تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است


جراحی فک بالا یا فک پایین (ارتودنسی) در درمان ارتودنسی برای اصلاح انواع مشکلات شدید و خفیف اسکلتی و مشکلات دندانی مانند نامرتبی دندان ها و فک ها استفاده می شود. درمان ارتودنسی جراحی فک توسط جراحان فک و صورت انجام می شود و علاوه بر اصلاح موقعیت فک در دهان، توانایی فرد را در صحبت کردن، تنفس و جویدن غذا بهبود می بخشد. از طرفی علیرغم اینکه از جراحی ارتودنسی برای بهبود عملکرد ساختار دهان استفاده می شود، در عمل می تواند ظاهر فرد را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. در این کلینیک پزشکان متخصص در زمینه جراحی فک و صورت با همکاری نزدیک به درمان مشکلات فک، جمجمه و دهان بیمار می پردازند.انواع جراحی فک بالا و پایین.

انواع جراحی فک بالا و پایین

با علم به اینکه جراحی ارتودنسی می تواند وضعیت دهان و دندان کودک را به طور قابل توجهی تغییر دهد، متخصصان ارتودنسی و جراحان بهترین برنامه درمانی خود را برای تخمین زمان لازم برای درمان مشکلات موجود ارائه می دهند. در واقع متخصصین دارای تجربه لازم در زمینه جراحی فک (ارتوگانتیک) هستند. توجه داشته باشید که استفاده از براکت های ارتودنسی اغلب قبل و بعد از جراحی فک ضروری است و کل روند درمان در این مورد دو تا سه سال طول خواهد کشید.

چه زمانی جراحی فک برای درمان ارتودنسی ضروری است؟

برای انجام جراحی مولر نیاز به عمل بزرگ کردن فک است. رشد فک معمولاً با رسیدن مردان به سن 18 سالگی و زنان در سن 16 سالگی متوقف می شود. بنابراین، جراحی فک زمانی انجام می شود که یک یا هر دو فک در موقعیت صحیح قرار نگیرند، بنابراین نمی توان تنها با روش های ارتودنسی، دندان های داخل دهان را تراز کرد.

اگر کودکی نیاز به جراحی فک داشته باشد، دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی می تواند این شرایط را در کودک شناسایی کرده و کودک را برای جراحی به جراح ارجاع دهد. در نهایت، دندانپزشک، متخصص ارتودنسی و جراح فک و صورت از نزدیک با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا تصمیم بگیرند که کدام روش درمانی برای کودک مناسب است و آیا جراحی فک پس از تکمیل فرآیند رشد فک برای کودک مناسب است یا خیر. به ویژه پزشک فک و صورت در مورد لزوم انجام این عمل بر روی کودک تصمیم گیری می کند و در صورت لزوم این عمل را بر روی کودک انجام می دهد. انواع عمل در فک بالا و پایین.

برخی از شرایطی که ممکن است نشان دهنده نیاز کودک به عمل جراحی چانه باشد به شرح زیر است: انواع جراحی فک بالا و پایین.

مشکلات بلع

مشکلات جویدن غذا

درد مزمن در فک یا مفصل تمپورال و سردرد

دشواری مداوم در تنفس از طریق دهان یا خشکی دهان

سایش زیاد دندان ها

عدم تقارن اجزای صورت در جلو یا پهلو

نقایص مادرزادی یا اسکار روی صورت

بیرون زدگی فک

چانه جمع می شود

اپن بایت (فضای بین دندان های بالا و پایین در هنگام بسته شدن دهان)

لب ها را نمی توان بدون فشار روی هم نگه داشت

آپنه خواب (مشکلات تنفسی در هنگام خواب، از جمله خروپف)

قبل از جراحی فک

جراحی فک می تواند برخی یا تمام ساختارهای فک پایین، فک بالا و فک را تغییر داده و اصلاح کند. توجه به این نکته ضروری است که این درمان احتمالاً قبل یا بعد از جراحی فک همراه با درمان ارتودنسی انجام می شود و معمولاً چندین سال طول می کشد تا تکمیل شود.

پس از ارزیابی کامل وضعیت کودک و نیاز کودک به چنین درمانی، والدین و تیم دندانپزشکی در مورد بهترین اقدامات درمانی مورد نیاز برای کودک تصمیم خواهند گرفت. این عمل در بیمارستان انجام شد و بسته به شرایط بیمار ممکن است چند ساعت طول بکشد. انواع عمل در فک بالا و پایین
 

رایج ترین انواع جراحی چانه

از جراحی فک و صورت می توان برای اصلاح وضعیت فک پایین، فک بالا یا هر دو استفاده کرد. انواع جراحی فک بالا و پایین

جراحی فک بالا (استئوتومی فک بالا)

جراحی فک بالا استئوتومی فک بالا نامیده می شود و برای اصلاح مشکلات زیر استفاده می شود:

باز کردن بایت ها

کراس بایت

انقباض شدید فک بالا.

هنگام لبخند زدن دندان های خیلی کم یا زیاد را نشان می دهد

برای جراحی فک بالا، جراح استخوان بالای دندان ها و زیر حدقه چشم را برش می دهد به طوری که کل فک بالا (شامل سقف دهان و دندان های بالا) به صورت یک تکه در جای خود قرار می گیرد. به این ترتیب دندان های بالا و چانه به سمت جلو حرکت می کنند تا زمانی که به درستی با دندان های پایین تراز شوند. پس از اینکه فک بیمار در موقعیت صحیح قرار گرفت، از یک پیچ و صفحه کوچک برای ثابت کردن فک در موقعیت جدید استفاده می شود. این پیچ ها شبیه براکت هایی هستند که برای بریس ها استفاده می شوند و به مرور زمان به ساختار استخوانی جوش داده شده و متصل می شوند.

استئوتومی فک پایین

در اصطلاح به این عمل استئوتومی فک پایین می گویند و این درمان معمولاً برای اصلاح مشکلات جدی فک پایین استفاده می شود. برای جراحی فک پایین، جراح فک پشت دندان های آسیاب را بریده و فک را به صورت افقی حرکت می دهد. بنابراین جراح می تواند کل ناحیه فک را به صورت یک تکه حرکت دهد. در مرحله بعد، موقعیت فک در محل جدید ثابت می شود و از پیچ های مخصوص برای نگه داشتن آن تا زمانی که استخوان فک ثابت شود، استفاده می شود.

جراحی چانه (جنیوپلاستی)

جراحی چانه ژنیوپلاستی نامیده می شود و از این روش درمانی برای اصلاح برخی از مشکلات چانه مرتبط با نامرتب بودن فک ها استفاده می شود. برای انجام این عمل، جراح استخوان فک را برش داده و پس از جابجایی آن، استخوان را در محل جدیدی تثبیت می کند. به طور معمول، جراحان می توانند تحلیل فک پایین و بازسازی فک را طی یک عمل جراحی برای بیمار انجام دهند.
 

مراقبت های بعد از جراحی فک

در مورد رژیم مراقبتی بعد از جراحی کوچک کردن چانه باید به چند نکته توجه کرد:

پس از عمل، بیمار برای بهبود وضعیت و ترمیم ساختار استخوانی به دو هفته استراحت نیاز دارد. در واقع کودک در این مدت نمی تواند به مدرسه برود.

پس از ثابت شدن فک، ممکن است لازم باشد از بریس های دندانی برای تثبیت موقعیت دندان های کودک در دهان به مدت 6 تا 12 ماه پس از جراحی استفاده شود.

پس از برداشتن بریس ها از دهان کودک، متخصص ارتودنسی از براکت ها و صفحات قابل جابجایی که برای بیمار سفارشی شده اند استفاده می کند تا از حفظ نتایج حاصل از درمان اطمینان حاصل کند.

آیا بریدگی و جای زخم بر روی پوست از جراحی فک باقی می ماند؟

معمولاً در اثر این جراحی هیچ زخم و جای زخمی روی پوست باقی نمی ماند. در واقع بیشتر برش هایی که برای این درمان ایجاد می شود در داخل دهان بیمار است و بنابراین این برش ها برای دیگران قابل مشاهده نخواهد بود. به خاطر داشته باشید که بافت دهان و غشای آن توانایی فوق‌العاده‌ای برای ترمیم خود دارند و بنابراین حتی فضاهای ایجاد شده در داخل دهان پس از این جراحی به حداقل می‌رسد.

اگر کودک مشکل گاز گرفتن جدی داشته باشد، با کدام پزشک باید مشورت کرد؟

ابتدا مراجعه به متخصص ارتودنسی برای تشخیص مشکل مهم است. با این حال، اصلاح این مشکلات نیاز به یک رابطه مشترک بین دندانپزشک و تیمی از متخصصان دارد که شامل جراحی دهان و فک و صورت می شود.

هزینه جراحی فک

هزینه جراحی فک معمولاً شامل هزینه مشاوره اولیه، حق الزحمه جراح، هزینه تجهیزات و لوازم مورد استفاده برای عمل و هزینه مراقبت های بعد از عمل می باشد. به یاد داشته باشید که در صورت نیاز به انجام عمل جراحی در یکی از فک های بالا یا پایین، هزینه درمان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و در صورت انجام عمل بر روی هر دو فک، هزینه عمل افزایش می یابد.

خطرات مرتبط با جراحی فک

مانند تمام روش های درمانی، جراحی بای پس معده خطرات خاصی را برای بیمار به همراه دارد. با این حال، جراحی فک درمان جدیدی نیست و سال هاست که بر روی افراد انجام می شود. به این ترتیب نتایج بررسی های انجام شده تاکنون بی خطر بودن این درمان را نشان داده است
 

متن کامل مقاله را بخوانید: https://realtimedentist.com/1399/12/دکتر-متخصص-جراح-فک-و-صورت-در-شیراز/

  • تکنو نیوز

تصویر

متخصصین قلب و عروق

علم پزشکی همواره یکی از مؤثرترین علوم در طول اعصار بوده و نقش پررنگ آن در زندگی بشر خود را ثابت کرده است. فردی که برای بقا تلاش می کند گاهی با مشکلاتی مواجه می شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی با خطر مواجه می شود. در چنین شرایطی علم پزشکی با قدمت چند هزار ساله به کمک او خواهد آمد.

علم پزشکی همواره یکی از تاثیرگذارترین علوم تمام دوران بوده و نقش قهرمانانه آن در زندگی بشر مشهود است. فردی که برای زنده ماندن تلاش می کند گاهی با مشکلاتی مواجه می شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی با خطر مواجه می شود. در چنین شرایطی علم پزشکی هزاران ساله به کمک آنها می آمد.

نتایج تمام جستجوها و مطالعات تاریخ اکنون به راحتی با یک تماس تلفنی در دسترس بیماران قرار می گیرد. در این میان، قلب و عروق یکی از مهم ترین رشته های علوم پزشکی است. البته علم پزشکی در هر شرایطی با سلامت انسان ارتباط دارد و این موضوع اهمیت خاصی می دهد.

با این حال، زندگی مدرن امروزی و شهرهای شلوغ با دود و دود، در کنار تغذیه نامناسب و شیوع بالای بیماری های تولید مثل، بیماری های قلبی را به یکی از علل اصلی مرگ و میر تبدیل کرده است. به همین دلیل است که ما آموزش قلب را یکی از مهمترین آنها می دانیم. به همین منظور تصمیم گرفتیم این مقاله را به معرفی یک متخصص قلب خوب و نحوه گرفتن نوبت با متخصصین قلب در ارومیه اختصاص دهیم. با ما بمان.

تصویر

متخصص قلب کیست؟

ابتدا بهتر است متخصص قلب و عروق را بشناسید و وظایف او را به وضوح توضیح دهید. مشاغل مختلف مرتبط با قلب نیز می توانند باعث سردرگمی شوند، بنابراین دانستن آنها به شما کمک می کند. متخصص قلب در واقع پزشکی است که یک دوره عمومی ۷ ساله را می گذراند، در آزمون دستیاری شرکت می کند، در حرفه قلب پذیرفته می شود و به مدت ۴ سال در این رشته آموزش می بیند. متخصصان قلب و عروق دانش لازم را برای تشخیص و درمان بیماری های قلبی و ارتقای مهارت های خود در دوره های آموزشی تخصصی کسب می کنند.

هنگامی که به متخصص قلب و عروق مراجعه می کنید، پس از گذراندن تشخیص، روند درمان با فعالیت های مختلف آغاز می شود. در ابتدا متخصص قلب با گرفتن سابقه خانوادگی، گوش دادن به صداهای قلب، بررسی فشار خون و غیره سعی در تشخیص مشکل قلبی بیمار دارد. در صورت عدم اطمینان 100% به نتایج به دست آمده، می توان آزمایش های تشخیصی اضافی را بر روی بیمار انجام داد. برای مثال، الکتروکاردیوگرافی یا ثبت امواج الکتریکی قلب، یکی از ارزشمندترین چیزهایی است که یک متخصص در مورد مشکلات قلبی می داند.

امواج طبیعی قلب شکل منحصر به فردی دارند که در مشکلات قلبی تغییر می کند. بنابراین با بررسی امواج قلب می توان نقایص قلبی را تشخیص داد. همچنین اکوکاردیوگرافی که نوعی تست اولتراسوند عملکرد با استفاده از امواج صوتی است، می تواند در تشخیص برخی بیماری ها از جمله حملات قلبی و پریکاردیت مفید باشد.

تفاوت بین متخصص قلب و جراح قلب

مهم است بدانید که متخصص قلب با جراح قلب متفاوت است. متخصص قلب به فردی گفته می شود که پس از گذراندن دوره 7 ساله پزشکی عمومی به مدت 5 سال در رشته جراحی قلب تحصیل کرده و دانش و مهارت لازم را کسب کرده است. متخصص قلب برای انجام روش های تهاجمی برای اصلاح مشکلات قلبی آموزش دیده است. در این میان، متخصصان قلب و عروق بیشتر بر روی تشخیص بیماری های قلبی و درمان آنها با استفاده از روش های غیرتهاجمی تمرکز دارند. دکتر قلب و عروق پس از گذراندن یک دوره تخصصی 2 تا 3 ساله می تواند در یکی از تخصص های زیر متخصص شود:

متخصص مداخلات قلبی

متخصص قلب و عروق تهاجمی

یکی از بچه های حرفه ای

متخصص الکتروفیزیولوژی قلب

گاهی اوقات لازم است برای تکمیل روند درمان به متخصص قلب مراجعه کنید.

ویژگی های یک متخصص قلب و عروق خوب

یک متخصص قلب و عروق خوب باید دارای ویژگی هایی باشد که او را از همکارانش متمایز کند تا بتواند به خوبی به بیمارانش خدمات رسانی کند. البته همه پزشکان برای بیماران خود از تلاش دریغ نمی کنند. اما گاهی اوقات برخی از پزشکان بهتر از دیگران هستند. ما به برخی از ویژگی های یک پزشک خوب قلب اشاره کردیم:

یک متخصص قلب خوب ابتدا باید دانش کافی برای تشخیص و درمان بیماری را داشته باشد. بارها شنیده اید که تشخیص نادرست پزشک منجر به درمان اشتباه شده و آسیب های زیادی به بیمار وارد کرده است یا عدم آگاهی از بیماری مانع از درمان می شود. بنابراین، توانایی تشخیص و درمان بیماری، وظیفه اولیه یک متخصص قلب خوب است. برای اطمینان از این موضوع، می توانید از پزشکان قبلی بپرسید یا نظرات مشتریان را در اینترنت بخوانید.

مهمترین چیز برای بیماران قلبی و عروقی اهمیت زمان است. به عنوان یک قاعده، بیماران مبتلا به مشکلات جدی قلبی برای مدت طولانی در صف منتظر نخواهند بود. گاهی اوقات ممکن است متخصص قلب و عروق به دلیل صلاحیت ها و تخصص های پیشرفته، ماه ها نتواند بیمار را ویزیت کند. در این شرایط، چنین پزشکی یک متخصص قلب خوب برای بیمار مبتلا به حمله قلبی در نظر گرفته نمی شود. در عوض، باید پزشکی را پیدا کنید که بتواند در اسرع وقت تشخیص دهد و درمان را شروع کند.

وقت شناسی و مهربانی از دیگر ویژگی های یک پزشک خوب است. لغو نوبت و عدم حضور به موقع در مطب برای بیماران قلبی عروقی ناخوشایند است.

اگر متخصصی که به آن مراجعه می‌کنید ارتباطات گسترده‌ای با جراحان قلب و عروق و متخصصان قلب داشته باشد، در صورت لزوم، می‌تواند به سرعت شما را به پزشک مورد نظر ارجاع دهد و مشکل شما را حل کند. بنابراین این مورد نیز یکی از ویژگی های یک متخصص قلب خوب است.

بیلد

دکتر ارجاع و رزرو یاب با بهترین متخصص قلب در ارومیه

یکی از آزاردهنده ترین و سخت ترین مراحل در روند درمان، همیشه فرآیند نوبت دهی بوده است. پیش از این، برای مراجعه به یک متخصص قلب و عروق خوب در یک بیمارستان معتبر، صبح زود در بیمارستان حاضر می‌شوید و برای مدت طولانی در صف می‌ایستید و این روند را هر روز تکرار می‌کنید. تایم امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نقش پررنگ اینترنت در دنیای امروز، برنامه ریزی مانند بسیاری از فعالیت های دیگر به صورت آنلاین و از طریق سایت انجام می شود.

اگر ساکن شهر ارومیه هستید و به دنبال پزشک قلب در ارومیه می گردید، سایت «دکتریاب» می تواند به شما کمک کند. اساسا Doctorab یک موتور جستجوی آنلاین است که به شما کمک می کند پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. این وب سایت دارای فیلترهایی است که با استفاده از آنها می توانید پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر در ارومیه به دنبال متخصص قلب و عروق هستید، در قسمت «انتخاب تخصص» متخصص قلب و در قسمت «انتخاب شهر» ارومیه را انتخاب کنید. به این ترتیب لیستی از بسیاری از پزشکان قلب ارومیه در مقابل شما نمایش داده می شود و می توانید به صورت آنلاین آنها را انتخاب کرده و نوبت خود را رزرو کنید.

DoctorRap Appointment چندین ویژگی دارد که آن را به یک سایت مفید تبدیل می کند. به عنوان مثال یکی از مهمترین مزایا صرفه جویی در انرژی و زمان است. با این سیستم، نیازی نیست منتظر بمانید تا نوبت شما به مقاله برگردد. از طرفی در هر زمانی از شبانه روز می توان قرار ملاقات گذاشت. قرار ملاقات حضوری فقط در ساعات خاصی امکان پذیر است، اما همین. علاوه بر این موارد می توانید تاریخ و مشخصات پزشک مورد نیاز را در سایت دکتر فایند بررسی کنید. به عنوان مثال، کاربرانی که در هر یک از متخصصین قلب ارومیه معرفی شده اند. عنوان صفحه ای وجود دارد که شماره تماس و نظرات در آن ثبت می شود. این کار انتخاب یک متخصص قلب را آسان تر می کند.

بیماری قلبی عروقی رایج

در میان بیماری‌های قلبی، برخی از آن‌ها شایع‌تر از سایرین هستند و در نسبت بیشتری از جمعیت دیده می‌شوند. اطلاع از این بیماری ها می تواند هشداری برای توجه به آن ها و مراجعه به پزشک خوب قلب باشد. در زیر به برخی از این بیماری های رایج اشاره شده است:

بیماری قلبی یا بیماری قلبی

سکته مغزی یا حمله قلبی که بارها شنیده اید یکی از شایع ترین بیماری های قلبی است که اغلب دیده می شود. این بیماری زمانی رخ می دهد که خون رسانی به قسمتی از قلب با مشکل مواجه شود. از شریان های اصلی قلب، شاخه ای به نام «رگ کرونری» جدا می شود که وظیفه خون رسانی به بافت قلب را بر عهده دارد. لخته شدن یا انسداد این عروق می تواند منجر به حمله قلبی شود.

آریتمی ها

آریتمی ضربان قلب نامنظم است که باعث مشکلاتی در پمپاژ خون و عملکرد قلب می شود. برخی از آریتمی های قلبی می توانند کشنده باشند.

گوزن ها شکست می خورند

نارسایی قلبی شامل تمام مشکلاتی است که در آنها قدرت پمپاژ قلب کاهش می یابد. در این بیماران، بافت ها اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند و مشکلات زیادی پیش می آید.

بیماری دریچه قلب

اگر دریچه های قلب به درستی باز و بسته نشوند، خون به درستی از حفره های قلب جریان نمی یابد یا به اتاق های قبلی نشت می کند. بنابراین، خون رسانی با مشکلاتی مواجه می شود و بیمار با مشکلات دیگری نیز مواجه می شود.

شکل

اخرین حرف

هر بیماری قلبی نیاز به توجه جدی و ارجاع به یک متخصص قلب خوب دارد. اگر بستگان نزدیک شما از این بیماری ها رنج می برند، باید به طور مرتب توسط متخصص قلب معاینه شوید و مطمئن شوید که به این بیماری ها مبتلا نیستید. در این مقاله به معرفی نقش متخصص قلب و بررسی بیماری های شایع قلبی پرداخته ایم. همچنین سایت دکتر یاب برای آشنایی آنلاین با دکتر قلب ارومیه و سایر پزشکان سراسر ایران به شما معرفی شد. با مراجعه به این صفحه به راحتی و تنها با چند کلیک می توانید یک قرار ملاقات تعیین کنید.
 

  • تکنو نیوز


این روزها در شبکه های اجتماعی شاهد تبلیغات زیادی برای جراحی های مختلف زیبایی هستیم، همه این جراحی ها بسیار چشمگیر به نظر می رسند. با دیدن این تصاویر شاید تعجب کنید که جراحی زیبایی دقیقا چیست؟ تفاوت بین لوازم آرایشی و پلاستیکی چیست؟ در این مقاله به این سوال و چند سوال مهم دیگر در رابطه با جراحی پلاستیک و جراحی ترمیمی پاسخ خواهیم داد.

جراحی پلاستیک چیست؟

در جراحی زیبایی که نوعی جراحی پلاستیک است; هدف این است که با رعایت تمام اقدامات احتیاطی، ظاهر خود را بهبود بخشد.

اخیراً جمعیت به طور فزاینده ای به جراحی های زیبایی علاقه مند شده اند. تنها در سال 2013، حدود 15.1 میلیون عمل جراحی پلاستیک در ایالات متحده انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.

چنین عمل هایی را می توان تقریباً در هر قسمتی از بدن انجام داد، اما نباید بی پروا و بدون فکر کردن به عواقب آن زیر چاقو رفت. نتایج دائمی هستند و باید قبل از جراحی کاملاً تصمیم گیری شود. چنین اعمالی باید توسط پزشک متخصص انجام شود و فرد باید نسبت به نتیجه عمل واقع بین باشد.

انواع جراحی زیبایی

در صورتی که پزشک معتقد باشد مشکل پیش آمده ناشی از عوامل دیگری است و با جراحی قابل حل نیست و در صورتی که فرد دارای علائم اختلال بدشکلی بدن باشد، قبل از جراحی مشاوره انجام می دهد.

در خودآزاری فرد در ذهن خود فکر می کند که ظاهرش مشکل دارد اما علائم خلاف آن را ثابت می کند.

جراحی ترمیمی نوع دیگری از جراحی پلاستیک است که هدف آن بهبود عملکرد و ظاهر اندام های آسیب دیده بدن است.

تفاوت بین جراحی پلاستیک و زیبایی

من تنها کسی نیستم که قبلاً فکر می کردم جراحی پلاستیک و زیبایی دو روش مشابه هستند.

تعداد زیادی از جراحان پلاستیک نیز جراحی پلاستیک انجام می دهند و به همین دلیل معمولاً این دو اصطلاح به جای هم استفاده می شوند. اما این از نظر فنی صحیح نیست. جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی دو رشته تخصصی پزشکی هستند که بسیار مرتبط اما متفاوت هستند.

چه مشکلاتی با جراحی پلاستیک درمان می شود؟

در این قسمت به روشنی به این سوال پاسخ می دهیم و موضوع را به خوبی توضیح می دهیم. اول از همه بدانید که:

جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی اهداف متفاوتی دارند

اگرچه هر دوی این عمل ها فرم بدن بیمار را بهبود می بخشد، اما این دو روش از نظر اهداف درمانی، روش های آموزشی و پژوهشی تفاوت هایی با هم دارند.

جراحی زیبایی بر بهبود ظاهر تمرکز دارد

روش ها، تکنیک ها و اصول جراحی پلاستیک با هدف بهبود ظاهر بیمار است. هدف اصلی این درمان بهبود زیبایی نقص و ظاهر آن است.

جراحی زیبایی در تمام نواحی سر، گردن و بدن قابل انجام است. در صورت رضایت فرد، جراحی زیبایی روی نقاط سالم عملکردی انجام می شود. این کار توسط پزشکان متخصص در زمینه های مختلف از جمله جراحان پلاستیک انجام خواهد شد.

چه نوع مشکلاتی در جراحی پلاستیک درمان می شوند؟

جراحی پلاستیک بر اصلاح عیوب و بازیابی عملکرد و ظاهر تمرکز دارد

جراحی پلاستیک یک نقص مادرزادی است. تصادف جراحی که بدشکلی های صورت و بدن ناشی از سوختگی و بیماری را درمان می کند.

در واقع در جراحی پلاستیک تمرکز بر نواحی از بدن است که از نظر عملکردی و عملکردی دارای نقص هستند و شرایط ترمیمی دارند.

اگرچه بسیاری از جراحان پلاستیک نیز سعی در انجام جراحی زیبایی دارند، اما اساس آموزش آنها جراحی پلاستیک ترمیمی است.

در سال 1999، انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی آمریکا نام خود را به انجمن جراحان پلاستیک آمریکا تغییر داد تا تاکید کند که این دو یک دسته هستند.
 

چرا مردم به جراحی زیبایی و پلاستیک روی می آورند؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد به جراحی پلاستیک و زیبایی روی می آورند. باید گفت تمایل افراد به جراحی پلاستیک به دلایل مختلفی از جمله:

ژنتیک

اگر فردی ژن نامتعارف بینی یا گوش های بزرگ غیرطبیعی را از والدین خود به ارث برده باشد. ظاهر غیرعادی می تواند منجر به عدم اعتماد به نفس شود. بنابراین جراحی زیبایی و پلاستیک می تواند واقعا به این افراد کمک کند.

پیری پوست

کرم ها و مراقبت از پوست و رژیم غذایی سالم تنها می توانند از علائم پیری پوست جلوگیری کنند. با این حال، تعدادی از جراحی های زیبایی مانند لیفت صورت می توانند چین و چروک های فرد را از بین ببرند یا حتی از بین ببرند.

چرا مردم به جراحی زیبایی و پلاستیک روی می آورند؟

آسیب خورشید باعث آسیب پوست می شود

در گذشته، مردم نمی دانستند که نور خورشید چه آسیبی به پوست خود می رساند. به همین دلیل کک و مک و لکه های پوستی داشتند. امروزه برای درمان این مشکل از لایه برداری شیمیایی و جراحی برداشتن پوست صورت استفاده می شود.

وجود زخم

وجود اسکارهای ناشی از حوادث، بیماری ها و آکنه بر روی پوست صورت و بدن به شدت بر روحیه و عزت نفس فرد تاثیر می گذارد، امروزه با کمک روش های پیشرفته پزشکان متخصص زیبایی می توانند به راحتی به بهبود جای زخم کمک کنند.

توسعه شغلی

داشتن ظاهری زیبا برای برخی از افرادی که در زمینه هنر فعالیت می کنند مانند بازیگران و افرادی که با مردم زیاد کار می کنند بسیار مهم است و کار آنها را به شدت ارتقا می دهد.

انواع جراحی زیبایی

انواع مختلفی از روش های زیبایی برای بهبود ظاهر قسمت های مختلف بدن وجود دارد:

بزرگ کردن سینه: زنانی که می خواهند فرم بدن خود را تغییر دهند اغلب به بزرگ کردن سینه، ماموپلاستی یا بزرگ کردن سینه روی می آورند:

ماموپلاستی بزرگ کردن سینه یا بزرگ کردن سینه: در این روش از کاشت سالین یا سیلیکون برای بزرگ کردن سینه استفاده می شود. برای بسیاری از زنان، داشتن سینه بزرگ اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد و باعث می شود در هنگام رابطه جنسی احساس بهتری داشته باشند.

انواع جراحی زیبایی

کوچک کردن سینه: هدف اصلی این جراحی بهبود ظاهر بدن است، اما در بسیاری از موارد بزرگ شدن سینه ها مشکلات جسمی برای فرد ایجاد می کند. این جراحی احتمال ابتلا به سرطان سینه را در افراد مستعد کاهش می دهد.

ماستوپکسی یا جراحی سینه: در این روش پوست و بافت غدد پستانی برداشته شده و بالاتر از حد معمول قرار می گیرد تا سینه کوچکتر شود.

جراحی کوچک کردن سینه مردان: این عمل برای ژنیکوماستی یا افزایش غیرطبیعی سینه مردان انجام می شود.

لیپوساکشن: در این روش با استفاده از ابزارهای مخصوص، چربی از قسمت های مختلف بدن برداشته می شود. گردن، بیرونی بازوها، باسن، باسن، ران ها و شکم قسمت هایی از بدن هستند که لیپوساکشن دریافت می کنند. برای انجام این روش به ابزار آلتراسونیک، لیزر و مکانیکی نیاز است.

جراحی زیبایی

جراحی زیبایی زنان: لابیاپلاستی نوعی جراحی زیبایی برای کاهش اندازه و شکل لابیا مینور و لابیا بزرگ در قسمت بیرونی اندام تناسلی زنان است.

جراحی زیبایی باسن: این نوع جراحی برای کاهش و تغییر شکل بدن در اطراف شکم، پهلوها و باسن و همچنین جراحی های لیفت باسن و بزرگ کردن باسن انجام می شود.

در جراحی بزرگ کردن باسن، جراح چربی را از قسمت دیگری از بدن گرفته و به باسن تزریق می کند. به این روش لیفت باسن برزیلی گفته می شود.در این روش از پیوند پوست و سیلیکون نیز استفاده می شود.

در جراحی لیفت باسن پوست اضافی از پهلو، باسن و ران برداشته می شود و به همین دلیل باسن بالاتر از سطح طبیعی خود قرار می گیرد.
 

کدام جراحی شامل جراحی زیبایی صورت می شود؟

این نوع جراحی شامل چندین عمل است:

بلفاروپلاستی فوقانی یا جراحی پلک: بلفاروپلاستی مرتبط با افزایش سن در این روش جراحی چربی اضافی و پوست اطراف چشم برداشته می شود. این جراحی می تواند کل شکل صورت و عضلات را تغییر دهد.

جراحی زیبایی صورت شامل چه عملیات هایی می شود؟

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی: در این جراحی، پزشک برای تغییر ظاهر فرد و بهبود اختلالات تنفسی، شکل بینی را تغییر می دهد. پزشکان این عمل را برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی کنند. زیرا استخوان ها و غضروف های بینی در این سن هنوز به طور کامل رشد نکرده اند.

اتوپلاستی یا جراحی گوش: در این روش جراحی، پرده گوش با تغییر شکل و دوخت پرده گوش به صورت نزدیک‌تر می‌شود.

ریتیدکتومی یا لیفت صورت: این عمل برای رفع چین و چروک صورت و سفت شدن ماهیچه های صورت انجام می شود. برش‌های جراحی در جلو و پشت گوش ایجاد می‌شود و بخیه‌هایی در خط مو گذاشته می‌شود تا دیده نشود.

لیفت ابرو: در این عمل، پوست پیشانی کشیده می شود تا اثرات روند پیری معکوس شود. با سفت کردن پوست پیشانی، چین و چروک، خطوط ریز پیشانی و ابرو از بین می‌رود.

جراحی زیبایی چانه: چانه نقش بسیار مهمی در ظاهر و فرم صورت دارد. این جراحی با تغییر شکل استخوان چانه یا استفاده از پروتز انجام می شود.

جراحی زیبایی گونه: در این جراحی پزشک ایمپلنت مخصوصی را در بالای استخوان گونه قرار می دهد.

جراحی زیبایی صورت شامل چه عملیات هایی می شود؟

انواع جراحی پلاستیک و ترمیمی

طبق آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، سالانه بیش از یک میلیون جراحی زیبایی انجام می شود که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

جراحی بازسازی سینه

پس از ماستکتومی، پزشک پس از بررسی نوع برداشتن سینه، نوع درمان بیمار برای سرطان سینه و شکل بدن، جراحی بازسازی سینه را انجام می دهد. این نوع جراحی به دو صورت انجام خواهد شد: جراحی ترمیمی مبتنی بر ایمپلنت (با استفاده از ایمپلنت سینه) یا جراحی ترمیمی فلپ (با استفاده از بافت خود بیمار).

جراحی بازسازی سینه

جراحی ترمیمی شکاف لب و کام و رفع عیوب و بدشکلی های حفره دهان

شکاف کام یا لب شایع ترین نقص مادرزادی در آمریکای شمالی است. این نوع جراحی برای اصلاح ساختار غیر طبیعی دهان و ایجاد ظاهر طبیعی تر انجام می شود.
 

 

جراحی دست و پا

جراحی دست باعث بهبود وضعیت دست و رفع عوارض آن در بیماری هایی مانند سندرم تونل کارپ یا سندرم تونل کارپال، روماتیسم مرتبط با بیماری دوپویترن یا سندرم دوپویترن می شود.

این جراحی ها این دسته از بیماری ها را که باعث درد، ناتوانی در حرکت و عملکرد و انعطاف پذیری مچ دست و انگشتان می شوند، درمان می کنند. از طرفی برخی از ناهنجاری های مادرزادی را می توان با جراحی پلاستیک درمان کرد.

جراحی پا همچنین به افراد مبتلا به تومور یا افرادی که انگشتان اضافی به هم چسبیده اند کمک می کند.

جراحی دست و پا

جای زخم را بردارید

گاهی بر اثر تصادف یا بیماری های مختلف زخم هایی روی پوست ایجاد می شود که اثر موقتی روی پوست می گذارد. جراحی پلاستیک به از بین بردن این اسکارها کمک می کند و آنها را با پوست اطراف ترکیب می کند. در جراحی پلاستیک نمی توان جای زخم را به طور کامل از بین برد، بلکه فقط اثر آن کمتر خواهد بود.

برداشتن سرطان پوست با جراحی

در جراحی پلاستیک، مناطقی که سرطان رشد کرده است با استفاده از تکنیک خاصی برداشته می شود

توسعه بافت

این فرآیند باعث رشد پوست اضافی در قسمت های مختلف بدن می شود. یک بالون سیلیکونی زیر پوست قرار داده می شود و به مرور زمان پوست کشیده شده و رشد می کند. این روش درمان معمولاً با جراحی برای بازسازی سینه های برداشته شده به دلیل سرطان سینه انجام می شود. علاوه بر این، می توان آن را در سایر نقاط بدن انجام داد.

مواردی که در حین جراحی زیبایی باید در نظر گرفت

افرادی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی می‌گیرند باید قبل از تصمیم‌گیری نهایی، موارد زیر را به دقت در نظر بگیرند:

پزشک خود را با دقت انتخاب کنید فرد مورد نظر باید دارای سابقه پزشکی موفق و گواهی و مجوز معتبر باشد.

پس از شنیدن نظر پزشک تصمیم نهایی خود را بگیرید. اجازه نده تصمیماتی برایت گرفته شود که با آن موافق نیستی

اطلاعات کافی در مورد جراحی جمع آوری کنید و در مورد مزایا و معایب آن تحقیق کنید.

در مورد خطرات جراحی بخوانید و مراقب باشید که پس از 6 ماه به جراحی مجدد نیاز دارید.

زمان مناسب برای عمل را انتخاب کنید. موقعیت های استرس زا مانند تغییر شغل، تولد فرزند، نقل مکان به خانه جدید زمان مناسبی برای این روش نیست.

هرگز از توصیه یا اصرار کسی برای جراحی پیروی نکنید

یک پزشک در شهر خود را برای انجام عمل انتخاب کنید. اگر مجبور به سفر هستید، مطمئن شوید که تمام امکانات رفاهی لازم برای راحتی و آسایش خود را دارید.
 

 

مشاهده منبع: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-جراحی-پلاستیک-صورت-در-شیراز

  • تکنو نیوز


فناوری سئو چیست؟ مواردی که برای افزایش رتبه وب سایت باید رعایت کنید سئوی داخلی یا به عبارت فنی دیگر محمد سلحشوری هستم.

سوتوتکنسین

سئوی فنی به نظارت و رفع ایرادات فنی داخلی وب سایت گفته می شود که برای جذب بازدیدکننده و افزایش رتبه وب سایت باید انجام دهید. در کنار سئوی فنی، سئوی فنی باید کارهایی مانند: ایجاد محتوا، استفاده از تگ های نظارتی، تگ های کاربردی حضور و HTML، افزایش سرعت بارگذاری وب سایت، تگ های متعارف، متاتگ ها را انجام دهد. ، SSL، نقشه سایت و غیره مورد نیاز است. در ادامه این مقاله قصد دارم عناصر کلیدی سئو فنی را بررسی کنم. .

اهمیت سئو فنی

فناوری سئو یکی از مهمترین مواردی است که موتورهای جستجو و هروب سایت برای کیفیت مخاطبان خود دارند. بنابراین فناوری سئو یا فناوری سئو برای موتورهای جستجو بسیار مهم است و می توان گفت که با دنبال کردن آن می توانید به سرعت به وب سایت خود کمک کنید و بازدید کننده را جذب کنید.

همانطور که در بسیاری از مقالات اشاره شد، رعایت اصولی از ابتدای طراحی سایت ضروری است تا در مراحل بعدی برای انجام سئو فنی به شما کمک کند. با سئو فنی می توانید رتبه های بهتری کسب کنید.

تولید محتوا

یکی از موارد مهمی که در جذب بازدید و بهینه سازی کلمات کلیدی موثر است، تولید محتوا بر اساس قوانین موتورهای جستجو است. این منطقه مکانی امن برای استفاده شما از کلمات کلیدی و تبلیغ آنهاست که موتورهای جستجو به آن اهمیت ویژه ای می دهند. تولید محتوا و رعایت اصول محتوا مستلزم رعایت برخی اصول مهم مانند استفاده از سربرگ ها و برچسب ها و لینک های داخلی است. بسیار مهم و مهم.

زیرنویس

تگ های سرفصل به 6 دسته تقسیم می شوند که از 1 تا 6 شماره گذاری شده اند با فرمت زیر: H1 H2 H3 H4 H5 H6 و استفاده از آنها به تعداد بستگی دارد، به جز H1 که به طور پیش فرض در عنوان استفاده می شود. جمله بندی متفاوت خواهد بود، اما اگر از برخی اصول سرفصل پیروی کنید، محتوای شما عالی خواهد بود و به خوبی به UX، محتوای خوب، محتوای خوب، درک بهتر محتوا برای مخاطب و خوانایی بهتر برای موتورهای جستجو کمک می کند، اکنون این سوال مطرح می شود. ، نحوه استفاده از این تگ ها و میزان استفاده از آنها.

استفاده از تگ های عنوان

اگر تولیدکننده یا نویسنده محتوا هستید، می‌دانید که در کجا از سرفصل‌ها در محتوا استفاده می‌شود و باید بدانید که وقتی از تگ H3 استفاده می‌کنید، ابتدا باید از تگ H2 استفاده کنید.

تگ H2 عناوین اصلی متن را مشخص می کند و از تگ های H3 تا H6 نیز به عنوان زیر عنوان و عنوان استفاده می شود.

من در مقاله توضیحاتی داده ام که سرفصل هایی هستند که با خواندن آنها می توانید شک شما را برطرف کنید.

HTML چیست و چه کاربردهایی دارد؟

HTML یک زبان نشانه گذاری غنی است که به طور گسترده در دنیای طراحی وب استفاده می شود. یکی از مواردی که موتورهای جستجو با وب سایت شما مرتبط می کنند، این زبان نشانه گذاری است که با زبان مدیریت محتوای وب سایت شما و زبان برنامه نویسی کلی وب سایت شما متفاوت است. HTML کاربردهای بیشتری دارد و در تمامی وب سایت ها استفاده می شود. به ویژه، در صفحات برای طراحی اولیه و ارتباط محتوای صفحه با خزنده های موتورهای جستجو استفاده می شود.
 

تگ های HTML

تگ های HTML نشانه هایی هستند که باید در صفحات داخلی به دنبال آن باشیم. این تگ ها شامل همان سرفصل ها، تگ های تعریف لینک هستند که موتورهای جستجو صفحات شما را طبق تعریف شما فهرست می کنند. برچسب ها شامل بخش های مختلفی هستند که می توانید در مقالات سایت ما مرور کنید.

ابتدایی

یکی از معروف ترین تگ ها و برندهایی که به ویژه در سایت های خرید و خدمات استفاده می شود، تگ Canonical است. این تگ یکی از کاراکترهای HTML است که می توان از آن برای جلوگیری از محتوای تکراری استفاده کرد. این برچسب بیشتر در فروشگاه های اینترنتی استفاده می شود. کسانی که چندین محصول دارند و نیاز به تعریف محصولات جداگانه دارند اما از محتوای یکسانی استفاده می کنند، این تگ را به قسمت HEAD محتوای خود اضافه کنند.

برچسب های متا

متا تگ ها یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی سئو داخلی هستند. متا تگ ها عناصری هستند که در تگ head یک فایل HTML یافت می شوند و وظیفه ارائه اطلاعات در مورد محتوای وب سایت به موتورهای جستجو و کاربران را بر عهده دارند. تگ‌های دسته‌بندی تعاریفی هستند که به ارتقای عبارات شما در نتایج جستجو کمک می‌کنند و به سرعت نرخ کلیک (CTR) وب سایت شما را افزایش می‌دهند. متا تگ های زیادی وجود دارد که در این مقاله به دو مورد مهم دیگر اشاره می کنم.

نورپردازی متا

این متا در دسته متا تگ ها قرار می گیرد که وظیفه دارد برخی از توضیحات شما را در نتایج جستجو به کاربر نشان دهد. اکنون با توسعه قوانین موتورهای جستجو (الگوریتم ها) و هوشمندی آن ها در زبان های مختلف، این روش منسوخ شده است و برای نتیجه بهتر باید کلمه مورد نظر را در متن تعریف کنید و در تعریف سایت های وردپرسی از آن استفاده کنید. می تواند از افزونه هایی مانند Seo Yoast برای تعریف آن استفاده کند.


متا تگ عنوان

یکی از متادیتاهایی که همه ما با آن آشنا هستیم، تگ عنوان یا متا تگ عنوان است. این دسته از ابرداده ها در عنوان مطلب و با تگ H1 در عنوان قرار داده شده اند، اما طول آن بسیار مهم است و نمی توان آن را طولانی انتخاب کرد و کلمات There is a space کافی است و توصیه می کنم از تگ توضیحات متا استفاده کنید. قادر به استفاده از کلمات کلیدی بیشتر

توصیه می کنم مقاله هشت نکته را بخوانید و نام محتوای این سایت را انتخاب کنید.

سرعت بارگذاری وب سایت

یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که مخاطبان و موتورهای جستجوگر شما نسبت به سرعت بارگذاری وب سایت شما بسیار حساس هستند. سرعت بارگذاری وب سایت شما به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه توضیح خواهم داد.

بهبود سرعت بارگذاری سایت

همانطور که گفته شد، یکی از مهمترین عوامل برای مخاطبان و موتورهای جستجو، سرعت بارگذاری وب سایت شما است. هر چه سرعت کمتر باشد سئو سایت شما بهتر است. این جنبه به بسیاری از عناصر اساسی وب سایت شما بستگی دارد، مانند: عکس، کد، اسکریپت... هر یک از این عناصر را می توان با ابزارهای مختلفی نشان داد که یکی از محبوب ترین آنها GTMETRIX است.


نقشه سایت

نقشه سایت چیست؟

نقشه سایت یا نقشه سایت اطلاعاتی در مورد سایت شما در ریشه سایت شما است که به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای سایت شما را درک کنند. به شما اشاره می کند. این فایل اطلاعات مهمی مانند لینک ها، به روز رسانی های اخیر سایت شما، آدرس صفحات داخلی سایت و سایر اطلاعات را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. برای هر وب سایتی که این فایل (سایت مپ) را در روت هاست خود دارد لازم است. و یک دایرکتوری در ابزار جستجوی کنسول ارائه دهید.


گواهی SSL

ssl یا Secure Sockets Layers همانطور که از نام آن پیداست یک لایه امنیتی مهم برای مخاطبان وب سایت شما است که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد. داشتن این گواهی به کاربران کمک می کند تا بیشتر به وب سایت شما اعتماد کنند. وب سایت شما یک ویژگی منحصر به فرد است.

در این مقاله عناصر سئو و اندازه گیری آن را برای شما توضیح داده ام، بسیاری از موارد ذکر شده در این مقاله قطعا به شما در توسعه و بهبود وب سایت و کسب رتبه بهتر کمک می کند، اما باید بدانید که بسیاری از این موارد پیاده سازی جستجو پروژه های تخصصی می تواند توسط کارشناسان سئو بهبود یابد. در صورت تمایل می توانید برای رفع برخی از مشکلات وب سایت خود با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

در صورت نیاز می توانید سوالات و مشکلات خود را با استفاده از فرم زیر و یا در قسمت «تماس با ما» به ما بگویید و تا حد امکان از مشاوره رایگان مجموعه سئوتون بهره مند شوید.
 

مطالعه مقاله کامل: https://blogten.ir/what-technical-seo/

  • تکنو نیوز


اخیراً خدمات آرایشگاه زنانه و مردانه با استفاده از روش های زیبایی دائمی موفقیت بیشتری یافته و روش های قدیمی کنار گذاشته شده است. زیرا تکنیک های زیبایی دائمی که در حال حاضر در آرایشگاه های زنانه و مردانه استفاده می شود دارای مزایای بسیاری بوده و شرایط بسیار خوبی را ایجاد می کند. البته لازم به توضیح است که روش های زیبایی دائمی برای خانم ها و آقایان متفاوت است و خدمات یکسانی برای آنها وجود ندارد. در عوض، بین خدمات زیبایی که برای آنها دائمی است در مقایسه با زنان تفاوت وجود خواهد داشت.

خدمات سالن زیبایی

به طور کلی جدیدترین خدمات زیبایی بانوان، خدمات زیبایی دائمی است که اجرای آن باعث کاهش استفاده از لوازم آرایش در خانم ها شده و به کمک آن خانم ها می توانند از زیبایی دائمی برخوردار شوند. به عبارت دیگر با وجود خدمات آرایشی دائمی نیاز خانم ها به استفاده از لوازم آرایش کاهش می یابد و این عزیزان می توانند بدون استفاده از وسایل آرایشی در هر ساعت از شبانه روز زیبایی خود را حفظ کرده و حالت ایده آل تری داشته باشند.

به همین دلیل خدمات زیبایی دائمی یکی از پرطرفدارترین و پرطرفدارترین تکنیک های آرایشی و زیبایی است که در سالن های زیبایی تقاضای زیادی دارد و بخش زیادی از درآمد آرایشگاه ها توسط این رسانه تامین می شود.


خدمات زیبایی پایدار چیست؟

به طور کلی، درمان‌های زیبایی دائمی در سالن‌های زیبایی، راه‌حل‌هایی با ماندگاری طولانی هستند که برای افزایش زیبایی صورت و رفع عیوب صورت استفاده می‌شوند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این درمان های زیبایی کمی بیشتر از سایر روش های مورد استفاده برای افزایش زیبایی دوام می آورند، نه تا پایان عمر. به طور کلی، مدت زمان درمان های زیبایی دائمی بسته به روش مورد استفاده می تواند از 1 ماه تا 2 سال متغیر باشد.

لیست خدمات آرایشی دائمی

در زیر لیستی از خدمات زیبایی دائمی که از مهم ترین، پرطرفدارترین و جدیدترین خدمات زیبایی محسوب می شوند، آورده شده است.

میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ ابرو یکی از محبوب ترین و موثرترین روش هایی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. این روش برای ترمیم چشم استفاده می شود، با کمک آن می توانید شکل و مدل چشم را تغییر دهید، عیوب چشم را برطرف کنید یا تراکم بیشتری در صورت ایجاد کنید. میزان پذیرش میکروب چشم در بین زنان کشورمان به حدی است که از هر 5 خانمی که در جامعه می بینید، 4 نفر از این روش استفاده کرده اند.


میکروبلیدینگ ابرو در سعادت آباد

لازم به توضیح است که میکروبلیدینگ ابرو برای کسانی که ابروهای خود را به طور کامل از دست داده اند و یا دچار اسکار، بخیه، زخم و سوختگی در ابرو شده اند نیز امکان پذیر است و این دسته از بانوان دوست داشتنی نیز می توانند با این روش ابروهای خود را ترمیم کنند. میکروبلیدینگ ابرو نه تنها برای خانم ها استفاده می شود، بلکه در سالن های زیبایی آقایان برای اصلاح مجدد ابروهای آقایان نیز استفاده می شود.
 

میکروبلیدینگ مژه و خط چشم

میکروبلیدینگ نه تنها برای ابروها، بلکه برای تاتو خط چشم و مژه نیز کاربرد دارد. میکروبلیدینگ مژه یک تاتو خط چشم در قسمت زیرین مژه ها می باشد که در این روش خطوط کشیده شده روی پوست قرار نمی گیرند و فقط به زیر مژه ها می روند که جلوه ای بسیار طبیعی و طبیعی ایجاد می کند.

اما در روش میکروبلیدینگ خط چشم، خطوط تاتو روی پوست آمده و ظاهری کاملا شبیه خط چشم ایجاد می کند، با این تفاوت که خط چشم میکروبلیدینگ پاک نمی شود و اثر آن ماندگار است، اما در صورت تمایل به آرایش استفاده کنید. خط چشم بکش اثرات می توانند به سرعت از بین بروند و ناپدید شوند. به این ترتیب از دستگاه مخصوصی استفاده می شود که رنگ مورد نظر را به وسط پوست وارد کرده و روی آن را با چشم می پوشانند. بنابراین خانم هایی که از آرایش چشم خسته شده اند و دوست ندارند زمان زیادی را صرف آرایش چشم کنند، با میکروبلیدینگ مژه و خط چشم بسیار مورد استقبال قرار می گیرند.


میکروبلیدینگ و میکروبلیدینگ رنگ آمیزی لب

سایر روش های مورد استفاده به عنوان خدمات سالن های زیبایی و در لیست خدمات زیبایی دائمی عبارتند از: میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ. سایه زدن دقیق لب روشی است که در آن به فرم و فرم لب ها توجه بیشتری می شود و خطوط اطراف لب به شدت تحت تاثیر قرار می گیرند و عیوب آن برطرف می شود. با استفاده از سایه لب ظریف می توانید حجم لب های خود را افزایش دهید یا فرم بهتری برای آنها ایجاد کنید.

از طرفی میکروبلیدینگ لب نیز طرفداران زیادی دارد، در این روش رژ لب به رنگ دلخواه متقاضی روی تاتو روی دهان زده می شود و به زیبایی لب ها می افزاید. قدرت این روش بسیار زیاد است و یک اثر کاملا طبیعی از دهان ایجاد می کند. استفاده از این روش برای کسانی که لب های سفید، قرمز و کدر دارند بسیار مناسب است. علاوه بر این، کسانی که روی لب‌های خود جای زخم دارند، بهترین کاندید برای میکروبلیدینگ لب هستند. زیرا به این ترتیب تمام عیوب تا حد زیادی پوشش داده می شود.

کاشت ناخن

کاشت ناخن یکی از مهم ترین خدمات زیبایی دائمی در آرایشگاه های زنانه است که اکثر خانم ها از این روش استفاده می کنند. هیچ محدودیت سنی برای کاشت ناخن وجود ندارد و متقاضیان از دختران نوجوان تا پیرزنان را شامل می شود. استفاده از کاشت ناخن که مزایای بیشتری نسبت به ناخن مصنوعی دارد باعث شده است که استفاده از ناخن مصنوعی کنار گذاشته شود. در این روش ناخن مصنوعی یا ژل ناخن طی فرآیند خاصی روی ناخن طبیعی زده و ثابت می شود.

سپس رنگ لاک مورد نظر متقاضی اعمال می شود و طرح هایی روی ناخن انجام می شود. نتایج این روش حدود یک ماه دوام دارد و از آنجایی که خانم ها هر بار با استفاده از کاشت ناخن می توانند طرحی متفاوت روی ناخن های خود داشته باشند، جذب این روش می شوند. لازم به توضیح است که کاشت ناخن در زندگی روزمره مشکلی ایجاد نمی کند و هیچ گونه ناراحتی ایجاد نمی کند و به زیبایی ناخن ها به صورت دائمی می افزاید. علاوه بر این باید اشاره کنیم که کاشت ناخن نه تنها برای دست بلکه برای پا نیز انجام می شود.

کاشت مژه

یکی دیگر از خدمات سالن زیبایی کاشت مژه است که یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی دائمی می باشد. در این روش مژه های مصنوعی با نخ به مژه های طبیعی چسبانده می شود که جلوه خوبی به چشم می دهد. استحکام این روش بیشتر از مژه مصنوعی است که در گذشته استفاده می شد و نتایج آن تا یک ماه قابل استفاده است.

پس از این مدت امکان بازیابی کاشت مژه وجود دارد تا نتایج آن برای مدت طولانی تری قابل استفاده باشد. از آنجایی که زیبایی چشم ها در صورت اهمیت زیادی دارد، استفاده از این روش بسیار رایج شده است و به کمک آن خانم ها نیازی به آرایش چشم ندارند و در طول روز زمان زیادی را برای این منظور صرف می کنند.


کلام پایانی

بهتر است خدمات سالن زیبایی دائمی یا موقت را در بهترین آرایشگاه انجام دهید تا نتیجه خوبی بگیرید و از آنها راضی باشید. سالن زیبایی نوژا در سعادت آباد تهران یکی از بهترین آرایشگاه های زنانه است که می توانید برای خدمات زیبایی دائم یا موقت انتخاب کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه کسب کنید، می‌توانید از بخش‌های مختلف سایت nozhasalon.ir دیدن کنید.
 

منبع مقاله:

https://www.asriran.com/fa/news/892311/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%86-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF

 

http://aftabir.com/reportages/view/4619/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%86-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%B4%D8%AA

  • تکنو نیوز


پنجره های دوجداره UPVC یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع پنجره در ساختمان سازی می باشد. با توجه به حرکت ارسی به چپ یا راست، این نوع پنجره یکی از بهترین گزینه ها برای محیط هایی با فضای داخلی محدود می باشد. استفاده شده. در ادامه این مقاله به ساختار پنجره های کشویی، مزایای پنجره های کشویی، معایب و همچنین هزینه پنجره های کشویی می پردازیم.


انواع پنجره های کشویی UPVC

دو نوع پنجره کشویی UPVC وجود دارد. پنجره های کشویی تک ریلی یا (مونو ریلی) و پنجره های کشویی دو ریلی دو نوع هستند.

پنجره کشویی تک مسیر یا (تک مسیر)

پنجره کشویی تک مسیر دارای یک قاب ثابت و یک قاب باز می باشد و برای باز و بسته کردن مسیر استفاده می شود.

پنجره کشویی جفت ریلی

پنجره کشویی جفت مسیر دارای دو دهانه برای باز و بسته شدن است و بنابراین لولای ثابت برداشته شده و دو دهانه همزمان باز و بسته می شوند.



سیستم پنجره دوبل کشویی UPVC

پروفیل قاب کشویی ابتدا برای ساخت یک پنجره لعاب استفاده شد. این نوع پروفیل ها مشابه ترکیبی هستند که در بالا به عنوان یک ریل و دو ریل توضیح داده شد. پروفیل حرکت بازشو امکان حرکت دهانه را با غلطک هایی که بین لولاها و ریل قرار دارند می دهد. بین قاب ها قرار می گیرد.
 

 

لوازم جانبی پنجره کشویی UPVC

یراق آلات پنجره کشویی UPVC از غلتک، پله، دستگیره، کش مو لاستیکی و ریل تشکیل شده است.

غلتک پنجره کشویی upvc

مهمترین تجهیزات مورد استفاده برای پنجره های کشویی upvc غلتک های UPVC می باشد. این غلتک ها در زیر تسمه در اولین و آخرین دهانه تسمه قرار می گیرند. این غلطک ها باید با توجه به اندازه تسمه و وزن لیوان قرار گیرند. دو نوع غلتک در بازار وجود دارد، غلتک های مسی و غلتک های پلاستیکی. پلاستیک نسبت به مس طول عمر کمتری دارد اما پلاستیک حرکت بهتر و راحت تری دارد.

مقایسه ریل های پنجره کشویی تک ریلی و یو پی وی سی دوبل upvc

پنجره یو پی وی سی تک ریلی یا (مونوریل) کشویی upvc به دلیل پایداری یک ارسی و ساختار یک پنجره کشویی یک ریلی با پنجره خیابانی دو دارای عایق صدا و نور بالا می باشد.

پنجره کشویی تک مسیری سنگین تر از پنجره کشویی دو مسیره است و در نتیجه هزینه پنجره کشویی تک مسیری گرانتر از پنجره کشویی دو مسیره است.

با ساخت دو پنجره تک ریلی و دو ریلی با ابعاد مشابه، پروفیل به کار رفته در پنجره دو ریلی نسبت به تک ریلی بیشتر می لغزد.

وزن قاب پنجره در هر دو مدل پنجره کشویی یکسان است.

سطح مقطع پروفیل ریلی تکی بزرگتر از سطح مقطع پروفیل ریلی دوتایی است.

از نظر ظاهری، پنجره قایق‌ای تفاوت چندانی بین پنجره‌ی یک‌راهی و پنجره‌ی دوطرفه‌ای ندارد، تنها تفاوت این دو پنجره در ابعاد شیشه‌ای آن‌ها است، پنجره‌ی دوطرفه، ابعاد صفحه‌ای و شیشه‌ای یکسان است، اما در پنجره‌ی کشویی یک‌طرفه Track می تواند بزرگتر از لولای ثابت باشد.



ویژگی ها و مزایای پنجره های کشویی پی وی سی

مزایای پنجره کشویی UPVC

جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل خانه و عایق صوتی مناسب

باز و بسته شدن آسان پنجره ها و درب های دوجداره یو پی وی سی

کمترین هرج و مرج را برای مردان خانه ایجاد کنید

بزرگتر کردن در و پنجره ها از حد معمول

برای تهویه راحت تر، می توان دهانه پانل ها را بزرگتر کرد

دسترسی کافی به بیرون از خانه

زیبایی نمای ساختمان

معایب پنجره کشویی یو پی وی سی

عایق حرارت و صدا کمتر نسبت به پنجره های لولایی

تمیز کردن پنجره ها در مقایسه با پنجره های لولایی آسان نیست

قیمت پنجره های کشویی نسبت به پنجره های دیواری

عمر کمتر پنجره های کشویی در مقایسه با پنجره های رومیزی


نحوه تمیز کردن شیشه دوجداره UPVC

در ساختار پنجره کشویی، ارسی در امتداد ریل حرکت می کند و فاصله بین دو ریل برای تمیز کردن بسیار کم است و این نقطه ضعف پنجره کشویی برای تمیز کردن پنجره و تنها جایی است که تمیز کردن آن دشوار است. . فاصله بین گلوله ها یا پوست گاو تا دهانه 20 سانتی متر است. برای تمیز کردن این فاصله 20 سانتی‌متری، کافی است دهانه پنجره را 20 سانتی‌متر باز کنید و یک پارچه شیشه‌شوی را در فاصله بین دهانه پنجره و یراق قرار دهید و شیشه را تمیز کنید.
 

 

جایی که باید از پنجره کشویی UPVC استفاده شود

پنجره های کشویی دوجداره upvc در بالکن ها، تراس ها، اتاق خواب ها و آشپزخانه ها (به ویژه روی سینک یا اجاق گاز) استفاده می شود تا هنگام باز و بسته کردن پنجره ها راحت تر و بدون مانع باشید. به طور کلی از پنجره های کشویی برای پنجره هایی استفاده می شود که فضای کمی برای باز و بسته شدن در داخل و خارج دارند و پرده ها برای باز و بسته شدن آزار دهنده هستند.

قیمت درب و پنجره دوبل یو پی وی سی کشویی

قیمت پنجره های کشویی بستکی به نوع پروفیل استفاده شده، برند پروفیل، پنجره تک یا دو جداره، شیشه استفاده شده و سخت افزار مورد استفاده بستگی دارد.

مهمترین نکته در قیمت پنجره کشویی نوع پروفیل و برند پنجره می باشد زیرا 80 درصد قیمت پنجره کشویی پروفیل مصرفی است. قیمت و کیفیت پنجره کشویی به طور کلی 1.5 برابر گران تر است.
 

 

مشاهده متن کامل: https://upvcmaster.com/پنجره-دوجداره-upvc-در-کرج/

  • تکنو نیوز

معلم خصوصی زبان انگلیسی؛ راهی سریع برای یادگیری زبان آیلتس

هر یک از ما ممکن است بارها برای یادگیری زبان انگلیسی تلاش کرده و شکست خورده باشیم. در برخی موارد روش مطالعه اشتباهی را انتخاب می کرد و در برخی موارد طولانی بودن مدت مطالعه ما را خسته و بی حوصله می کرد.

بر اساس گزارش استراتژی معاصر؛ این یک فرآیند زمان بر است، به خصوص اگر می خواهید انگلیسی را از ابتدا یاد بگیرید. اهمیت این فرآیند یادگیری زمانی بیشتر می شود که می خواهید به خارج از کشور بروید و برای شرکت در آزمون آیلتس یا تافل باید زبان خود را در مدت زمان مشخصی تقویت کنید.

اما با وجود تمام این شکست ها، از طریق تصمیم گیری های هوشمندانه می توانید به سرعت انگلیسی را برای شرکت در آزمون آیلتس و سایر اهداف تحصیلی یاد بگیرید. در واقع با کمک میانبرها در فرآیند آموزش، در زمان کمتری به اهداف خود دست خواهید یافت. استفاده از کلاس خصوصی معلم زبان انگلیسی میانبری برای یادگیری سریعتر زبان است. اما چگونه با استفاده از مربی شخصی می توانید از روش تمرین لذت ببرید و در مدت زمان کوتاهی به اهداف خود برسید؟

زمان مورد نیاز برای دریافت مدرک آیلتس

همه ما در مورد مهاجرت می دانیم. همه ما خوب و بد سفر را می دانیم. همه حرکت گران مواد مربوط به این صعود را تهیه می کنند. اما این مقاله اطلاعاتی در مورد انتظارات و چگونگی کاهش مشکلات سفر ارائه می دهد. دغدغه اصلی زبان آموز یادگیری زبان انگلیسی برای بهبود تسلط و کسب مدرک زبان انگلیسی است. جدای از انجام کارهای مربوط به سفر.

مخصوصاً بسیاری از کسانی که می خواهند این زبان را برای قبولی در آیلتس یا تافل یاد بگیرند با محدودیت زمانی روبرو هستند و به هیچ وجه نمی توانند انگلیسی یاد بگیرند. یکی از راه های یادگیری زبان انگلیسی با کمک یک معلم خصوصی زبان است. زیرا در تدریس خصوصی زبان انفرادی روش تدریس استاد با توجه به محدودیت های زمانی و اهداف دانش آموز مشخص می شود و معلم با توجه به سطح دانش آموز شروع به یادگیری می کند. این روش آموزشی به فرد کمک می کند تا در مدت شش ماه تا یک سال زبان را یاد بگیرد و به آن تسلط پیدا کند. حتی افرادی که انگلیسی را روان صحبت می کنند و فقط در تلفظ و ارتباط مشکل دارند، با این روش می توانند در عرض یک تا سه ماه پیشرفت زیادی در مکالمه انگلیسی داشته باشند.

شناسایی کتاب ها به زبان انگلیسی بسته به سطح دانش آموز

به طور قطع می توان گفت یافتن و دسترسی به منابع موجود در زمینه آموزش زبان انگلیسی دشوار است. همه زبان آموزان نمی توانند کتاب های انگلیسی را به ترتیب سطح پیدا کنند. وجود منابع مختلف آموزش زبان انگلیسی باعث سردرگمی دانش آموز می شود. یکی از ویژگی های کلاس های خصوصی زبان، رفع این سردرگمی هاست. زیرا خود استاد زبان خصوصی با توجه به دانشی که دارد و روشی که برای تدریس انتخاب کرده منبع یادگیری خوبی است. علاوه بر این، وی با توجه به سال ها تجربه تدریس، اطلاعات جامعی در مورد انواع کتاب ها و منابع موجود در آموزش زبان دارد و می تواند منابع خوبی را برای تمرین و یادگیری با توجه به سطح دانش آموز خود ارائه دهد.

چگونه یادگیری زبان انگلیسی را شروع می کنید؟

این سوال اغلب پرسیده می شود، اما بسیار مهم است. اکثر مردم نمی توانند به این سوال به درستی پاسخ دهند. اما پاسخ ما این است که شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید که بتوانید در زمان کمتری به اهداف خود برسید. همه زبان آموزان می توانند سبک یادگیری زبان انگلیسی خود را انتخاب کنند. فرآیند یادگیری را با کتاب هایی به زبان های مختلف آغاز کنید و از روش های مختلفی مانند استفاده از معلمان برای افزایش مهارت های خود استفاده کنید. اما آیا این روش ها به هدف یادگیری سریعتر زبان انگلیسی دست خواهند یافت؟ انتخاب این روش ها مستلزم اشتباهات و تجربه است. یک زبان آموز می تواند به تدریج با آزمون و خطا و کسب تجربه راه درست یادگیری را بیابد، اما این راه می تواند تاثیر زیادی بر او بگذارد. از جمله این پیامدها هدر دادن فرصت های عالی برای یادگیری است.

اما می توانید هزینه ها و نتایج انتخاب خود را با استفاده از تجربیات دیگران کاهش دهید تا شما را در مسیر درست راهنمایی کنند. با کمک یک معلم خصوصی مجرب، می توانید زبان انگلیسی را به سرعت یاد بگیرید.

یک معلم خصوصی زبان، بر اساس تجربیات خود، زمان بیشتری را به مهم ترین درس ها اختصاص می دهد و مطالب و مراجع غیر ضروری را کنار می گذارد و زمان بیشتری را برای ادامه تحصیل در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. در کلاس خصوصی، یادگیری دانش آموز بالاست و از آنجایی که کلاس خصوصی است، معلم می تواند به طور واضح و دقیق به دانش آموز آموزش دهد.

کلاس های خصوصی زبان کاملا مختص زبان آموز است و معلم با توجه به سطح آمادگی دانش آموز، اهداف او در یادگیری زبان و محدودیت زمانی دانش آموز، درس را شروع می کند. همچنین استاد در کلاس خصوصی دانش آموز را از نزدیک مشاهده کرده و در جلسات مختلف میزان یادگیری او را ارزیابی می کند.

هزینه یادگیری زبان انگلیسی در منزل

یکی از دغدغه های هر زبان آموز در انتخاب روش یادگیری سریع زبان انگلیسی، هزینه تحصیل خصوصی در منزل است. چون معتقدند هزینه کلاس های زبان خصوصی بیشتر از روش های دیگر است. اما برای یادگیری زبان باید چندین فاکتور مهم را همزمان در نظر گرفت و سپس تصمیم گرفت. سه عامل اصلی که زمان رسیدن به هدف را تعیین می کنند عبارتند از: انرژی و زمان تلف شده و هزینه پرداختی. به عنوان مثال، زبان آموزان ممکن است نیاز داشته باشند که ظرف یک سال برای آزمون آیلتس آماده شوند. بر اساس بودجه ای که دارند در کلاس های انبوه موسسه شرکت می کنند و از روش های حرارتی این موسسه استفاده می کنند. با توجه به اهداف و سطح زبان پایینی که دارند، مسلماً نخواهند توانست در بازه زمانی تعیین شده برای آزمون آماده شوند. اما این فرد برای رسیدن به اهدافش انرژی و پول زیادی را صرف رفتن به کلاس ها و یادگیری زبان کرده است.

اما اگر چنین فردی با استفاده از درس خصوصی از معلم زبان، روش مطالعه دقیق و آمادگی برای امتحان را انتخاب کند، می تواند با هزینه ای که برای یک درس گروهی و بدون خستگی در زمان لازم صرف کرده است، به نتیجه مطلوب برسد. .

به سرعت برای شرکت در آزمون آیلتس و یافتن محل تدریس خصوصی مناسب آماده شوید

در پاسخ به نگرانی زبان آموزان برای یادگیری سریع زبان انگلیسی، پلتفرم استادبانک شروع به جذب معلمان حرفه ای کرد. برای انتخاب هر مدرس برای این دوره ها می توانید به سایت استادبانک اختصاصی استاد مراجعه کنید و یا با شماره 02191005343 تماس بگیرید.اگر برای شروع یادگیری زبان تاخیر نداشته باشید و درخواست خود و قیمت تدریس خصوصی امسال را ثبت کنید، راه سریعی پیدا خواهید کرد. . برای یادگیری زبان انگلیسی برای آمادگی در آزمون آیلتس با استفاده از اساتید ویژه در بستر استادبانک.
 

  • تکنو نیوز

 

نکات مهم برای استفاده از تایمر آبیاری خانگی

بسته به مدل تایمر مورد استفاده، نکاتی نیز وجود دارد که در هنگام استفاده باید رعایت شود. که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد:

اگر کوچکترین نشانه ای از ضعیف شدن باتری ها مشاهده کردید، بهتر است آنها را تعویض کنید. احتمالاً هر 3-4 ماه (بسته به نحوه عملکرد تایمر) نیاز به تعویض باتری دارید.

این تایمرها در فصول سرد و یخبندان قابل استفاده نیستند. زیرا آب پشت تایمر راکد بوده و احتمال یخ زدن آن بسیار زیاد است. تجمع آب در داخل دستگاه می تواند به قطعات داخلی و سنسورهای دستگاه آسیب برساند.

هر تایمر دارای محدودیت دمایی است. به طور کلی دمای ورودی نباید بیشتر از 40 درجه و کمتر از صفر باشد. چون هم برای گل و هم برای تایمر مضر است.

ورودی ها و خروجی ها را با دقت ببندید تا قبل و بعد از دستگاه نشتی نداشته باشد. خیس شدن کرونومتر می تواند به مدار داخلی آسیب برساند.

شیر آب یا شیر مخزن ورودی به دستگاه باید همیشه باز باشد. فراموش نکن در غیر این صورت آبی به گل های شما نمی رسد.

هر تایمر محدوده فشار خاص خود را دارد. سعی کنید فشار آب را در این حد تنظیم کنید. زیرا کمتر از این مقدار آب لازم را به گل ها نمی رساند و مقدار زیاد آن می تواند به تایمر آسیب برساند. فشار بهینه باید بررسی و تنظیم شود.

ساعت تایمر دیجیتال را با دقت تنظیم کنید. گزینه های AM و PM تعبیه شده در دستگاه به ترتیب صبح و بعدازظهر هستند. مراقب باشید که ساعت را به درستی تنظیم کنید تا آبیاری دقیق و به موقع انجام شود.



اولین فیلتر ورودی یا مش در خط آبیاری قطره ای چیست؟

برخی از تایمرها دارای یک فیلتر در ورودی دستگاه هستند. این پیش فیلتر ذرات وارد شده به تایمر را می گیرد. به خصوص اگر از تانکر یا ظرف آب برای ورودی آب استفاده می کنید، ممکن است ذرات ریز و ماسه در آب وجود داشته باشد و وارد تایمر شود. این ردیف اول فقط اجازه ورود و خروج آب به دستگاه مش را می دهد. این فیلتر فشار آب را نیز اندکی کاهش می دهد. بنابراین باید مراقب باشید که فشار آب را تنظیم کنید و فشار را کمی بیشتر در نظر بگیرید.



کدام برندها تایمر آبیاری هوشمند و آبیاری اتوماتیک تولید می کنند؟

برند آکوا: برندی معتبر در زمینه محصولات مرتبط با آب است. از دستگاه های تمیز کننده گرفته تا تایمر، محصولات با کیفیت مرتبط با صنعت آب تولید می کند. این برند در تایوان فعالیت می کند و زیر مجموعه آن، آکوا گاردن، تنها بر روی محصولات باغی تمرکز دارد.

برند اربیت: اربیت یک برند معتبر در زمینه آبیاری است و تمامی محصولات تولیدی آن مربوط به آبیاری و باغبانی می باشد. تایمر آبیاری مداری یکی از محبوب ترین تایمرها برای آبیاری گلدان ها، باغ ها، مزارع و گیاهان است و افراد زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

برند پروپورشن: یک برند آمریکایی با بزرگترین خط تولید در کلرادو که به تایمر آبیاری هوشمند معروف است.

برند بهکو: برندی ایرانی که بیشتر وسایل باغبانی وارد و جمع آوری می کند. سابقه طولانی در این زمینه دارد و قیمت محصولات آن کمتر از نمونه های خارجی است.

برند Rainbird ساخت کشور چین است.

برند معروف Hunter در زمینه ساعت های آبیاری نابالغ و جدید است. البته لازم به ذکر است که با استفاده از کارخانه و تکنولوژی آکوا گاردن تولید می شود. قطعات ساخت تایوان و مونتاژ چین هستند. این ساعت هنوز جایی در ایران ندارد.

این کنترل کننده های آبیاری برای گلدان ها، باغ ها، باغ های کوچک، باغ های پشت بام و ... مناسب هستند.



چگونه فشار و زمان لازم برای آبیاری اتوماتیک را تنظیم کنیم؟

عوامل مختلفی در تعیین زمان و فشار مناسب برای آبیاری دخیل هستند. به عنوان مثال، نوع گلدان می تواند زمان آبیاری را تعیین کند. برخی از گیاهان به آبیاری مکرر نیاز دارند، در حالی که برخی از گل ها مانند کاکتوس ها نیازی به آبیاری مکرر ندارند و به صورت هفتگی آبیاری می شوند. اگر گل های متفاوتی دارید می توانید از مدل آبیاری با دو یا چند خروجی استفاده کنید. می توانید برای هر پریز برنامه خاصی تنظیم کنید تا به آنها آب داده شود.

زمان و فشار مورد نیاز معمولاً با اولین آبیاری تعیین می شود. اولین باری که آب می دهید، باید تایمر را کمی بیشتر از حد معمول تنظیم کنید. مثلا 15 دقیقه. سپس کمی وقت بگذارید و ببینید که گلها در عرض چند دقیقه کاملاً آبیاری شده اند.

برای سایت، ارتفاع سایت، میزان بارندگی، میزان نور خورشید، رطوبت خاک و ... بر میزان فشار و زمان مورد نیاز تاثیر می گذارد. اگر یک یا دو بار آبیاری را زیر نظر داشته باشید، می توانید زمان و فشار مناسب برای آبیاری را تعیین کرده و بر اساس آن اقدام کنید. ویژگی‌های برخی دستگاه‌ها، مانند تایمر آبیاری Orbit، به شما این امکان را می‌دهد تا در صورتی که باران سیستم را راه‌اندازی نکرد، از تأخیر استفاده کنید. به طور کلی نمی توان زمان و فشار دقیق آبیاری را بیان کرد و همه چیز به محل شما و نوع گل و گیاه، نوع خاک و وضعیت روز منطقه شما بستگی دارد.

 

رفرنس مقاله: https://abniro.com/hose-faucet-timers/

  • تکنو نیوز

متن آهنگ من عشق تو در دل دارم ای یار سینا شعبانخانی

من عشق تو در دل دارم ای یار ای یار دور از تو پریشونم من ای وای!♫!

آهنگ جدید سینا شعبانخانی به نام «من عشق تو در دل دارم ای یار»

  • تکنو نیوز