تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۰۶:۳۶ ب.ظ

مه پاش ها انواع مه پاش های صنعتی هستند


یکی از نیازهای مهم ساختمان های مختلف صنعتی و تجاری داشتن هوای خنک و راحت است. مردم اغلب به دنبال راهی برای خنک و مرطوب نگه داشتن محیط خود با کمترین هزینه هستند. راه های مختلفی برای رفع این نیاز وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در بین این روش ها استفاده از مه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهد. این دستگاه نوعی دستگاه است که آب را از لوله فشار قوی عبور می دهد و قطرات آب را به ذرات بسیار ریز می شکند و در نتیجه محیط را خنک می کند. این دستگاه در هر خانوار، صنعتی، تجاری، کشاورزی و ... کاربرد دارد. با ما همراه باشید تا با کاربردها و مزایای مختلف این دستگاه بیشتر آشنا شوید.

مه پاش چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که تجهیزات اسپری صنعتی که برای خنک سازی و حفظ رطوبت محیط استفاده می شود موثر است. نحوه کار این دستگاه به این صورت است که آب با فشار زیاد از داخل شیلنگ عبور می کند و به صورت قطرات بسیار ریز از داخل دهان پاشیده می شود. اندازه این قطرات معمولاً 5 تا 10 میکرون است. استفاده از این دستگاه مصرف آب را به شدت کاهش می دهد و برای ماه های تابستان بسیار مناسب است. نکته قابل توجه این است که در تمام فصول سال از آن استفاده می شود و نمی توان این ابزار را فقط برای تابستان در نظر گرفت. استفاده از این دستگاه در فصل زمستان برای تصفیه هوا، کاهش گرد و غبار، رفع بوی بد مناطق پرتردد، سمپاشی مزارع کوچک و گلخانه ها و ... بسیار جدی و مهم است. مه پاش یک ابزار ضروری است که در صورت نیاز می توان از آن در هر مجموعه ای استفاده کرد. کیت های مه پاش خانگی نیز برای انواع مختلف مصارف خانگی طراحی شده اند.

انواع نبولایزر صنعتی

این ابزار را می توان به نماهای مختلفی تقسیم کرد. در یک بخش می توان آن را به انواع خانگی و صنعتی تقسیم کرد. نوع داخلی دارای فشار کمتر و افت بیشتر در داخل است. در مدل صنعتی فشار زیاد و میزان آب کم است. از جمله تقسیمات دیگر می توان آن را از نظر آب پاشی تقسیم کرد. از این نظر به دو دسته پودری و اسپری تقسیم می شود. در حالت گرد و غبار، ذرات آب به عنوان گرد و غبار حذف می شوند و جو خنک است اما مرطوب نیست. در مدل آبپاش، قطره بزرگتر است و محیط مرطوب تر است. این مدل اغلب در کاربردهای صنعتی استفاده می شود. برای نوع عملکرد به سه گروه پروانه ای، اولتراسونیک و نازلی تقسیم می شوند. این سه مدل دارای فشار و نوع تخلیه آب متفاوتی هستند. همچنین اندازه قطرات متفاوت است و هر مدل مکانیزم و کارایی خاص خود را دارد. علاوه بر این، برندهای مختلفی از دستگاه ها مورد بحث هستند و می توان گفت Orbit Fogger یکی از بهترین مدل های موجود در بازار است.

کاربرد مه صنعتی

همانطور که در بالا ذکر شد، این دستگاه عملکردهای بسیار و متنوعی را انجام می دهد و نمی توان آن را مختص یک منطقه یا دوره خاص در نظر گرفت. اصولا مخزن این دستگاه حاوی آب، مواد ضدعفونی کننده، سموم گلخانه ای، گلاب و ... می باشد. به طور کلی مهمترین کاربردهای این دستگاه عبارتند از:

ایجاد هوای پاک و مطبوع در مکان های شلوغ مانند رستوران ها و...

گرما را از بین می برد و رطوبت را در محل ورزش حفظ می کند

حذف گرد و غبار و گرما در سالن های صنعتی

برای حذف گرما و بیماری در دامداری ها، مرغداری ها و مزارع دام استفاده می شود.

در گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ استفاده می شود

استفاده برای پاشیدن آب در مراسم مذهبی

ضدعفونی مراکز بهداشتی درمانی مانند بیمارستان ها و...

استفاده در بخش های مختلف صنعت کشاورزی مانند کنترل علف های هرز یا کنترل ملخ

حذف ذرات معلق در هوا در مکان های مختلف

اینها برخی از کاربردهای گسترده این دستگاه است. وجود این دستگاه مزایای متعددی دارد و همین امر باعث شده است تا افراد از آن برای مصارف مختلفی استفاده کنند. برای مثال پک مه پاش خانگی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین وسایل خانه است. برای بهره مندی بهتر از کارایی و مزایای این دستگاه، خرید Orbit Fogger حتما توصیه می شود.
https://www.rahnama-safar.com/article/%D9%85%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B4-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C
مه ساز ابزارهای مهم و کاربردی

امروزه برای خنک سازی محیط های تجاری، صنعتی، مسکونی و ... از دستگاهی به نام مه پاش استفاده می شود. این دستگاه انواع مختلفی دارد و تفاوت آن معمولا در میزان فشاری است که به آب وارد می کند. نحوه کار این دستگاه ها به این صورت است که آب با فشار زیاد از لوله ای عبور می کند و به صورت مه از نازل خارج می شود. کارایی این دستگاه های مه پاش بسیار گسترده است و در هر مکان و مکانی که نیاز به تغییر دما، هوا، رطوبت و ... داشته باشد قابل استفاده است. بازرگانی آب نیرو یکی از مراکز معتبر در زمینه تولید و توزیع این تجهیزات می باشد.

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی