی از عوامل دیگری است و با جراحی قابل حل نیست و در صورتی که فرد دارای علائم اختلال بدشکلی بدن باشد، قبل از جراحی مشاوره انجام می دهد.

در خودآزاری فرد در ذهن خود فکر می کند که ظاهرش مشکل دارد اما علائم خلاف آن را ثابت می کند.

جراحی ترمیمی نوع دیگری از جراحی پلاستیک است که هدف آن بهبود عملکرد و ظاهر اندام های آسیب دیده بدن است.

تفاوت بین جراحی پلاستیک و زیبایی

من تنها کسی نیستم که قبلاً فکر می کردم جراحی پلاستیک و زیبایی دو روش مشابه هستند.

تعداد زیادی از جراحان پلاستیک نیز جراحی پلاستیک انجام می دهند و به همین دلیل معمولاً این دو اصطلاح به جای هم استفاده می شوند. اما این از نظر فنی صحیح نیست. جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی دو رشته تخصصی پزشکی هستند که بسیار مرتبط اما متفاوت هستند.

چه مشکلاتی با جراحی پلاستیک درمان می شود؟

در این قسمت به روشنی به این سوال پاسخ می دهیم و موضوع را به خوبی توضیح می دهیم. اول از همه بدانید که:

جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی اهداف متفاوتی دارند

اگرچه هر دوی این عمل ها فرم بدن بیمار را بهبود می بخشد، اما این دو روش از نظر اهداف درمانی، روش های آموزشی و پژوهشی تفاوت هایی با هم دارند.

جراحی زیبایی بر بهبود ظاهر تمرکز دارد

روش ها، تکنیک ها و اصول جراحی پلاستیک با هدف بهبود ظاهر بیمار است. هدف اصلی این درمان بهبود زیبایی نقص و ظاهر آن است.

جراحی زیبایی در تمام نواحی سر، گردن و بدن قابل انجام است. در صورت رضایت فرد، جراحی زیبایی روی نقاط سالم عملکردی انجام می شود. این کار توسط پزشکان متخصص در زمینه های مختلف از جمله جراحان پلاستیک انجام خواهد شد.

چه نوع مشکلاتی در جراحی پلاستیک درمان می شوند؟

جراحی پلاستیک بر اصلاح عیوب و بازیابی عملکرد و ظاهر تمرکز دارد

جراحی پلاستیک یک نقص مادرزادی است. تصادف جراحی که بدشکلی های صورت و بدن ناشی از سوختگی و بیماری را درمان می کند.

در واقع در جراحی پلاستیک تمرکز بر نواحی از بدن است که از نظر عملکردی و عملکردی دارای نقص هستند و شرایط ترمیمی دارند.

اگرچه بسیاری از جراحان پلاستیک نیز سعی در انجام جراحی زیبایی دارند، اما اساس آموزش آنها جراحی پلاستیک ترمیمی است.

در سال 1999، انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی آمریکا نام خود را به انجمن جراحان پلاستیک آمریکا تغییر داد تا تاکید کند که این دو یک دسته هستند.
 

چرا مردم به جراحی زیبایی و پلاستیک روی می آورند؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد به جراحی پلاستیک و زیبایی روی می آورند. باید گفت تمایل افراد به جراحی پلاستیک به دلایل مختلفی از جمله:

ژنتیک

اگر فردی ژن نامتعارف بینی یا گوش های بزرگ غیرطبیعی را از والدین خود به ارث برده باشد. ظاهر غیرعادی می تواند منجر به عدم اعتماد به نفس شود. بنابراین جراحی زیبایی و پلاستیک می تواند واقعا به این افراد کمک کند.

پیری پوست

کرم ها و مراقبت از پوست و رژیم غذایی سالم تنها می توانند از علائم پیری پوست جلوگیری کنند. با این حال، تعدادی از جراحی های زیبایی مانند لیفت صورت می توانند چین و چروک های فرد را از بین ببرند یا حتی از بین ببرند.

چرا مردم به جراحی زیبایی و پلاستیک روی می آورند؟

آسیب خورشید باعث آسیب پوست می شود

در گذشته، مردم نمی دانستند که نور خورشید چه آسیبی به پوست خود می رساند. به همین دلیل کک و مک و لکه های پوستی داشتند. امروزه برای درمان این مشکل از لایه برداری شیمیایی و جراحی برداشتن پوست صورت استفاده می شود.

وجود زخم

وجود اسکارهای ناشی از حوادث، بیماری ها و آکنه بر روی پوست صورت و بدن به شدت بر روحیه و عزت نفس فرد تاثیر می گذارد، امروزه با کمک روش های پیشرفته پزشکان متخصص زیبایی می توانند به راحتی به بهبود جای زخم کمک کنند.

توسعه شغلی

داشتن ظاهری زیبا برای برخی از افرادی که در زمینه هنر فعالیت می کنند مانند بازیگران و افرادی که با مردم زیاد کار می کنند بسیار مهم است و کار آنها را به شدت ارتقا می دهد.

انواع جراحی زیبایی

انواع مختلفی از روش های زیبایی برای بهبود ظاهر قسمت های مختلف بدن وجود دارد:

بزرگ کردن سینه: زنانی که می خواهند فرم بدن خود را تغییر دهند اغلب به بزرگ کردن سینه، ماموپلاستی یا بزرگ کردن سینه روی می آورند:

ماموپلاستی بزرگ کردن سینه یا بزرگ کردن سینه: در این روش از کاشت سالین یا سیلیکون برای بزرگ کردن سینه استفاده می شود. برای بسیاری از زنان، داشتن سینه بزرگ اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد و باعث می شود در هنگام رابطه جنسی احساس بهتری داشته باشند.

انواع جراحی زیبایی

کوچک کردن سینه: هدف اصلی این جراحی بهبود ظاهر بدن است، اما در بسیاری از موارد بزرگ شدن سینه ها مشکلات جسمی برای فرد ایجاد می کند. این جراحی احتمال ابتلا به سرطان سینه را در افراد مستعد کاهش می دهد.

ماستوپکسی یا جراحی سینه: در این روش پوست و بافت غدد پستانی برداشته شده و بالاتر از حد معمول قرار می گیرد تا سینه کوچکتر شود.

جراحی کوچک کردن سینه مردان: این عمل برای ژنیکوماستی یا افزایش غیرطبیعی سینه مردان انجام می شود.

لیپوساکشن: در این روش با استفاده از ابزارهای مخصوص، چربی از قسمت های مختلف بدن برداشته می شود. گردن، بیرونی بازوها، باسن، باسن، ران ها و شکم قسمت هایی از بدن هستند که لیپوساکشن دریافت می کنند. برای انجام این روش به ابزار آلتراسونیک، لیزر و مکانیکی نیاز است.

جراحی زیبایی

جراحی زیبایی زنان: لابیاپلاستی نوعی جراحی زیبایی برای کاهش اندازه و شکل لابیا مینور و لابیا بزرگ در قسمت بیرونی اندام تناسلی زنان است.

جراحی زیبایی باسن: این نوع جراحی برای کاهش و تغییر شکل بدن در اطراف شکم، پهلوها و باسن و همچنین جراحی های لیفت باسن و بزرگ کردن باسن انجام می شود.

در جراحی بزرگ کردن باسن، جراح چربی را از قسمت دیگری از بدن گرفته و به باسن تزریق می کند. به این روش لیفت باسن برزیلی گفته می شود.در این روش از پیوند پوست و سیلیکون نیز استفاده می شود.

در جراحی لیفت باسن پوست اضافی از پهلو، باسن و ران برداشته می شود و به همین دلیل باسن بالاتر از سطح طبیعی خود قرار می گیرد.
 

کدام جراحی شامل جراحی زیبایی صورت می شود؟

این نوع جراحی شامل چندین عمل است:

بلفاروپلاستی فوقانی یا جراحی پلک: بلفاروپلاستی مرتبط با افزایش سن در این روش جراحی چربی اضافی و پوست اطراف چشم برداشته می شود. این جراحی می تواند کل شکل صورت و عضلات را تغییر دهد.

جراحی زیبایی صورت شامل چه عملیات هایی می شود؟

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی: در این جراحی، پزشک برای تغییر ظاهر فرد و بهبود اختلالات تنفسی، شکل بینی را تغییر می دهد. پزشکان این عمل را برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی کنند. زیرا استخوان ها و غضروف های بینی در این سن هنوز به طور کامل رشد نکرده اند.

اتوپلاستی یا جراحی گوش: در این روش جراحی، پرده گوش با تغییر شکل و دوخت پرده گوش به صورت نزدیک‌تر می‌شود.

ریتیدکتومی یا لیفت صورت: این عمل برای رفع چین و چروک صورت و سفت شدن ماهیچه های صورت انجام می شود. برش‌های جراحی در جلو و پشت گوش ایجاد می‌شود و بخیه‌هایی در خط مو گذاشته می‌شود تا دیده نشود.

لیفت ابرو: در این عمل، پوست پیشانی کشیده می شود تا اثرات روند پیری معکوس شود. با سفت کردن پوست پیشانی، چین و چروک، خطوط ریز پیشانی و ابرو از بین می‌رود.

جراحی زیبایی چانه: چانه نقش بسیار مهمی در ظاهر و فرم صورت دارد. این جراحی با تغییر شکل استخوان چانه یا استفاده از پروتز انجام می شود.

جراحی زیبایی گونه: در این جراحی پزشک ایمپلنت مخصوصی را در بالای استخوان گونه قرار می دهد.

جراحی زیبایی صورت شامل چه عملیات هایی می شود؟

انواع جراحی پلاستیک و ترمیمی

طبق آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، سالانه بیش از یک میلیون جراحی زیبایی انجام می شود که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

جراحی بازسازی سینه

پس از ماستکتومی، پزشک پس از بررسی نوع برداشتن سینه، نوع درمان بیمار برای سرطان سینه و شکل بدن، جراحی بازسازی سینه را انجام می دهد. این نوع جراحی به دو صورت انجام خواهد شد: جراحی ترمیمی مبتنی بر ایمپلنت (با استفاده از ایمپلنت سینه) یا جراحی ترمیمی فلپ (با استفاده از بافت خود بیمار).

جراحی بازسازی سینه

جراحی ترمیمی شکاف لب و کام و رفع عیوب و بدشکلی های حفره دهان

شکاف کام یا لب شایع ترین نقص مادرزادی در آمریکای شمالی است. این نوع جراحی برای اصلاح ساختار غیر طبیعی دهان و ایجاد ظاهر طبیعی تر انجام می شود.
 

 

جراحی دست و پا

جراحی دست باعث بهبود وضعیت دست و رفع عوارض آن در بیماری هایی مانند سندرم تونل کارپ یا سندرم تونل کارپال، روماتیسم مرتبط با بیماری دوپویترن یا سندرم دوپویترن می شود.

این جراحی ها این دسته از بیماری ها را که باعث درد، ناتوانی در حرکت و عملکرد و انعطاف پذیری مچ دست و انگشتان می شوند، درمان می کنند. از طرفی برخی از ناهنجاری های مادرزادی را می توان با جراحی پلاستیک درمان کرد.

جراحی پا همچنین به افراد مبتلا به تومور یا افرادی که انگشتان اضافی به هم چسبیده اند کمک می کند.

جراحی دست و پا

جای زخم را بردارید

گاهی بر اثر تصادف یا بیماری های مختلف زخم هایی روی پوست ایجاد می شود که اثر موقتی روی پوست می گذارد. جراحی پلاستیک به از بین بردن این اسکارها کمک می کند و آنها را با پوست اطراف ترکیب می کند. در جراحی پلاستیک نمی توان جای زخم را به طور کامل از بین برد، بلکه فقط اثر آن کمتر خواهد بود.

برداشتن سرطان پوست با جراحی

در جراحی پلاستیک، مناطقی که سرطان رشد کرده است با استفاده از تکنیک خاصی برداشته می شود

توسعه بافت

این فرآیند باعث رشد پوست اضافی در قسمت های مختلف بدن می شود. یک بالون سیلیکونی زیر پوست قرار داده می شود و به مرور زمان پوست کشیده شده و رشد می کند. این روش درمان معمولاً با جراحی برای بازسازی سینه های برداشته شده به دلیل سرطان سینه انجام می شود. علاوه بر این، می توان آن را در سایر نقاط بدن انجام داد.

مواردی که در حین جراحی زیبایی باید در نظر گرفت

افرادی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی می‌گیرند باید قبل از تصمیم‌گیری نهایی، موارد زیر را به دقت در نظر بگیرند:

پزشک خود را با دقت انتخاب کنید فرد مورد نظر باید دارای سابقه پزشکی موفق و گواهی و مجوز معتبر باشد.

پس از شنیدن نظر پزشک تصمیم نهایی خود را بگیرید. اجازه نده تصمیماتی برایت گرفته شود که با آن موافق نیستی

اطلاعات کافی در مورد جراحی جمع آوری کنید و در مورد مزایا و معایب آن تحقیق کنید.

در مورد خطرات جراحی بخوانید و مراقب باشید که پس از 6 ماه به جراحی مجدد نیاز دارید.

زمان مناسب برای عمل را انتخاب کنید. موقعیت های استرس زا مانند تغییر شغل، تولد فرزند، نقل مکان به خانه جدید زمان مناسبی برای این روش نیست.

هرگز از توصیه یا اصرار کسی برای جراحی پیروی نکنید

یک پزشک در شهر خود را برای انجام عمل انتخاب کنید. اگر مجبور به سفر هستید، مطمئن شوید که تمام امکانات رفاهی لازم برای راحتی و آسایش خود را دارید.
 

 

مشاهده منبع: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-جراحی-پلاستیک-صورت-در-شیراز

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی