تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

هنگامی که شما یک داده  از کامپیوتر خود ارسال می‌کنید و سپس پاسخ آن از سمت یک سرور دریافت می‌کنید، یک بازه زمانی طول می‌کشد. به این بازه زمانی پینگ گفته می‌شود. به بیان دیگر پینگ مدت زمان  ارسال هر  بسته یا داده از کامپیوتر شما تا سرور و دریافت پاسخ آن را نشان می‌دهد. به عبارتی پینگ نشان می‌دهد چقدر زمان می‌برد تا یک داده از سمت کامپیوتر شما ارسال شده، به کامپیوتر یا سرور مقصد برسد و سپس پاسخ آن به کامپیوتر و سیستم شما برگردد.

نحوه گرفتن پینگ

برای گرفتن پینگ شما می‌توانید به سه روش مختلف عمل کنید. گفتن پینگ در cmd، گرفتن پینگ آنلاین و گرفتن پینگ در برنامه های اندرویدی می‌باشد. دراینجا هر سه روش را بررسی می‌کنیم.

https://err0r.ir/2021/07/30/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%b1%d9%88%d8%b1-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2-%d8%a7%db%8c%d8%b1/

گفتن پینگ در cmd

گفتن پینگ در cmd یکی از روش‌های رایج و مطمئن برای گرفتن پینگ می‌باشد. برای این کار کافی است همزمان  کلید‌های windows + R را فشار دهید، سپس در پنجره RUN، کلمه cmd را تایپ کنید  و بر روی گزینه ok کلیک کنید. با این کار صفحه cmd باز می‌شود. در ادامه عبارت ping را تایپ کرده  و سپس با یک فاصله ip مورد نظر خود (برای مثال 4.2.2.4) را وارد کنید و سپس کلید enter را فشار دهید. با این کار سیستم، 4 پینگ می‌گیرد و نتیجه را نشان می‌دهد.در نتیجه تست، شما maximum را می‌بینید که به معنی بالاترین پینگی است که شما دریافت کردید. همچنین پایین‌ترین پینگی که شما دریافت کردید با Minimum نشان داده می‌شود. Loss میزان پینگ های از دست رفته را نشان می‌دهد که حتما باید زیر 2 درصد باشد. اگر به مقدار time دقت کنید،مدام درحال تغیر می‌باشد. اگر مقدار عدد time کمتراز ۱۰۰ باشد نشان دهنده یک اینترنت با سرعت خوب می‌باشد.

گرفتن پینگ آنلاین

شما می‌توانید از سایت های مختلف مانند SpeedTest.net برای گرفتن پینگ آنلاین استفاده کنید. پس از باز کردن صفحه سایت، برروی گزینه BEGIN TEST کلیک کنید. در صفحه نتیجه نمایش، Ping میزان تاخیر را نشان می‌دهد. Download Speedسرعت دانلود و در نهایت  Upload Speed سرعت آپلود را نشان می‌دهد. این سایت‌ها  شامل سرورهای بسیار می‌باشند. علاوه بر گرفتن پینگ، سرعت اینترنت را نیز اندازه می‌کنند.

گرفتن پینگ در برنامه های اندرویدی

اگر سیستم‌عامل گوشی شما اندروید می‌باشد،می‌توانید برنامه‌هایی که برای گرفتن پینگ می‌باشند، در گوشی خود نصب کنید و به کمک این برنامه اقدام به پینگ گرفتن کنید. یکی از این برنامه‌ها، pingtools می‌باشد که یک برنامه عالی برای گرفتن پینگ می‌باشد.

  • تکنو نیوز