تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است


به عقیده چندین نویسنده، موسیقی ترکیبی سازمان یافته از صداها و سکوت است. بیایید این را با یک مثال توضیح دهیم: نویز رادیو صداها را منتشر می کند، اما نه به صورت سازماندهی شده، بنابراین به عنوان موسیقی طبقه بندی نمی شود.

این تعریف ساده و کامل به نظر می رسد، اما تعریف موسیقی چندان واضح نیست. آیا می‌توانیم بوق‌های ماشین را به عنوان آهنگ‌های موسیقی دسته‌بندی کنیم؟ با موزیک باران همراه باشید.

تعریف و عناصر اساسی موسیقی

این صداها و سکوت های سازمان یافته ایجاد می کند، اما من تضمین می کنم که اکثر مردم این صدا را موسیقی صدا نمی کنند. به شکلی ساده تر و کامل تر، موسیقی از ملودی، هارمونی و ریتم تشکیل شده است. ملودی ملودی چیست صدای اصلی صدا. این چیزی است که می توانید بخوانید. هارمونی چیدمان نت هاست که اساس ملودی است. مثلاً فردی که گیتار می‌نوازد و می‌خواند، با آکوردهای گیتار هماهنگ می‌شود و با صدا ملودی می‌سازد. همانطور که بعداً در موضوعات دیگر خواهیم دید، هر آکورد با چندین نت همپوشانی دارد. به همین دلیل است که آکوردها بخشی از هارمونی هستند. نکته: شایان ذکر است که ملودی لزوماً شامل صدا نیست. یک ملودی همچنین می‌تواند دو یا چند صدا داشته باشد، اگرچه کمتر رایج است. برای تشخیص ملودی از هارمونی در این مورد می توان با کشتی در دریا مقایسه کرد. دانلود آهنگ خارجی .  کشتی نشان دهنده هارمونی و افراد حاضر در کشتی نشان دهنده ملودی هستند. هم کشتی و هم مردم حرکت می کنند و هم افرادی که در کشتی هستند هنگام عبور از دریا حرکت می کنند. توجه داشته باشید که کشتی به عنوان یک پایگاه، یک تکیه گاه برای مرد عمل می کند. آنها فقط در ساختمان رایگان هستند. اگر کسی به دریا بپرد فاجعه بار است. در ملودی و هارمونی هم همینطور است.

ریتم موسیقی چیست؟

ریتم زمان آهنگ است. همانطور که یک ساعت زمان را نشان می دهد، ریتم به شما می گوید که چگونه با موسیقی حرکت کنید.

هر یک از این سه موضوع را باید جداگانه بررسی کرد. دانش عمیق اجازه می دهد تا کنترل نامحدودی بر تمام منابعی که موسیقی ارائه می دهد، داشته باشد، و این همان چیزی است که \"صدا و سکوت\" را برای گوش ما جذاب می کند.

  • تکنو نیوز

متن آهنگ علیرضا طلیسچی یه دریا نریم

موندگارت میکنه اون مهربونیا بی منت همش پیش دلم

من چیکار دارم گذشتمون چیه تو با منی پس عاشقت میشه دلم

از الان دارم به این فکر میکنم که با تو دوتایی توی یه خونم

حال خوبی که کنارت دارمو با چی عوض کنم مگه دیوونم

بیا پر کن منو حافظمو با خاطرات از خواب بلند شم صبح هر روز با صدات

هر جا که میشینی بگی که با منی قربون خط گوشه ی خنده هات

یکم راه نریم یه دریا نریم یه ساحل نریم دوتایی عشقم

یه آتیش خوب با کبریت و چوب میام دنبالت کجایی عشقم

 

تو چشمات چی منو دیوونه میکرد که هستی خوبمو نیستی کلافه

تو تو قلبم مث فرشته بودی مگه قهر تورم دیدم من آخه

ببین دلگرم دلگرمم چون حتی منو تنها نمیذاره خیالت

چه ترکیبی بهش فکر یه لحظه من و بوی نم و ساحل کنارت

یکم راه نریم یه دریا نریم یه ساحل نریم دوتایی عشقم

یه آتیش خوب با کبریت و چوب میام دنبالت کجایی عشقم

 آهنگ علیرضا طلیسچی به نام «یه دریا نریم»

  • تکنو نیوز


از آنجایی که اکثر هنرجویان و مبتدیان در ابتدای یادگیری پیانو اطلاعات کمی در مورد تمرین یا یادگیری تکنیک ها بر روی ساز دارند، مهم است که درک و دید کلی از مسیر پیش رو داشته باشند تا به آنها کمک کند تا در این مسیر حرکت کنند. بهترین کمک در این صفحه سعی کردم تا حد امکان به این موضوع بپردازم. برای یادگیری پیانو به بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج مراجعه نمایید.

1- تئوری موسیقیش

تمرکز اصلی تئوری موسیقی بحث در مورد ماهیت، اصول، قواعد و همچنین خواندن، نوشتن و اجرای موسیقی است. همه کسانی که در موسیقی کار می کنند باید تئوری موسیقی را بیاموزند. بهره مندی از دانش تئوری موسیقی در کنار فعالیت های عملی می تواند پیشرفت هنرجو را تضمین کند.

خوشبختانه در کشور ما کتاب های مختلفی در زمینه تئوری موسیقی منتشر شده است که هنرجویان می توانند به صورت مستقل یا زیر نظر استاد به مطالعه آنها بپردازند. از بین کتاب های منتشر شده در ایران، شخصا کتاب تئوری موسیقی نوشته پروفسور پورتراب را دوست دارم. این کتاب اگرچه ساده و روان است، اما تقریباً تمامی مباحث تئوری موسیقی را در بر می گیرد و می تواند مرجع خوبی برای علاقه مندان به موسیقی باشد.

2-خود

اصطلاح سولفژ ممکن است برای بسیاری از مبتدیان ناآشنا باشد. منظور از این کلمه خواندن قطعات موسیقی است. در این بخش، هنرجویان با اصول خواندن موسیقی به صورت تئوری و عملی آشنا خواهند شد.

برای خواندن و نوشتن نت ها از نوار یا نوار موسیقی مخصوص استفاده می شود که یادگیری اصول هارمونی برای همه دانش آموزان ضروری است. ردیف موسیقایی رسانه و الفبای سواد موسیقایی است که مانند هر ردیف دیگری از نشانه ها و قواعد خود استفاده می کند. از آنجایی که یادگیری و تسلط بر این خط مستلزم تمرین زیاد و زمان کافی برای موفقیت در موسیقی است، این هنرجویان باید از همان ابتدا یادگیری زنجیره را سرلوحه کار خود قرار دهند.

سولفژ از دو بخش تشکیل شده است:

الف) سولفژ یا تاک

هدف از این قسمت از سلفژ، آشنایی هنرجو با نت های موسیقی (از کمترین تا کمترین در محدوده آوازی موسیقی)، درک ریتم و ریتم خواندن و تقویت سرعت خواندن و تسلط در دید (خواندن) است. یادداشت های لازم را انجام دهید.

ب) سولفژ آوازی یا کانتاتا

قسمت آوازی سلفژ گوش دانش آموز را برای دنبال کردن آوایی و ادراک صدا آموزش می دهد و همچنین خواندن و خواندن نت ها را به او آموزش می دهد.

وقتی صحبت از اصول یادگیری موسیقی می شود، تئوری موسیقی یکی از اساسی ترین و تاثیرگذارترین بخش های آموزش یک نوازنده یا خواننده است. بنابراین در صورت عدم آشنایی هنرجو با این بخش، اساس آموزش موسیقی را سست می کند.

3- تمرینات فنی

هدف از تمرین های فنی رفع ضعف های اداری دانش آموز است. از جمله این نقاط ضعف در نوازنده پیانو می توان به ضعف در اجرای سریع و آسان انگشتان دست چپ، عدم هماهنگی بین دو دست و ضعف در تشخیص و هماهنگی ریتم اشاره کرد. علاوه بر این، بسته به سطح نوازندگی هنرجو، تمرینات فنی مناسبی وجود دارد که به او اجازه می دهد با تکنیک های پیانو آشنا شود. این تمرینات به صلاحدید مربی برای دانش آموز در نظر گرفته خواهد شد.

4 عدد

مقاله یا آهنگ، اثر آهنگساز است که برای یک ساز یا ساز خاص خلق شده است. هدف اصلی از آموزش موسیقی انجام این قسمت است. برای هنرجویی که به درجه نوازندگی رسیده است ممکن است نوع مطالب مهم نباشد و در واقع این هنرجو می تواند مطابق سلیقه و احساس خود مطالب مورد نظر خود را انتخاب کند. اما برای دانش آموزی که در مرحله یادگیری است، انتخاب مواد باید متناسب با سطح بازی او باشد.

از آنجایی که آهنگسازان معمولاً اهداف آموزشی خاصی را در آهنگسازی آثار خود دنبال نمی کنند، ممکن است آثار آنها برای آموزش دانشجویان مناسب نباشد. از این رو، نوازندگان و مولفان کتاب های درسی موسیقی، معمولاً برای بهره مندی از این گونه آثار، آن ها را بدون آسیب به محتوای اثر ساده می کنند. به این گونه برش ها، برش های ساده شده می گویند. به عنوان مثال، سمفونی بتهوون شماره. 5 حتی یک هنرجو در مرحله آموزش نمی تواند روی پیانو اجرا کند. چون کار برای یک ارکستر بزرگ نوشته شده بود نه برای یک ساز. در اینجا علاوه بر ساده سازی، قطعه باید به گونه ای اصلاح شود که برای اجرای پیانو مناسب باشد و در عین حال شنوندگان را به یاد سمفونی پنجم بیاندازد.

در هر درس تمرینی، معلم قطعه ای را متناسب با توانایی های دانش آموز انتخاب می کند و به او می دهد. حتی اگر معلم به درخواست دانش آموز برای خواندن آهنگ مورد علاقه اش گوش دهد، باید به خاطر داشته باشد که اگر قسمت درخواستی در حد او نیست، باید سعی کند قطعه خود را بدون نتیجه منفی اجرا کند که ممکن است باعث کاهش انگیزه و خودسازی شود. اعتماد به نفس دارد و می تواند او را از ادامه تحصیل در موسیقی باز دارد.

5. روش آموزش:

یادگیری و تسلط بر یک ساز؛ روش ها و تمرین های خاصی وجود دارد که به طور خاص برای آن ابزار ایجاد شده است و به این تمرین ها متد می گویند. از طریق تکنیک ها، دانش آموزان تمام محتوا و مفاهیم تحصیلی را در قالب تمرینی خاص و هدفمند می آموزند. علاوه بر این، تکنیک ها دارای سطوح علمی متفاوتی هستند و بسته به سطح بازی دانش آموز به روش های مختلفی نوشته می شوند. روش‌های جامع و جامع‌تر معمولاً در یک دوره دسته‌بندی می‌شوند و دانش‌آموزان را از مبتدی و پایه به پیشرفته و پیشرفته راهنمایی می‌کنند. این روش ها اغلب تمام نیازهای تحصیلی دانش آموز از جمله یادداشت برداری و فناوری را در نظر می گیرند.

روش های طراحی شده برای شروع آموزش پیانو باید شامل تمام عوامل فوق باشد. یعنی علاوه بر آموزش نت و مفاهیم آن، به تدریج پایه ای برای یادگیری و تسلط هنرجو بر ساز بسازید. از آنجایی که آموزش موسیقی اغلب از سنین پایین شروع می شود، این روش ها باید برای ارتباط با هنرجو طراحی شوند. علاوه بر تمرین هنری، استفاده از قطعات آشنا به گوش کودک، استفاده از اشکال و تصاویر مناسب (در صورت امکان رنگی) و چاپ خطوط یادداشت تمیز و بزرگ از مشخصه های یک روش شروع خوب است.

از آنجایی که فرآیند یادگیری یک ساز، به ویژه پیانو که دارای دامنه آموزشی بالایی است، می تواند هنرجو را خسته کند، نویسندگان این روش ها سعی می کنند تمرینات آموزشی را با قطعات آشنا به گوش هنرجو ترکیب کنند تا زیبایی و جذابیت آن را افزایش دهند. کار کردن به گونه ای که به قسمت اصلی آسیبی وارد نشود و اهداف آموزشی روش محقق شود. به طور کلی روش هایی که به صورت آهنگ هستند بیشتر مورد توجه دانش آموزان به ویژه کودکان است. ضمناً با افزایش سطح نوازندگی هنرجو، قطعاتی در قالب آهنگ توسط استاد انتخاب و با توجه به سطح مهارت هنرجو در اختیار هنرجو قرار می گیرد تا هنرجو انگیزه لازم را برای ادامه کسب کند. بالاتر از مسیر. این اثر علاوه بر افزایش علاقه و ذوق هنرجو، او را با آهنگسازان و سبک های مختلف هنری نیز آشنا خواهد کرد.

پیشرفت یک دانش آموز بستگی زیادی به میزان آموزش و همچنین نحوه انتخاب او برای آموزش دارد. پس از انتخاب و بحث در مورد روش یا گروه مناسب با معلم، اطلاعات آموخته شده در هر کلاس باید توسط دانش آموز به طور مرتب تمرین و تکرار شود. برای پیشرفت، تدریس به تنهایی کافی نیست، بلکه روش تدریس مهمتر است.

  • تکنو نیوز


شیراز یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران است و به همین دلیل مکان های دیدنی شیراز بسیار زیاد است. رسانه گردشگری گردشی تاپ در این مقاله سعی کرده مهم ترین جاذبه های گردشگری شیراز را معرفی کند.

مکان های شیراز کجاست؟

شیراز، شهر تاریخی زیبای هزاران سال پیش، مرکز استان فارس، چهارمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران است. جاذبه های گردشگری شیراز بسیار زیاد است. اما در این مقاله قصد داریم شما را با پنج جاذبه اصلی این شهر زیبا آشنا کنیم.

primavera

یکی از آثار برجای مانده از دوره هخامنشی و از معروف ترین دیدنی های شیراز، پاسارگاد واقع در پاسارگاد است. این محوطه باستانی شامل مقبره کوروش، کاخ سلطنتی، باغ سلطنتی، نهر آب، برج سنگی، حرم مطهر، کاروانسرای مظفری و مسجد اتابکی است. مجموعه پاسارگاد اولین پایتخت هخامنشیان با وسعت یکصد و شصت هکتار و دشت وسیعی در اطراف آن بود. مشهورترین بنای این محوطه باستانی آرامگاه معروف به آرامگاه کوروش است.

پرسپولیس

یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی ایران تخت جمشید است که یکی از نمادهای باشکوه تمدن ایرانی است. سال ساخت این بنای باشکوه به پانصد و هجده سال قبل از میلاد مسیح می رسد. برای ساخت این مجموعه باشکوه، بهترین معماران جهان از سراسر جهان به ایران فراخوانده شدند تا اولین ساختمان مستحکم جهان را بسازند تا حتی پس از هزاران سال همچنان پابرجا و پایدار بماند. ساختمانی که هزاران سال نماد وحدت، صلح و برابری جهانی بوده است. ویرانه های این بنای بزرگ هنوز حاوی مهم ترین اسناد تاریخ و تمدن جهان است. این مجموعه در فاصله هفتاد کیلومتری شیراز و یازده کیلومتری مرودشت یکی از شهرهای شیراز قرار دارد.

پارک ارم یکی از دیدنی های شبانه شیراز است.

یکی از مکان های جالب شیراز باغ ارم است که در میان باغ های زیبا و چشمگیر این شهر که به حساب نمی آیند مانند نگینی می درخشد. دکوراسیون و معماری خانه در وسط این باغ به قدری چشمگیر است که شما را مسحور زیبایی معماری ایرانی خواهد کرد. این باغ یکی از نه باغ ایران است که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. یکی از زیباترین چیزهای شیراز درخت سرو است که یکی از بلندترین سروهای ایران است که در شیراز و در این باغ قرار دارد. اگر می خواهید در روزهای پایانی سال سفری مفرح داشته باشید، کرمانشاه انتخاب خوبی است.

حفیظه یکی از مکان های تفریحی جوانان شیراز است

یکی از جاذبه های گردشگری شیراز حافظیه است که به آرامگاه شاعر نامدار ایرانی آقای حافظ معروف است. در ضلع جنوبی دروازه معروف قرآن شیراز مجموعه ای از گورستان های تاریخی قرار دارد. همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای زیارت قبر آقای حافظ از این مجموعه دیدن می کنند و کنسرت های بزرگی در حافظ برگزار می شود. معماری فضای سبز این مجموعه بسیار زیبا و خیره کننده است.

باغ نارنجستان قوام یکی از مکان های مجلل شیراز است

در قسمت شرقی خیابان لطفعلی خان زند، در انتهای شیراز قدیم، یکی از زیباترین باغ های این شهر سرسبز، باغ نارنجستان قوام قرار دارد. در نزدیکی این باغ زیبا، مسجد نصیرالملک و خانه سنتی پرهامی قرار دارد. برای دسترسی به این مجموعه کافی است از چهارراه نمازی به سمت شرق خیابان لطف علی خان زند حرکت کنید.

  • تکنو نیوز


ترکیه به عنوان کشور دوست همسایه ایران با میراث فرهنگی بالا و طبیعت فوق العاده زیبا همواره مورد توجه گردشگران از سراسر جهان به ویژه ایرانیان بوده است. از سوی دیگر، همسایگی ترکیه با کشورهای آسیایی و اروپایی و واقع در یکی از حساس ترین مناطق جهان، از موقعیت جغرافیایی استراتژیک و بسیار خوبی برخوردار است و گذرگاه شمال غرب آسیا و اروپا محسوب می شود. بسیاری از کشورها به ویژه ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی خود به سایر نقاط جهان استفاده می کنند.

ترکیه به دلیل مسائل سیاسی مدتی است که دچار مشکلات اقتصادی و رکود شده است به طوری که نرخ بیکاری در این کشور در سال 2021 برابر با 12.9 درصد بوده است. % را نمی توان نادیده گرفت. بنابراین، قبل از درخواست ویزای کار از ترکیه، در مورد شرایط کاری در شغل مورد نظر خود کاملا فکر کنید. برای اخذ ویزای کار به شرکت مهاجرتی مراجعه نمایید.

اما ترکیه به دلیل ماهیت صنعتی و توریستی و وجود تنوع کاری و مهمتر از آن همجواری با فرهنگ های زندگی دو کشور و سهولت در سفر همواره جزو گزینه های موجود برای مهاجرت کاری و تحصیلی ایرانیان بوده است. ایران. برای کار در ترکیه بهتر است با یک کارفرمای ترکیه ای اقدام کنید. از آنجایی که ایرانی ها نیازی به ویزا ندارند (می توانید 3 ماه در ترکیه بمانید) می توانید با ورود به این کشور و جستجوی کار این روند را سریعتر طی کنید و سپس ویزای توریستی را به ویزای کاری تبدیل کنید. توجه داشته باشید که ویزای کار به طور کلی یک ساله صادر می شود و در شرایط خاصی قابل تمدید است. اگر می خواهید روند کاریابی در ترکیه از ایران را دنبال کنید، شرایط کمی سخت می شود زیرا کارفرمای ترکیه ای باید بتواند ثابت کند که در ترکیه فردی با مهارت های لازم برای شغلش وجود ندارد. تحقیق و اثبات این کار دشواری است.

انواع ویزای کار ترکیه

متقاضیان ویزای کار ترکیه باید به سفارت ترکیه در کشور محل اقامت خود مراجعه کنند یا می توانند درخواست خود را در وب سایت دولت ترکیه ثبت کنند. اگر متقاضی در داخل ترکیه واقع شده باشد، می تواند به وزارت کار و حمایت اجتماعی ترکیه مراجعه کند. پس از این، کارفرما نیز موظف است درخواست کار خود را به وزارت کار این کشور ارائه کند. پس از انجام بررسی های لازم و اتخاذ تصمیم از سوی وزارت کار، نتیجه از طریق ایمیل به اطلاع طرفین خواهد رسید. این فرآیند حدود 30 روز طول می کشد. ویزای کار صادر شده برای متقاضی ممکن است متفاوت باشد. در زیر به انواع ویزای کار ترکیه می پردازیم:

ویزای کار موقت: این ویزا برای افراد تازه وارد به ترکیه است. پس از دریافت ویزای کار، یک سال فرصت دارید تا کار خود را در ترکیه شروع کنید. اگر نیاز به تمدید این ویزا دارید، باید نامه ای از کارفرمای خود دریافت کنید مبنی بر اینکه برای کار به شما نیاز است. در غیر این صورت باید شغلی پیدا کنید که جزو مشاغل مورد نیاز ترکیه باشد. در این صورت ممکن است ویزای شما برای 3 سال دیگر تمدید شود.

ویزای استخدام مستقل: افرادی که به مدت 5 سال در ترکیه مشغول به کار هستند و می خواهند بر اساس حرفه خود کسب و کار یا کارگاه راه اندازی کنند می توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند.

ویزای کار موقت ویژه: این ویزا برای ورزشکاران، هنرمندان و فیلمسازانی است که می خواهند برای مدت کوتاهی در ترکیه بمانند.

ویزای تجاری فیروزه ای: این ویزا برای افرادی است که دارای تحصیلات عالی یا سابقه درخشان در تجارت هستند. چنین افرادی می توانند برای این نوع ویزای کار ترکیه اقدام کنند به شرطی که تاثیر مثبتی بر اقتصاد ترکیه داشته باشند.

درآمد متوسط ​​در ترکیه

متوسط ​​درآمد در ترکیه تقریباً 7830 لیر در ماه است. کمترین حقوق 1980 لیر و بالاترین آن 35000 لیر در ماه است. هزینه های خرد زندگی در ترکیه را می توانید از وب سایت معروف NUMBEO دریافت کنید. به طور متوسط ​​هزینه زندگی برای یک فرد بدون پرداخت اجاره حدود 3457 لیر در ماه است که با توجه به میانگین حقوق، زندگی در ترکیه آسان است. ضمناً اجاره آپارتمان یک اتاقه در مرکز شهر 2122 لیر و خارج از شهر 1350 لیر می باشد. خرید آپارتمان در ترکیه متری در مرکز شهر حدود 7657 لیر و در خارج از مرکز شهر 5017 لیر است.

ویزای کار ترکیه و زبان

برای کار در ترکیه بهتر است ترکی استانبولی را خوب صحبت کنید زیرا شانس شما را برای کار بیشتر می کند. در مشاغل مرتبط با گردشگری نیز می توانید به زبان انگلیسی شغل پیدا کنید، اما توجه داشته باشید که این مشاغل معمولا فصلی هستند.

ویزای کار ترکیه با ویزای همراه

یکی از مهم ترین سوالات فردی که از کشور خارج می شود این است که آیا همسر و فرزندان خود را با خود همراه کند؟ در ترکیه متقاضیانی که حداقل 1 سال در این کشور زندگی و کار کرده اند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند درخواست دهند.

  • تکنو نیوز