تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

دوشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲ ق.ظ

شرایط اخذ ویزای کار ترکیه


ترکیه به عنوان کشور دوست همسایه ایران با میراث فرهنگی بالا و طبیعت فوق العاده زیبا همواره مورد توجه گردشگران از سراسر جهان به ویژه ایرانیان بوده است. از سوی دیگر، همسایگی ترکیه با کشورهای آسیایی و اروپایی و واقع در یکی از حساس ترین مناطق جهان، از موقعیت جغرافیایی استراتژیک و بسیار خوبی برخوردار است و گذرگاه شمال غرب آسیا و اروپا محسوب می شود. بسیاری از کشورها به ویژه ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی خود به سایر نقاط جهان استفاده می کنند.

ترکیه به دلیل مسائل سیاسی مدتی است که دچار مشکلات اقتصادی و رکود شده است به طوری که نرخ بیکاری در این کشور در سال 2021 برابر با 12.9 درصد بوده است. % را نمی توان نادیده گرفت. بنابراین، قبل از درخواست ویزای کار از ترکیه، در مورد شرایط کاری در شغل مورد نظر خود کاملا فکر کنید. برای اخذ ویزای کار به شرکت مهاجرتی مراجعه نمایید.

اما ترکیه به دلیل ماهیت صنعتی و توریستی و وجود تنوع کاری و مهمتر از آن همجواری با فرهنگ های زندگی دو کشور و سهولت در سفر همواره جزو گزینه های موجود برای مهاجرت کاری و تحصیلی ایرانیان بوده است. ایران. برای کار در ترکیه بهتر است با یک کارفرمای ترکیه ای اقدام کنید. از آنجایی که ایرانی ها نیازی به ویزا ندارند (می توانید 3 ماه در ترکیه بمانید) می توانید با ورود به این کشور و جستجوی کار این روند را سریعتر طی کنید و سپس ویزای توریستی را به ویزای کاری تبدیل کنید. توجه داشته باشید که ویزای کار به طور کلی یک ساله صادر می شود و در شرایط خاصی قابل تمدید است. اگر می خواهید روند کاریابی در ترکیه از ایران را دنبال کنید، شرایط کمی سخت می شود زیرا کارفرمای ترکیه ای باید بتواند ثابت کند که در ترکیه فردی با مهارت های لازم برای شغلش وجود ندارد. تحقیق و اثبات این کار دشواری است.

انواع ویزای کار ترکیه

متقاضیان ویزای کار ترکیه باید به سفارت ترکیه در کشور محل اقامت خود مراجعه کنند یا می توانند درخواست خود را در وب سایت دولت ترکیه ثبت کنند. اگر متقاضی در داخل ترکیه واقع شده باشد، می تواند به وزارت کار و حمایت اجتماعی ترکیه مراجعه کند. پس از این، کارفرما نیز موظف است درخواست کار خود را به وزارت کار این کشور ارائه کند. پس از انجام بررسی های لازم و اتخاذ تصمیم از سوی وزارت کار، نتیجه از طریق ایمیل به اطلاع طرفین خواهد رسید. این فرآیند حدود 30 روز طول می کشد. ویزای کار صادر شده برای متقاضی ممکن است متفاوت باشد. در زیر به انواع ویزای کار ترکیه می پردازیم:

ویزای کار موقت: این ویزا برای افراد تازه وارد به ترکیه است. پس از دریافت ویزای کار، یک سال فرصت دارید تا کار خود را در ترکیه شروع کنید. اگر نیاز به تمدید این ویزا دارید، باید نامه ای از کارفرمای خود دریافت کنید مبنی بر اینکه برای کار به شما نیاز است. در غیر این صورت باید شغلی پیدا کنید که جزو مشاغل مورد نیاز ترکیه باشد. در این صورت ممکن است ویزای شما برای 3 سال دیگر تمدید شود.

ویزای استخدام مستقل: افرادی که به مدت 5 سال در ترکیه مشغول به کار هستند و می خواهند بر اساس حرفه خود کسب و کار یا کارگاه راه اندازی کنند می توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند.

ویزای کار موقت ویژه: این ویزا برای ورزشکاران، هنرمندان و فیلمسازانی است که می خواهند برای مدت کوتاهی در ترکیه بمانند.

ویزای تجاری فیروزه ای: این ویزا برای افرادی است که دارای تحصیلات عالی یا سابقه درخشان در تجارت هستند. چنین افرادی می توانند برای این نوع ویزای کار ترکیه اقدام کنند به شرطی که تاثیر مثبتی بر اقتصاد ترکیه داشته باشند.

درآمد متوسط ​​در ترکیه

متوسط ​​درآمد در ترکیه تقریباً 7830 لیر در ماه است. کمترین حقوق 1980 لیر و بالاترین آن 35000 لیر در ماه است. هزینه های خرد زندگی در ترکیه را می توانید از وب سایت معروف NUMBEO دریافت کنید. به طور متوسط ​​هزینه زندگی برای یک فرد بدون پرداخت اجاره حدود 3457 لیر در ماه است که با توجه به میانگین حقوق، زندگی در ترکیه آسان است. ضمناً اجاره آپارتمان یک اتاقه در مرکز شهر 2122 لیر و خارج از شهر 1350 لیر می باشد. خرید آپارتمان در ترکیه متری در مرکز شهر حدود 7657 لیر و در خارج از مرکز شهر 5017 لیر است.

ویزای کار ترکیه و زبان

برای کار در ترکیه بهتر است ترکی استانبولی را خوب صحبت کنید زیرا شانس شما را برای کار بیشتر می کند. در مشاغل مرتبط با گردشگری نیز می توانید به زبان انگلیسی شغل پیدا کنید، اما توجه داشته باشید که این مشاغل معمولا فصلی هستند.

ویزای کار ترکیه با ویزای همراه

یکی از مهم ترین سوالات فردی که از کشور خارج می شود این است که آیا همسر و فرزندان خود را با خود همراه کند؟ در ترکیه متقاضیانی که حداقل 1 سال در این کشور زندگی و کار کرده اند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند درخواست دهند.

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی