تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴ ق.ظ

ویژگی های یک چای ساز خوب


چای یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی هاست، اما معمولا دم کشیدن در قوری یا قوری زمان زیادی می برد و مردم اغلب عجله دارند و نمی توانند منتظر بمانند تا آب قبل از دم کشیدن چای بجوشد. چای ساز وسیله ای برای تهیه و دم کردن چای است و چون آب به سرعت به نقطه جوش می رسد، دم کردن یک فنجان چای زمان زیادی نمی برد. با انواع مختلف تجهیزات موجود در بازار، انتخاب آن ممکن است دشوار باشد، اما مهم است که چند ویژگی کلیدی را بخاطر داشته باشید تا از چای ساز خود لذت ببرید. سالها استفاده کنید

انواع قوری و نحوه عملکرد این دستگاه

انواع مختلفی از دستگاه های چای وجود دارد که هر کدام متفاوت عمل می کنند. به عنوان مثال، برخی فقط برای جوشاندن آب و برخی برای تهیه چای استفاده می شود. به طور کلی 3 نوع چایخانه پایه دار و بدون قوری وجود دارد که عبارتند از:

دستگاه چای دم کرده دارای قوری و قوری است و قوری روی قوری قرار می گیرد و چای با استفاده از آب قوری به آرامی دم می شود و می توانید از نوشیدن چای با عطر و طعم خوب لذت ببرید. مدل های پایه دار، کتری و کتری به صورت جداگانه روی پایه قرار می گیرند و دارای تایمر هستند که به شما امکان تنظیم دمای آب را می دهد. مدل های بدون کتری نیز دارای محفظه ای در داخل کتری هستند که در آن چای دم می شود.

یک چای ساز خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

• انواع قوری. بسته به نوع قوری مهم ترین عامل موثر بر رنگ و طعم قوری ممکن است چینی یا استیل باشد، پیرکس و چینی کیفیت بهتری دارند و استیل باعث تغییر رنگ و طعم چای می شود. اما نکته اینجاست که قوری های فولادی تخریب ناپذیر هستند.

• قطع خودکار. به این معنی که وقتی آب به دمای جوش می رسد، کتری به طور کامل به طور خودکار گرم می شود، در حالی که چای با دمای ثابت وارد قوری می شود. اگر کتری چای این ویژگی را داشته باشد، هیچ نگرانی از بابت خراب شدن یا شکستن کتری وجود ندارد. سنسور سوئیچ نیز باید به قدری قوی باشد که پس از مدت کوتاهی خراب نشود، بنابراین خرید یک برند معتبر باعث سهولت در دریافت کیفیت این قطعات می شود.

• حالت گرم را حفظ کنید. هنگامی که سیستم فعال می شود، کلید مدار به طور خودکار گرم نگه می دارد. معمولا دمایی که آب قوری در آن گرم نگه داشته می شود 70 درجه است که بهترین دما برای دم کردن چای است که طعم و رنگ چای را حفظ می کند.

• نشانگر آب. یک چای ساز باید نشانگر آب داشته باشد تا کتری با مقدار مشخصی آب پر شود. اگر حجم آب زیاد باشد هنگام جوشیدن از دیگ خارج می شود و دستگاه سریعتر خراب می شود. نشانگر آب قسمت تمیزی است و باید بتوانید میزان آب موجود در کتری را ببینید.

• دسته چای ساز. این قسمت از دستگاه باید قابلیت تحمل یک کتری پر آب را داشته باشد و باید بسته باشد تا هنگام تمیز کردن دستگاه بتوان دسته را به راحتی در دست گرفت.

با خرید قوری از Humiya می توانید مطمئن شوید که دستگاهی که خریداری می کنید دارای تمامی موارد ذکر شده است.

رفرنس مقاله: https://www.entekhabcenter.com/tea-maker

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی