تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

۷ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است


اینورترهای سری Imaster ADT C1 در دو مدل طراحی و تولید می شوند. مدل سه فاز اول 200 تا 230 ولت و توان 0.4 کیلو وات تا 22 کیلووات و مدل سه فاز دوم 380 تا 480 ولت و توان 0.4 کیلو وات تا 22 کیلووات می باشد. در حال حاضر اینورتر سه فاز iMaster C1 با ولتاژ 380 تا 480 ولت فقط در ایران خرید و فروش می شود. اینورترهای سری Imaster ADT C1 قادر به تزریق گشتاور بالا در سرعت های پایین هستند. آنها را می توان با دو روش V/F و کنترل برداری بدون سنسور کنترل کرد. در اینورترهای Imaster C1، صفحه یا صفحه کلید را می توان با یک کابل ارتباطی جدا کرد و از درایو دورتر کرد. اینورترهای iMaster سری ADT C1 فنی مهنسی ثامن دارای ورودی های ولتاژ و جریان آنالوگ و کنترلرهای پیشرفته PID هستند.
 

اینورتر آیمستر مدل c1دارای یک فیلتر EMC داخلی به عنوان یک گزینه هستند و این نوع درایو می تواند عملکرد KEB را پیاده سازی کند. اینورترهای imaster C1 دارای یک الگوریتم بهینه سازی برای تلفات موتور هستند که می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند. همچنین اینورتر iMaster C1 کنترل خارجی آسانسور و آسانسور را فراهم می کند.

اینورترها بدون فاصله با هم قابل نصب هستند. تغییر فرکانس بین 0.1 هرتز تا 400 هرتز و تغییر فرکانس بین 0.1 هرتز تا 16 کیلوهرتز است. اینورترهای imaster ADT C1 دارای پورت ارتباطی Modbus RTU (RS485) هستند. اینورتر iMaster C1 دارای خردکن داخلی است و می تواند مستقیماً به ترمز متصل شود.

اترنت / IP، Profinet / IO، ProfibusDP و DeviceNet را می توان از جمله پروتکل های ارتباطی نام برد که به عنوان گزینه در اینورترهای سری iMaster ADT C1 در دسترس هستند. اینورترهای iMaster دارای استانداردهای ROHS، CE و UL هستند. ظاهری زیبا، عملکرد عالی و قیمت رقابتی دارند و به طور کلی می توان گفت که این اینورترها در تمامی مصارف صنعتی سبک، سنگین و نیمه سنگین قابل استفاده هستند. برای مشاهده تمامی مدل ها می توانید به صفحه خرید اینورتر آی مستر مراجعه نمایید.

اینورتر iMaster C1 چه محدوده قدرتی تولید می کند؟

اینورتر iMaster C1 در دو کلاس ولتاژ تولید می شود:

تیلو فاز 220 ولت ti 0.4 kW ka 15 kW

سه فاز 400 ولت 0.4 کیلووات تا 22 کیلووات

در حال حاضر iMaster U1 تا 4 کیلو وات، اینورتر iMaster C1 از 5.5 کیلو وات تا 22 کیلو وات در سری سه فاز 400 ولت وارد می شود.

اینورتر iMaster C1 از نظر قدرت و کیفیت در کدام دسته قرار می گیرد؟

همه اینورترهای iMaster کره جنوبی قوی و بادوام هستند. اینورتر iMaster C1 محصولی سنگین و قدرتمند با سخت افزار و نرم افزار جامع، کیفیت عالی و از همه مهمتر قیمت رقابتی است. توان 5.5 کیلووات تا 22 کیلووات را می توان برای طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی سنگین استفاده کرد.

آیا نرم افزار اینورتر iMaster C1 کاربر پسند و راحت است؟

اینورتر iMaster C1 علاوه بر سخت افزار جامد، دارای یک نرم افزار جامع و کاربر پسند است که به راحتی می توان از دفترچه راهنمای اینورتر برای پیکربندی و پیکربندی سیستم استفاده کرد.

اینورتر سری iMaster C1 در چه کاربردهایی قابل استفاده است؟

با توجه به قدرت بالا و قیمت رقابتی اینورتر iMaster C1، این اینورتر را می توان در بسیاری از پروژه های صنعتی که نیاز به گشتاور راه اندازی کم، متوسط ​​و زیاد و گشتاور عملیاتی ثابت دارند، مانند اگزوز فن ها، نوار نقاله ها، اکسترودرها، میکسرها و آسانسورها استفاده کرد. . ، فن خنک کننده، صنعت نساجی و سایر موارد صنعتی.

اینورتر iMaster C1 چند حالت کنترل دارد؟

دارای دو حالت کنترل V/F و SVC یا کنترل برداری بدون سنسور.

محدوده فرکانس خروجی اینورتر iMaster C1 چقدر است؟

محدوده فرکانس خروجی اینورتر iMaster C1 از 0.1 هرتز تا 400 هرتز است.

محدوده فرکانس سرویس اینورتر iMaster C1 چقدر است؟

محدوده فرکانس درایو مبدل سری iMaster C1 1-10 کیلوهرتز است.

اینورتر iMaster C1 چگونه کار می کند؟ چقدر از هم فاصله دارد؟

محدوده ولتاژ کاری از -15٪ تا +10٪ از مقدار نامی است.

آیا iMaster C1 یک اینورتر تک برد است یا دو حالت HEAVY DUTY و NORMAL DUTY دارد؟

خیر، اینورتر iMaster C1 مشابه اینورترهای دو مرحله ای iMaster A1 و iMaster E1 است یا از نظر قدرت از حالت برق HEAVI DUTI و DUTI معمولی پشتیبانی می کند. برای مثال iMaster C1 اینورتر 22 کیلو ولت در واقع 22 کیلو ولت HEAVI DUTY و 30 کیلو ولت نرمال است.

شبکه ارتباطی اینورتر iMaster C1 چیست؟

رابط استاندارد ارتباطی در اینورتر iMaster C1 MODBUS RTU یا RS485 است.

اینورتر iMaster C1 چند شبکه ارتباطی را به صورت ماژولار و اختیاری پشتیبانی می کند؟

به عنوان یک گزینه، می تواند از شبکه های Profinet، Profibus، Ethernet و Devicenet پشتیبانی کند.

از نظر استریم های تزریقی، مبدل iMaster C1 چه می کند؟

اینورتر iMaster C1 توانایی تزریق 150 درصد گشتاور اسمی را در فرکانس 1 هرتز دارد. بنابراین می توان از این مدل اینورتر قدرتمند برای کاربردهای صنعتی سنگین و قدرتمند استفاده کرد.

آیا صفحه کلید اینورتر iMaster C1 قابل جدا شدن است؟

اینورتر iMaster C1 دارای صفحه کلید قابل جابجایی است که می توان آن را در فواصل طولانی تر جابجا کرد یا از طریق کابل RJ45 روی درب پنل نصب کرد.

آیا اینورتر iMaster C1 از کنترل داخلی PID پشتیبانی می کند؟

بله، اینورتر iMaster C1 دارای عملکرد کنترل PID داخلی است، بنابراین می توانید از اینورتر iMaster C1 برای کنترل ورودی های آنالوگ استفاده کنید.

ترمز یا چاپر داخلی اینورتر iMaster C1 چقدر قدرتمند است؟

اینورتر iMaster C1 دارای یک واحد داخلی در تمام محدوده های قدرت، یعنی تا 22 کیلو وات است.

تفاوت بین اینورتر iMaster C1 و iMaster A1 و iMaster E1 چیست؟

اینورتر iMaster C1 یک مدل جمع و جور است و به راحتی می توان چندین اینورتر iMaster C1 را در کنار هم نصب کرد تا فضای کمتری اشغال کند. ابعاد iMaster C1 کوچکتر و جمع و جورتر از iMaster A1 و iMaster E1 است.

آیا اینورتر iMaster C1 می تواند ترمز خارجی را کنترل کند؟

بله، این ماژول یک مبدل رله خروجی برای کنترل ترمز خارجی است. برای باز و بسته کردن آهنربا موتور، می‌توانیم محدوده جریانی را که آهنربا در آن آزاد می‌شود، تنظیم کنیم.

از نظر نرم افزاری، اینورتر iMaster C1 چه عملکردهایی را پشتیبانی می کند؟

KEB، تابع AVR، الگوریتم بهینه سازی از دست دادن موتور، کنترل PID، سرعت جستجو و...
 

  • تکنو نیوز


سرویس خواب ضد حساسیت به عنوان یکی از محصولات مورد علاقه در صنعت خواب مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

این سرویس خواب با توجه به ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فرد خود به عنوان یک راه حل ایده آل برای افرادی که از اختلالات خواب رنج می برند معرفی شده است.

محصولات خواب ضد حساسیت چیست؟

علائمی مانند خارش، سردرد، مشکل در تنفس و آبریزش بینی می تواند ناشی از حساسیت به محصول باشد. این علائم اغلب علائم حساسیت به آلرژن های موجود در محصولات عطری هستند.

بسیاری از محصولات خواب ضد حساسیت حاوی مواد ضد حساسیت هستند و برای کاهش حساسیت آلرژیک طراحی شده اند. با این حال، همه افراد به همه آلرژن‌ها حساس نیستند و برخی از افراد ممکن است به یک یا چند آلرژن خاص حساسیت داشته باشند.

در تخت های ضد حساسیت از چه موادی استفاده می شود؟

محصولات خواب ضد حساسیت معمولا حاوی موادی هستند که برای کاهش آلرژن ها و جلوگیری از نفوذ آلرژن های مختلف استفاده می شود. برخی از مواد متداول مورد استفاده در محصولات خواب ضد حساسیت عبارتند از:

الیاف هیپوآلرژنیک: این الیاف به طور ویژه برای کمک به کاهش آلرژن ها در محصولات خواب طراحی شده اند.

پارچه ضد حساسیت: استفاده از پارچه های ضد حساسیت که از ورود مواد حساسیت زا جلوگیری می کند معمولاً در بالش ها و ملافه ها دیده می شود.

فایبرگلاس آنتی باکتریال: استفاده از فایبرگلاس آنتی باکتریال در بالش ها و پتوها باعث کاهش رشد باکتری ها و جلوگیری از آلرژی های باکتریایی می شود.

عوامل ضد کنه: برخی از محصولات خواب ضد آلرژی حاوی عوامل ضد کنه مانند اسپری ها و پودرها هستند که به کاهش کنه های گرد و غبار و آلرژن های مرتبط کمک می کند.

فیلترهای هوا: برخی از محصولات خواب ضد حساسیت دارای فیلترهای هوا هستند که از ورود ذرات آلرژن به داخل محصول جلوگیری می کند.

هنگام خرید محصولات خواب ضد حساسیت، مهم است که برچسب ها و توصیه ها را بخوانید تا مطمئن شوید که مواد استفاده شده در آنها برای شما مناسب است و نیازهای خاص شما را برآورده می کند.

ملافه های ضد حساسیت چه خواصی دارند؟

ملافه های ضد حساسیت را می توان در انواع ملافه ها مانند ملافه های نوجوان یا بزرگسال قرار داد و دارای ویژگی های خاصی است که به کاهش آلرژن ها و احتمال واکنش های آلرژیک کمک می کند. برخی از ویژگی های رایج بسترهای ضد حساسیت عبارتند از:

از تعریق بدن جلوگیری کنید.

اگر هنگام خواب عرق می کنید، برخی از محصولات خواب با لمس بالا مانند ملحفه ها و بالش های ساخته شده از پارچه ضد تعریق می توانند به جلوگیری از رطوبت و تعریق کمک کنند. اما توجه به این نکته مهم است که جلوگیری از تعریق تنها بخشی از نقش کاهش چربی خون است.

مواد ضد حساسیت

استفاده از مواد غیر حساسیت زا و غیر حساسیت زا. این مواد ممکن است شامل الیاف ضد حساسیت، پارچه های ضد حساسیت، فایبرگلاس ضد باکتری و مواد ضد یکنواخت باشد.

طراحی تبت

ساختار و طراحی خاص محصولات خواب ضد حساسیت می تواند به کاهش آلرژی کمک کند. برخی از بالش ها و ملحفه ها دارای جیب هوا هستند.

ادامه

محصولات خواب ضد آلرژی باید بادوام و با کیفیت باشند تا عمر طولانی داشته باشند.

راحتی

محصولات خواب ضد حساسیت باید راحتی و راحتی بیشتری را برای خواب بهتر فراهم کنند. برخی از محصولات خواب ضد حساسیت دارای فناوری هایی هستند که به کاهش سر و صدا در هنگام خواب کمک می کند.

قابل شستشو است

محصولات خواب ضد حساسیت باید به راحتی قابل شستشو باشند تا مواد آلرژی زا به طور کامل حذف شوند.

هنگام خرید روتختی ضد حساسیت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید سرویس خواب ضد حساسیت می تواند به شما کمک کند تا از خواب راحت لذت ببرید و از عوارض ناشی از آلرژی جلوگیری کنید.

برخی از نکات مهم برای خرید روتختی ضد حساسیت عبارتند از:

مواد: مطمئن شوید که ورق ها از مواد ضد حساسیت ساخته شده اند. مواد مناسب عبارتند از: لاستیک طبیعی پنبه ارگانیک همچنین به عنوان "پشم بکر" و الیاف مصنوعی آنتی باکتریال شناخته می شود. از موادی مانند نایلون و پلی استر باید اجتناب کرد زیرا می توانند باعث تعریق شوند و حساس هستند.

پارچه محافظ: ست خواب با پارچه محافظ ضد حساسیت می تواند از ورود مواد حساسیت زا مانند گرد و غبار، عفونت های پوستی و غیره به داخل ست جلوگیری کند. آنها عموما پارچه های ضد حساسیت، ضد قارچ و ضد باکتری هستند.

اندازه مناسب: ست تختی را انتخاب کنید که اندازه مناسب شما باشد. ست رختخوابی که خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است ممکن است تمیز کردن و نگهداری آسان نباشد و منجر به ناراحتی و خواب ضعیف شود.

تمیز کردن آسان: برخی از تخت های ضد حساسیت به راحتی تمیز می شوند. این محصول می تواند برای تمیز کردن آسان سطح تخت و جلوگیری از ایجاد حساسیت بسیار مفید باشد.

توصیه دکتر. اگر آلرژی شدید دارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. او می تواند به شما مشاوره دهد و در مورد خرید ملحفه های ضد حساسیت به شما مشاوره دهد.

با رعایت این نکات، می توانید یک تخت ضد حساسیت پیدا کنید که برای شما مناسب است.

هر آنچه باید در مورد ملافه های ضد حساسیت بدانید

انتخاب تخت ضد حساسیت با استفاده از مواد و تکنولوژی خاص، عناصری مانند گرد و غبار، مواد حساسیت زا و باکتری ها را کنترل می کند و محیطی سالم و تمیز به شما می دهد. از سوی دیگر، ملافه های ضد حساسیت می تواند به بهبود مشکلاتی مانند خارش پوست، التهاب و آلرژی کمک کند. این سرویس خواب با استفاده از مواد نرم و ضد حساسیت می تواند از تماس پوستی با مواد حساسیت زا جلوگیری کرده و خوابی آرام و بدون دردسر را به شما هدیه دهد. با انتخاب درست می توانید خلق و خوی خود را بهبود ببخشید و از خوابی تازه و آرام لذت ببرید. پس با اطمینان و دقت انتخاب خود را انجام دهید و به سلامت و آسایش خود اهمیت دهید. شرکت تولیدی تانیل چوب برای راهنمایی و تهیه در این زمینه قطعا مورد اعتماد می باشد.
 

  • تکنو نیوز

متن آهنگ میثم ابراهیمی ورژن گیتار یکی باشه

دلم میخواست یکی باشه از اون عشقا که لجبازه تر و تازه از اون اول!♫!
واسه خودم باشه !♫!
دلم میخواست از اونا که دلش صافه چشاش پاکه همونی تو!♫!
آخر شدم عاشق !♫!
صورت مهربونت اون خنده های خوشگل و دلبرونه!♫!
آخ که چقده خوبه حرف میزنی باهام با لحن بچگونه!♫!
لجبازی یکمی یه دنده داره لبات میخنده آره اینجاش قشنگه!♫!
هر کی دیدتت از دور میگه چشمای بد دور تویی خوشگل خودم که!♫!
لجبازی یکمی یه دنده داره لبات میخنده آره اینجاش قشنگه!♫!
هر کی دیدتت از دور میگه چشمای بد دور تویی خوشگل خودم که!♫!

 

عشقم شدی مث تو نیست ول نکنی دستمو جدی بگیر حرفمو!♫!
من دلم میخواد تورو این بار جلو همه میگم مثل تو جایی نیست تو یه مرواریدی!♫!
صورت مهربونت اون خنده های خوشگل و دلبرونه!♫!
آخ که چقده خوبه حرف میزنی باهام با لحن بچگونه!♫!
لجبازی یکمی یه دنده داره لبات میخنده آره اینجاش قشنگه!♫!
هر کی دیدتت از دور میگه چشمای بد دور تویی خوشگل خودم که!♫!
لجبازی یکمی یه دنده داره لبات میخنده آره اینجاش قشنگه!♫!
هر کی دیدتت از دور میگه چشمای بد دور تویی خوشگل خودم که!♫!

 ورژن گیتار آهنگ جدید میثم ابراهیمی به نام «یکی باشه»

  • تکنو نیوز


وقتی با ورق استیل 316 یا استنلس استیل آشنا می شویم، می توان گفت که یکی از فراگیرترین محصولات بر اساس خواص مکانیکی و فیزیکی است که در صنایع مختلف قابل استفاده است.

آشنایی با ورق استیل 316

ورق فولادی 316 در مقایسه با فولاد ضد زنگ 304 در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد.این محصول دومین فولاد پرطرفدار در خانواده فولاد ضد زنگ می باشد. حاوی 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است. با قضاوت از روی خواص مکانیکی، خواص فیزیکی و مواد، صفحه فولاد ضد زنگ 316 و ورق فولادی ضد زنگ 304 شباهت های زیادی دارند. اما تفاوت اصلی بین این دو وجود 2-3% مولیبدن در فولاد زنگ نزن 316 است.این عنصر استحکام و خواص فیزیکی فولاد را به خصوص در دماهای بالا بسیار افزایش می دهد. در مقایسه با فولاد ضد زنگ 304، فولاد ضد زنگ 316 مقاومت در برابر خوردگی بالاتری دارد.

فولاد ضد زنگ 316 مهفا در واقع دومین فولاد ضد زنگ پرکاربرد در خانواده فولاد ضد زنگ است. خواص مکانیکی فولاد 316 و خواص فیزیکی فولاد 316 مشابه فولاد ضد زنگ 304 است و از مواد مشابه تشکیل شده است.

تفاوت اصلی بین این دو در این است که فولاد ضد زنگ 316 به دلیل محتوای 2 تا 3 درصد مولیبدن، غیر مغناطیسی و مقاوم در برابر خوردگی است. مولیبدن خواص مکانیکی و استحکام فولاد را به ویژه در دماهای بالا افزایش داده و بهبود می بخشد. همچنین مقاومت در برابر خوردگی خود را در مقایسه با فولاد ضد زنگ 304 افزایش می دهد. این امر باعث می شود که فولاد ضد زنگ 316 برای کاربردهایی که مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر دمای بالا حیاتی هستند، انتخاب ارجح باشد.

کاربرد ورق فولادی 316

ورق فولادی 316 اغلب در استانداردهای موجود برای محصولات فولادی به عنوان "گرید دریایی" نامیده می شود. دلیل این فراخوان استفاده گسترده از فولاد ضد زنگ 316 در محیط های پر سروصدا مانند مناطق ساحلی است. در آب و هوای گرم و مرطوب تر، ممکن است آسیب ببیند و قهوه ای شود.

یکی از کاربردهای اصلی فولاد ضد زنگ 316 تولید قطعات و تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله پالایشگاه های نساجی، نفت و پتروشیمی است. علاوه بر این، به دلیل خاصیت ضد اسیدی، مقاومت و استحکام بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد. ورق فولادی 316 به دلیل ماهیت خنثی در تولید وسایل پزشکی و جراحی نیز کاربرد دارد.
 

  • تکنو نیوز

 

بیماری قلبی مزمن یکی از بزرگترین عوامل مرگ و میر در جهان است و به عنوان یکی از مشکلات شایع در جوامع دنیا شناخته می‌شود. این بیماری معمولاً به تجمع چربی‌ها و توده‌های غیرطبیعی در دیواره عروق قلبی ناشی از رسوب‌دهی چربی مرتبط است. عوامل خطری مختلفی وجود دارند که می‌توانند احتمال ابتلا به بیماری قلبی مزمن را افزایش دهند. در این مقاله به برخی از اصلی‌ترین عوامل خطری برای ابتلا به بیماری قلبی مزمن پرداخته خواهد شد.

آشنایی با انواع بیماریهای قلبی به زبان ساده - درمانکده

  1. سیگاری بودن

از جمله عوامل خطری که ابتلا به بیماری قلبی مزمن را افزایش می‌دهد، سیگاری بودن است. مواد مضر موجود در دود سیگار می‌توانند به تضعیف عروق و افزایش تجمع چربی‌ها در دیواره‌های عروقی که به قلب می‌رسند، منجر شوند. این امر باعث افزایش خطر ایجاد آترواسکلروز (توده‌های غیرطبیعی در دیواره عروق) می‌شود.

 

  1. فشار خون بالا

فشار خون بالا یکی از عوامل خطری معتبر برای بیماری قلبی مزمن است. افزایش فشار خون می‌تواند به تحت فشاری بیشتر بر روی دیواره‌های عروق و دیواره‌های قلب منجر شود. این امر می‌تواند به خشک شدن و آسیب دیدن دیواره‌های عروق و ایجاد آترواسکلروز در آنها منجر شود.

 

  1. دیابت نوع 2

دیابت نوع 2 نیز یک عامل خطری برای بیماری قلبی مزمن محسوب می‌شود. افزایش سطح گلوکز در خون در افراد دیابتی می‌تواند به آسیب دیدن عروق و دیواره‌های قلب منجر شود. افراد دیابتی باید به توصیه‌های پزشکی برای مدیریت خون گلوکز خود توجه داشته باشند تا از افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی مزمن جلوگیری کنند.

 

  1. افزایش کلسترول خون

افزایش کلسترول خون نیز به عنوان یک عامل خطری مهم برای بیماری قلبی مزمن شناخته می‌شود. کلسترول یک ماده چربی است که اگر در میزان بالا در خون وجود داشته باشد، می‌تواند به تجمع چربی‌ها در دیواره عروق منجر شود و باعث برقراری توده‌های غیرطبیعی در دیواره‌های عروقی که به قلب می‌رسند شود.

 

  1. ژنتیک

ژنتیک نیز در تعیین خطر ابتلا به بیماری قلبی مزمن نقش دارد. اگر در خانواده شما تاریخچه‌ای از بیماری‌های قلبی وجود داشته باشد، احتمال ابتلا به این بیماری برای شما بالاتر است. این نشانگان می‌تواند به عوامل ژنتیکی منتقل شود که در بیماری قلبی مزمن نقش دارند.

 

  1. چاقی

چاقی و اضافه وزن نیز به عنوان یک عامل خطری برای بیماری قلبی مزمن محسوب می‌شود. افزایش وزن می‌تواند به افزایش فشار خون، افزایش کلسترول خون، و افزایش مقدار چربی در بدن منجر شود. این امر می‌تواند به تشدید آترواسکلروز در دیواره عروق و افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی مزمن منجر شود.

 

  1. عدم فعالیت بدنی

عدم فعالیت بدنی و سیدنتریتی نیز از جمله عوامل خطری برای بیماری قلبی مزمن است. کم‌فعالیت بدنی می‌تواند به افزایش وزن، کاهش عملکرد قلب، و افزایش فشار خون منجر شود. برای پیشگیری از این عامل خطری، فعالیت بدنی منظم و تغذیه صحیح حائز اهمیت است.

 

  1. استرس و اضطراب

استرس و اضطراب نیز ممکن است خطر بیماری قلبی مزمن را افزایش دهند. استرس می‌تواند به افزایش فشار خون و ترشح هورمون‌های مضر در بدن منجر شود. برای کاهش استرس و اضطراب، تمرینات تنفسی، مدیتیشن، و مدیریت استرس می‌تواند مفید باشند.

 

  1. مصرف مواد مخدر

مصرف مواد مخدر، به ویژه مواد مانند مت‌آمفتامین و کوکائین، می‌تواند به آسیب دیدن عروق و دیواره‌های قلب منجر شود. مصرف مواد مخدر می‌تواند فشار خون را افزایش دهد و ریسک بیماری قلبی مزمن را افزایش دهد.

 

سخن پایانی

بیماری قلبی مزمن یکی از بزرگترین تهدیدات بهداشتی جهان است. برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری، مهم است تغذیه صحیح، ورزش منظم، ترک سیگار، مدیریت استرس، و کنترل عوامل خطری مانند فشار خون و دیابت را در نظر بگیرید. از اهمیت مراجعه به پزشک و اجرای تست‌های منظم برای بررسی وضعیت قلبی‌تان نیز غافل نشوید. در مقالات آتی به تشخیص و درمان بیماری قلبی مزمن نیز خواهیم پرداخت.

منبع: https://ghalbmagazine.ir/

 

  • تکنو نیوز


اگر برای خرید چاپگر به فروشگاه های مختلف رفته اید، سوال اصلی که فروشنده از شما می پرسد این است که آیا پرینتر لیزری می خواهید یا یک چاپگر جوهرافشان؟ قبلا در مقاله های قبلی در مورد پرینترهای لیزری توضیح داده بودیم اما اکنون می خواهیم به این سوال که چاپگر جوهر افشان چیست پاسخ دهیم تا بتوانیم بهترین خرید را انجام دهیم.

پرینترهای جوهرافشان در اواسط دهه 1980 وارد بازار شدند.از آن زمان چاپگرهای جوهرافشان با پیشرفت تکنولوژی همگام شدند و تغییر کردند. چاپگرهای جوهرافشان به دلیل سهولت استفاده و هزینه کم در بازار لوازم التحریر بسیار محبوب هستند. چاپگرهای جوهرافشان بسته به نوع عملکرد به دو دسته تک کاره و چند کاره تقسیم می شوند. این دستگاه علاوه بر چاپ، قابلیت فکس، کپی و اسکن در پرینترهای چندکاره را نیز دارد.

یک چاپگر جوهر افشان معمولی می تواند با وضوح حداقل 300 نقطه در اینچ چاپ کند. در برخی از مدل های چاپگر جوهرافشان، کپی های رنگی را با وضوح 600 نقطه در اینچ چاپ کنید.

انواع پرینترهای جوهرافشان

چاپگرهای جوهرافشان بسته به نوع کارکرد خود به دو دسته خانگی (اداری) و صنعتی تقسیم می شوند. در مدل های خانگی که در این مقاله توضیح داده شده است، هم هد و هم کاغذ در طول فرآیند چاپ حرکت می کنند. اما در چاپگرهای جوهر افشان صنعتی، هد ثابت است و کاغذ حرکت می کند.

چاپگر جوهر افشان چگونه کار می کند؟

چاپگر جوهرافشان چاپگری است که قطرات (ذرات) بسیار ریز جوهر را روی کاغذ می‌پاشد و تصویری را ایجاد می‌کند که در واقع در حال پاشیدن جوهر است. در ادامه نحوه عملکرد پرینترهای جوهرافشان را توضیح خواهیم داد. این چاپگرها تصاویر را با پاشیدن ذرات ریز جوهر روی کاغذ چاپ می کنند.

عملکردهایی که در خروجی چاپگر جوهر افشان قابل مشاهده است

دقت بالا

نقاط (ذرات) کوچک هستند به طوری که ضخامت قطر این نقاط 50-60 میکرون است.

رنگ های مختلف نقاط و اتصال آنها برای ایجاد تصاویر با کیفیت بالا

اجزای یک چاپگر جوهر افشان

یکی از تفاوت های پرینترهای جوهرافشان با پرینترهای لیزری قطعات به کار رفته در آنهاست. صدها قطعه در یک چاپگر جوهر افشان وجود دارد که با هم کار می کنند تا میلیون ها قطره میکروسکوپی روی کاغذ ایجاد کنند. در زیر به معرفی اجزای یک چاپگر جوهرافشان آوافرهنگ می پردازیم.

سر چاپ

در چاپگرهای جوهرافشان، هد مغز چاپگر محسوب می شود و یکی از مهم ترین قسمت های چاپگر است. عمل پاشیدن قطرات کوچک جوهر روی کاغذ توسط این قسمت از دستگاه انجام می شود. اساساً این عمل توسط پین های نازل بسیار کوچکی که روی سر چاپگر قرار دارند انجام می شود. با عبور کاغذ از زیر سر چاپگر، دستگاه هد حرکت می کند و این سوزن های کوچک که جت نیز نامیده می شوند، جوهر را روی کاغذ می پاشند.

کپسول

همچنین با توجه به عملکرد چاپگر، کارتریج ها به جوهر و لیزر تقسیم می شوند. کارتریج های جوهر مورد استفاده در چاپگرهای جوهرافشان را Ink Cartridge می نامند و مایع هستند. این جعبه با توجه به جنسیت خود به دو دسته رنگ و پیگمنت تقسیم می شود.

این جوهر برای چاپ روی کاغذ و رفع آن نیاز به حرارت ندارد و سریع خشک می شود. چاپگرهای جوهرافشان معمولاً در یک کیت سه رنگ متشکل از قرمز، زرد و آبی، و یک کارتریج مشکی عرضه می شوند. چاپگرهای جوهرافشان باید این بسته سه رنگ را با مشکی برای چاپ رنگی ترکیب کنند. مخلوط کردن کارتریج ها با یکدیگر یک فرآیند طولانی است که سرعت چاپ چاپگر جوهر افشان را بسیار کند می کند.

بسیاری از کاربران پرینترهای جوهرافشان فکر می کنند که خرید کارتریج برای این چاپگرها غیرممکن است. این یک تصور اشتباه است که کارتریج های جوهر را می توان همزمان پر کرد، اما کارشناسان به دلیل ماهیت فرآیند شارژ این کار را توصیه نمی کنند. زیرا در هنگام شارژ کارتریج، متخصص باید محفظه کارتریج را با سرنگ و سوزن سوراخ کرده و سپس آن را وارد چاپگر کند. با سوراخ های موجود در محفظه، احتمال نشت جوهر از کارتریج موجود در چاپگر وجود دارد. ریختن جوهر روی پرس می تواند به قطعات دستگاه آسیب جدی وارد کند.

استپ موتور

گفتیم که در طول فرآیند چاپ، هد چاپگر باید روی کاغذ حرکت کند. سیستم هد توسط یک تسمه به موتور پله ای متصل می شود تا سر را روی کاغذ حرکت دهد. و بعد از این موتور تسمه حرکت می کند سر نیز در طول کاغذ حرکت خواهد کرد.

نوار تثبیت کننده

سیستم هد به یک میله تثبیت کننده علاوه بر موتور پله ای برای حرکت دادن سر روی کاغذ نیاز دارد. این چوب برای اطمینان از ثبات و استحکام سر هنگام حرکت روی کاغذ است.

دستگاه تغذیه کاغذ

پرینترها ظرفیت های متفاوتی دارند، برخی از این چاپگرها از سینی کاغذ برای تغذیه کاغذ و برخی مدل ها از قابلیت تغذیه خودکار استفاده می کنند. موتور تغذیه کننده کاغذ با حرکت دادن مجموعه ای از غلتک ها، کاغذ را به داخل چاپگر می کشد.

فرآیند چاپ روی چاپگر جوهر افشان چگونه است؟

در ادامه مقاله به شما خواهیم گفت که عملیات چاپ در چاپگر جوهرافشان چگونه است؟ پس از فشار دادن دکمه چاپ روی چاپگر، فعالیت های مختلفی برای تکمیل این فرآیند در دستگاه ها انجام می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

هنگامی که دکمه چاپ فشار داده می شود، اطلاعات سیستم و کامپیوتر به چاپگر ارسال می شود. در این مرحله درایور چاپگر اطلاعات دریافتی از کامپیوتر را دریافت کرده و به چاپگر ترجمه می کند.

پس از تغییر اطلاعات با درایور، نرم افزار آماده بودن چاپگر را تایید می کند و این اطلاعات را از طریق پورت در اختیار چاپگر قرار می دهد.

چاپگر جوهرافشان این اطلاعات را دریافت کرده و در بافر ذخیره می کند. مقدار حافظه بافر بستگی به نوع چاپگر دارد.

اگر چاپگر برای مدت طولانی استفاده نشود، دستگاه به طور خودکار هد چاپگر را قبل از شروع فرآیند چاپ تمیز می کند. پس از اتمام این شش چرخه، چاپگر شروع به چاپ می کند.

یک موتور پله ای برای تغذیه کاغذ و حرکت غلتک ها ترتیب داده شده است. با حرکت غلتک ها، کاغذ از سینی یا (فیدر) به داخل چاپگر کشیده می شود. تسمه سر را در امتداد صفحه با استفاده از موتور پله ای حرکت می دهد. هنگامی که استپر موتور حرکت می کند، سوزن های نازل جوهر را در سراسر کاغذ پخش می کنند.

در هر مرحله از تزریق جوهر پرینتر جوهرافشان، تعداد زیادی قطرات روی کاغذ قرار می گیرد و کاغذ را کمتر از یک اینچ به جلو می کشد. این روند تا زمانی که پرینت روی صفحه به پایان برسد تکرار می شود.

سرعت چاپ در چاپگرهای مختلف متفاوت است و برای اندازه گیری آن واحدی به نام ppm سرعت چاپ یا تعداد صفحات در دقیقه است. این دستگاه در چاپگرهای مختلف متفاوت است و بستگی به مدل چاپگر رنگی یا چند کاره بودن آن دارد.

  • تکنو نیوز


در نگهداری از حیوانات باید دقت و توجه زیادی داشته باشید. دلیل اینکه حیوانات می توانند زلزله را خیلی سریع تشخیص دهند وضعیت فیزیکی و فیزیولوژیکی آنها نامیده می شود. توانایی حیوانات در پیش‌بینی زمین‌لرزه از زمان‌های قدیم انسان‌ها را مجذوب خود کرده است. این قدرت ماوراء طبیعی در داستان های باستانی یافت می شود و اکنون توسط مطالعات علمی تایید شده است. امروزه بسیاری از شهروندان شهرهای بزرگ حیوانات خانگی دارند اما توانایی پیش بینی زلزله این دوستان را نمی دانند. با پارت نیوز همراه باشید.

بررسی عوامل تکنولوژیک تشخیص زلزله

اولین عامل در تشخیص زلزله، شنیدن صداهایی است که خارج از محدوده فرکانس شنوایی انسان است. (محدوده شنوایی موثر در انسان به طور کلی بین 100 تا 10000 هرتز است)، در حالی که پرندگان همچنین می توانند صداهایی با فرکانس 0.1 هرتز تا 10 هرتز (مادون صوت) و موش ها و جوندگان صداهایی با فرکانس 100000 میلیون هرتز را بشنوند. سونوگرافی)

دوم، وقوع تغییرات در میدان های مغناطیسی یا الکتریکی زیستگاه. سوم، پیش لرزه های خفیف. چهارم، تغییر سطح آب زیرزمینی. پنجم، امواج الکترومغناطیسی و ششم، انتشار گازهای به دام افتاده در دو طرف صفحات زمین.

قناری ها قبلا سهم خود را از رادارها داشتند.

قناری‌ها مدت‌هاست که همراهان محکوم به فنا معدنچیان بوده‌اند، کارگران آنها را به داخل تونل‌ها بردند و وقتی قناری‌های بدبخت شروع به بال زدن کردند، بلافاصله متوجه انتشار گاز سمی شدند و تونل را ترک کردند. این حیوانات توانستند جان معدنچیان را برای سالیان متمادی نجات دهند، هرچند پس از مدتی مردم توانستند از تکنولوژی مدرن تری استفاده کنند و قناری ها بازنشسته شدند.

بنابراین برای برخی افراد فناوری حرف اول و آخر را می زند، اگرچه همیشه نمی توان به فناوری تکیه کرد. زلزله یکی از مواردی است که در حال حاضر فراتر از توانمندی های تکنولوژیکی است، هرچند که مانند همه زمینه های دیگر، دانشمندان دست از کار نکشیده اند و در حال آزمایش روش های مختلفی هستند تا در نهایت مشکل را حل کنند. به همین دلیل محققان در زمینه رفتار حیوانات دست از تلاش برنداشتند و به بررسی رفتار حیوانات قبل از زلزله پرداختند. به نظر می رسد حیوانات سیستم هایی دارند که می توانند زمین لرزه ها را قبل از وقوع آن ها حس کنند: حیوانات نیز باید در این مورد به انسان کمک کنند.

فناوری های علمی برای تشخیص زلزله

یکی از سازمان هایی که به مطالعه زلزله در کشور ما می پردازد، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی است. این سازمان زمین لرزه ها را از همه جهات بررسی می کند. این پژوهشکده کارگروه ویژه ای دارد که موضوع آن بسیار جالب است. این است: "گروه تخصصی رفتار حیوانات."

این بخش دارای محققانی است که نحوه زندگی حیوانات را در مقایسه با چگونگی وقوع زلزله مطالعه می کنند. اولین گزارش های مکتوب در مورد رفتار غیرمعمول حیوانات قبل از زلزله به سال 373 قبل از میلاد برمی گردد که در آن زمان مارها، راسو و موش ها از لانه خود فرار کردند و به دلیل خطر زلزله شهر را ترک کردند. تنها چند روز قبل از این اتفاق، زلزله مهیبی در شهر هلیس یونان رخ داده بود.

موقعیت های مشابه نشان می دهد که حیوانات می توانند زلزله را پیش بینی کنند و جان خود را نجات دهند. مطالعات زیادی در این زمینه برای بررسی توانایی مرموز حیوانات در پیش بینی زلزله در حال انجام است.

بدن حیوان دارای قوی ترین فناوری داده شده از سوی خداوند است

اگرچه گزارش های زیادی در مورد بروز انواع بی قراری در حیوانات قبل از وقوع وجود دارد. با این حال، دانشمندان هنوز نتوانسته اند این توانایی را به صورت علمی نشان دهند، حیوانات به دلایل مختلف می توانند رفتار ناپایدار از خود نشان دهند.

با این حال، با وجود فقدان شواهد قوی، نمی توان رد کرد که برخی از حیوانات توانایی های حسی فوق العاده ای دارند. آنها با استفاده از این حواس قدرتمند توانستند زندگی خود را بر روی زمین تثبیت کنند و این امکان وجود دارد که حیوانات در طول تکامل خود توانایی پیش بینی زلزله را داشته باشند.

حیوانات قبل از وقوع هر زمین لرزه سیگنال های محسوسی را نشان می دهند، اگرچه در بیشتر موارد دستگاه های ما می توانند آن سیگنال ها را نیز ثبت کنند، اما انسان ها هنوز نمی توانند مکان و زمان زلزله را تعیین کنند. اما حیوانات این سیگنال ها را حس می کنند و به روش های مختلف نشان می دهند بی میلی به ترک لانه

یکی از نشانه های زلزله تغییر میدان مغناطیسی زمین است، تا اینجا اتفاق افتاده است که چندین ماه قبل از وقوع زمین لرزه گزارش هایی مبنی بر تغییرات میدان مغناطیسی زمین به عنوان مثال صدها کیلومتر از آن منتشر شده است. مرکز حدود سه ماه قبل از زلزله رودبار 1369 در آذربایجان به ثبت رسیده است. تحقیقات زیادی در مورد توانایی حیوانات در درک میدان مغناطیسی زمین انجام شده است و این توانایی در حیوانات نشان داده شده است. از این رو، دیری نمی گذرد که حیوانات با درک نامنظمی میدان مغناطیسی زمین، زمین لرزه ها را قبل از وقوع آن تشخیص می دهند.

یکی از نشانه های دیگر زلزله، تغییرات بارهای الکتریکی در جو است، زمانی که سنگ ها در مراحل آخر زلزله تحت فشار زیادی قرار می گیرند، یون های مثبت زیادی تولید می شود. وجود این یون‌ها در هوا برای موجودات زنده مفید است و حتی انسان نیز ناراحت‌کننده است.وجود این یون‌های مثبت منجر به بروز «سندرم سروتونین» در موجودات زنده می‌شود.سروتونین هورمونی است که خلق و خو را کنترل می‌کند و منجر به تغییراتی در بی قراری و ناهنجاری های رفتاری.

پیش بینی های شگفت انگیز زلزله:

اضطراب حیوانات قبل از زلزله با تغییرات این هورمون توضیح داده می شود. این یون ها همچنین می توانند باعث سردرد و حالت تهوع در انسان شوند.

سیگنال دیگری که می تواند توسط حیوانات قبل از زلزله حس شود مربوط به حرکت پوسته زمین است. این حرکات باعث تولید صداهایی با فرکانس پایین می شود که برای گوش انسان قابل شنیدن نیست، اما از آنجایی که حیوانات توانایی شنیدن فرکانس های بسیار پایین را دارند، می توانند آن ها را قبل از وقوع زلزله بشنوند، هر چند بعید است. با این حال، آنها ممکن است بتوانند تشخیص دهند که چرا رفتار عصبی از خود نشان می دهند. ایجاد سر و صدا در میان حیوانات بارکش یک واکنش طبیعی به مقابله با آشفتگی و شورش خشونت آمیز در خانه قبل از زلزله 1783 است. (1162) ثبت شده در کالابریا، ایتالیا.

  • تکنو نیوز