تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۴۰۲، ۰۴:۵۱ ب.ظ

آموزش نصب درایور پرینتر کانن Canon

آموزش نصب پرینتر کانن

پرینتر لیزری کانن و پرینتر جوهرافشان کانن را می توان یکی از پرکاربردترین و تمام شده ترین پرینترها در بین برندهای موجود در بازار دانست. کیفیت و قدرت تجهیزات برند کانن باعث محبوبیت بیشتر این محصول در محیط های خانگی، اداری و تجاری شده است. اگر شما نیز از این چاپگرها استفاده می کنید یا اخیراً چاپگر Canon خریداری کرده اید، باید نحوه نصب چاپگر Canon را یاد بگیرید.

نصب و پیکربندی چاپگر در طول زمان آسان است. با این حال، کاربران این محصولات ممکن است برای استفاده از آنها در سیستم های مختلف مشکل پیدا کنند. در مقالات زیر آموزش نصب چاپگر کانن در ویندوز 7 و 10 با سی دی یا بدون آن ارائه شده است.

نصب چاپگر کانن با سی دی در ویندوز 7

اگر سیستم عامل شما ویندوز 7 است و قصد دارید یک چاپگر کانن روی آن نصب کنید، می توانید از سی دی همراه چاپگر استفاده کنید. در این قسمت مراحل راه اندازی چاپگر کانن با استفاده از سی دی و افزودن پرینترها به سیستم شما را بیان کرده ایم.

سی دی درایور چاپگر را در درایو DVD-ROM رایانه خود قرار دهید. سیستم شما باید درایورهای چاپگر را شناسایی و دانلود کند. منتظر بمانید تا مراحل نصب شروع شود. اگر اتفاقی نیفتاد، روی نماد «رایانه من»، درایو CD-ROM و پوشه [PCL] یا [UFRII] -> [uk_eng] کلیک کنید. سپس روی [Setup.exe] دوبار کلیک کنید تا فرآیند نصب شروع شود. مراحل نصب شروع می شود و درایورهای لازم به صورت خودکار بر روی سیستم شما نصب می شوند.

اگر اتوران کار نمی کند، برای افزودن چاپگر کانن به دستگاه روی رایانه و نصب درایور آن در ویندوز 7، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از منوی Start گزینه Devices and Printers را انتخاب کنید.

2- در قسمت سمت راست بالای پنجره باز شده روی «افزودن چاپگر» کلیک کنید.

اضافه کردن چاپگر در ویندوز 7

3- اگر نمی خواهید به هیچ شبکه ای متصل شوید، گزینه «افزودن چاپگر محلی» را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید چاپگر را از طریق شبکه بی سیم یا بلوتوث به رایانه خود متصل کنید، روی «افزودن چاپگر شبکه، بی سیم یا بلوتوث» کلیک کنید. در اینجا ما گزینه اول را انتخاب کرده ایم.

افزودن چاپگر محلی 4- در این مرحله پنجره Select Printer Port باز می شود. پورت چاپگر اتصالی است که به کامپیوتر اجازه می دهد با چاپگر ارتباط برقرار کند. تنظیمات پیش فرض را در این صفحه نگه دارید و روی Next کلیک کنید.

پورت چاپگر را انتخاب کنید

5- در این مرحله پنجره "Install Printer Driver" نمایش داده می شود. درایورهای مختلف در بسیاری از سیستم عامل ها وجود دارد. اما اگر چاپگر مورد نظر را پیدا نکردید و درایورهای داخلی موجود برای شما کار نمی کنند، باید به دو گزینه "Windows Update" و "I have a disk" بروید. اگر سی دی مناسب برای چاپگر خود دارید، از گزینه "I have a disc" استفاده کنید و آدرس درایورهای نصب شده را وارد کنید. اگر به دلایلی نتوانستید درایورها را پیدا کنید، روی گزینه "Windows Update" کلیک کنید.

نصب درایور چاپگر در ویندوز 7

6- بدون تغییر و به صورت پیش فرض به پنجره بعدی بروید. پنجره ای به نام "Enter Printer Name" ظاهر می شود. نام مورد نظر را وارد کرده و روی Next کلیک کنید. توجه داشته باشید که چاپگر شما پس از نصب با این نام ظاهر می شود.

7- پس از نصب، با باز شدن پنجره “Printer Sharing” از شما سوال می شود که آیا می خواهید چاپگر Canon خود را به اشتراک بگذارید.

اگر "این چاپگر را به اشتراک نگذارید" را علامت بزنید، به این معنی است که نمی خواهید دستگاه خود را به اشتراک بگذارید. اما در غیر این صورت، گزینه «به اشتراک گذاری این چاپگر را فعال کنید تا دیگران در شبکه شما بتوانند آن را پیدا و استفاده کنند» و کادرهای کشویی مانند «نام اشتراک» فعال خواهند شد. شما باید نام خود را در نظر بگیرید تا دیگران شما را پیدا کنند. البته می توانید از نام دستگاه پیشنهادی نیز استفاده کنید. این نام برای سایر کاربران شبکه قابل مشاهده خواهد بود.

در نهایت روی Next کلیک کنید.
 

8- در مرحله آخر موفقیت جستجوی شما اعلام می شود. می‌توانید چاپگر Canon خود را با کلیک کردن روی «تنظیم صفحه آزمایشی» آزمایش کنید. همچنین می توانید چاپگر خود را در پوشه "درایورها و چاپگرها" پیدا کنید.

یک صفحه آزمایشی چاپ کنید

چاپگر Canon را روی ویندوز 10 با سی دی نصب کنید

با پیروی از همان مراحلی که برای نصب چاپگر کانن در ویندوز 7 استفاده می شود، با ویندوز 10 نیز کار می کنیم. ما سی دی را در دستگاه قرار می دهیم تا درایورها به طور خودکار نصب شوند. با این حال، به دلیل تفاوت بین ویندوز 10 و ویندوز 7، برای افزودن چاپگر به ویندوز 10 مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از منوی «شروع» گزینه «تنظیمات» را انتخاب کرده و وارد «ابزار» شوید.

تنظیمات ویندوز 10

2- برای یافتن چاپگر مورد نظر بر روی «افزودن چاپگر یا اسکنر» کلیک کنید.

یک چاپگر یا اسکنر به ویندوز 10 اضافه کنید

3- اگر چاپگر مورد نظر را پیدا کردید، گزینه «افزودن دستگاه» را کلیک کنید.

اضافه کردن چاپگر به ویندوز 10

4- در صورت پیدا نشدن دستگاه، عبارت "چاپگر مورد نظر من در لیست نیست" ظاهر می شود. برای نصب دستی چاپگر Canon مورد نظر روی آن کلیک کنید.

هیچ چاپگری در لیست وجود ندارد

5- صفحه "Find Printer with other options" را مشاهده می کنید.

اولین گزینه نصب درایورهای مدل های بسیار قدیمی است که برای یافتن آنها به پشتیبانی سازنده نیاز دارید.

گزینه دیگر این است که چاپگرها را با استفاده از نام آنها پیدا کنید.

در گزینه سوم، برای افزودن چاپگر به «IP» نیاز است.

اگر می خواهید چاپگر را از طریق شبکه های "Wireless" و "Bluetooth" متصل کنید، این گزینه را علامت بزنید.

اگر می خواهید چاپگر خود را به صورت "محلی" روی رایانه نصب کنید، باید گزینه بعدی "افزودن چاپگر محلی" را انتخاب کنید.

روی "Next" کلیک کنید و ادامه دهید. بقیه مراحل دقیقاً مشابه مراحلی است که در ویندوز 7 توضیح دادیم. برای یافتن چاپگر خود در "Devices" مراحل مشابه را دنبال کنید.

نصب پرینتر کانن در ویندوز 7 و 10 بدون سی دی

اگر به دلایلی سی دی نصب پرینتر کانن خود را ندارید و چاپگر شما به صورت خودکار نصب نمی شود، می توانید به راحتی با مراجعه به سایت پشتیبانی کانن، درایور چاپگر مورد نظر را مطابق با سیستم عامل کامپیوتر خود دانلود کنید.

1- به سایت پشتیبانی کانن مراجعه کنید. در کادر جستجو، پس از وارد کردن مدل چاپگر خود، Drivers & Downloads را باز کنید.

2- در قسمت «انتخاب سیستم عامل» سیستم عامل مناسب ویندوز 7 و 10 را برای رایانه خود انتخاب و دانلود کنید.

3- برای دانلود و شروع مراحل نصب، روی فایل دانلود شده دوبار کلیک کنید.

4- فایل "wizard" چاپگر Canon را بر روی کامپیوتر شما نصب می کند. گزینه "Next" را فشار دهید.

انتخاب چاپگر Canon برای نصب

5- اکنون دو گزینه "Select Device" و "Select Driver" ظاهر می شود. در این مرحله "دستگاه" و "درایور" مورد نظر را انتخاب می کنید.

درایور چاپگر Canon را انتخاب کنید

6- در این مرحله پنجره "Confirm Settings" نمایش داده می شود. بر روی گزینه "شروع" در پایین پنجره کلیک کنید.

تأیید تنظیمات نصب چاپگر Canon

7- با فشردن دکمه "شروع" نصب درایور آغاز می شود.

8- در این مرحله می توانید چاپگر مورد نظر را به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب کنید.

چاپگر پیش فرض را تنظیم کنید

9. در نهایت در حین چاپ صفحه آزمایشی، مطمئن شوید که چاپگر Canon را نصب کرده اید و از برنامه خارج شوید.

آخرین کلمه

امیدواریم راهنمای نصب پرینترهای کانن در ویندوز 7 و 10 ارائه شده در این مقاله به شما کمک کند تا به راحتی این چاپگرها را بر روی سیستم خود نصب کرده و از کار با آنها لذت ببرید. اگر به فکر خرید پرینتر کانن هستید یا می خواهید از قیمت پرینتر کانن مطلع شوید، می توانید از لینک زیر به فروشگاه ما مراجعه کنید. برای انتخاب پرینترهای با کیفیت و کاربردی موجود در بازار می توانید از تجربیات همکاران ما بهره مند شوید.
 

ادامه نوشته: نصب درایور پرینتر کانن Canon

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی