تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

۱۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

خرید لپ تاپ ایسر می تواند انتخاب خوبی برای شما برای فعالیت های حرفه ای، روزانه، بازی و ... باشد. از آنجایی که این برند سال هاست در این زمینه فعالیت می کند، در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

هر کسی لپ تاپ را به دلایل متفاوتی خریداری می کند. از آنجایی که قیمت این سیستم های کاربردی به دلیل افزایش قیمت ارز افزایش یافته است، نباید لپ تاپ را بدون اطلاع از هدف محصول و مشخصات سخت افزاری آن خریداری کنیم.

چه کسی باید لپ تاپ ایسر بخرد؟

افرادی که به دنبال یک لپ تاپ با کیفیت با قیمت مناسب هستند، باید خرید لپ تاپ ایسر را در اولویت خود قرار دهند. چرا که تنوع لپ تاپ های این برند و کاربردی بودن آنها خریداران قبلی را در سرتاسر دنیا راضی می کرد.

اما مهمترین چیزی که باید در هنگام خرید در نظر بگیرید این است که نیازهای خود را درک کنید و لپ تاپی را انتخاب کنید که برای همین منظور طراحی شده است.

لپ تاپ های ایسر در مدل های مختلفی مانند لپ تاپ های اسپرت، اداری و خانگی تولید می شوند و دانستن هدف از خرید لپ تاپ می تواند به شما در انتخاب مدل مناسب کمک کند. در زیر به بررسی ویژگی های یکی از محبوب ترین سیستم های ایسر می پردازیم.

لپ تاپ های سری Aspire Acer

سری لپ‌تاپ‌های Aspire در 3 مدل به نام‌های Aspire 3، Aspire 5 و Aspire 7 محبوب‌ترین و موثرترین مدل‌ها ارائه می‌شوند.

خرید لپ تاپ اسپایر ایسر برای کاربردهای مهندسی، گرافیک، دانشجویی، بازی و سایر کاربردها مناسب است.

هنگام خرید لپ تاپ ایسر اسپایر  از فروشگاه ebuy نکاتی را باید در نظر داشته باشید؟

اولین قدم در خرید لپ تاپ، تعیین هدف و عملکردی است که از لپ تاپ انتظار دارید. یعنی سیستمی که برای کارهای روزانه قابل استفاده است با لپ تاپی که برای گرافیک و بازی خوب است کاملا متفاوت است.

با توجه به هزینه بالای لپ تاپ ها، حتما نیاز خود را شناسایی کرده و با توجه به مشخصات آن لپ تاپ اسپایر را خریداری کنید.

بنابراین هنگام انتخاب لپ تاپ ایسر Aspire چه ویژگی های مهمی وجود دارد؟ ما به این موضوع با جزئیات بیشتری نگاه خواهیم کرد.

اندازه صفحه نمایش لپ تاپ Acer Aspire

صفحه نمایش لپ تاپ Acer Aspire با سایز 14 و 15.6 اینچ استانداردترین اندازه برای کاربردهای مختلف است.

این سری از لپ تاپ ها از پنل های مختلف صفحه نمایش استفاده می کنند: IPS، TN، LCD و TFT.

وضوح و کیفیت تصویر به پنل استفاده شده و دقت تصویر بستگی دارد و می تواند HD یا Full HD باشد. اگر برای کارهای گرافیکی یا بازی به لپ تاپ نیاز دارید، حتما باید کیفیت Full HD داشته باشید.

عمر باتری

باتری های موجود در سری Spear در انواع 2، 3 و 4 سلولی بسته به استفاده از لپ تاپ و توان مورد نیاز تجهیزات موجود هستند. این باتری ها ظرفیت های متفاوتی دارند.

اگرچه میزان شارژ باتری به طور مستقیم با فرآیند عملیاتی مرتبط است. اما می توان گفت عمر آنها معمولاً 2 تا 5 ساعت است.

پردازنده لپ تاپ ایسر Aspire

لپ تاپ Acer Aspire را بدون توجه به قدرت پردازنده آن نباید خریداری کرد. در این سری از لپ تاپ ها از پردازنده های Core i5، Core i3 و Core i7 اینتل و همچنین پردازنده Ryzen 7 شرکت ADM استفاده شده است.

هرچه قدرت پردازنده بیشتر باشد، لپ تاپ بیشتر می تواند در برنامه ها، کارهای گرافیکی، بازی های بزرگ و پروژه های سنگین کمک کند.

اگر لپ تاپ برای مصارف خانگی و پروژه های سبک می خواهید. یک پردازنده معمولی انتخاب مناسبی برای شماست و نیازی به پرداخت پول اضافی ندارید.

پردازنده گرافیکی لپ تاپ ایسر

یکی دیگر از سخت افزارهایی که لپ تاپ ایسر اسپایر را قدرتمند می کند، پردازنده گرافیکی آن است که روی کارت حافظه قرار گرفته است. این قسمت که GPU نام دارد وظیفه انجام پردازش های گرافیکی را بر عهده دارد و به CPU یا پردازنده مرکزی اجازه می دهد تا از توان خود برای کارهای دیگر استفاده کند.

بنابراین برای کار با گرافیک و بازی توجه به این قسمت از لپ تاپ بسیار مهم است. پردازنده های گرافیکی اینتل و NVIVIA در لپ تاپ های Acer Aspire استفاده می شود.

اگر کارت گرافیک مجهز به حافظه گسسته باشد، به این معنی است که قدرت بیشتری برای پردازش گرافیکی دارد. در برخی از لپ تاپ های Acer Aspire این قسمت دارای حجم 2 تا 4 گیگابایت است و در برخی مدل ها نصب نمی شود. و حافظه اصلی استفاده می شود.

  • تکنو نیوز

 

سرور HP DL380 Gen10 یکی از پرطرفدارترین سرور ها از خانواده پرولیانت است که به عنوان یک سرور انعطاف‌ پذیر و قدرتمند برای محیط‌ های کاری و سروری استفاده می ‌شود. این سرور از پردازنده‌های Intel Xeon Scalable (به همراه معماری Skylake و Cascade Lake) پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌های مختلف با تعداد هسته‌ها و سطوح کش مختلف نیز برای این سرورها موجود هستند. به طور کلی، پردازنده‌هایی که در سرور HP DL380 Gen10 قابل استفاده هستند، از خانوادهIntel Xeon  دسته‌بندی می‌شوند، مانند مدل‌های Bronze، Silver، Gold و Platinum با نام‌های مختلف.

نسل پردازنده‌ها نیز می‌تواند مختلف باشد، اما معمولاً نسل‌های جدیدتر از پیشین بهترین عملکرد و قابلیت‌ها را دارا هستند. برای اطلاعات دقیقتر در مورد پردازنده‌های معتبر و مشخصات فنی پشتیبانی شده در سرور HP DL380 Gen10 به به روزترین منابع مرجع یا مستندات مرتبط با این محصول مراجعه کنید. همچنین، پیشنهاد می‌شود قبل از خرید یا ارتقا سخت‌افزار، با تامین‌کننده‌های معتبر یا مشاوران فنی تماس بگیرید تا اطلاعات دقیقتر و به‌روزتری را دریافت کنید.

 

  • تکنو نیوز


نکته کلیدی در مورد بیان

توضیح دادن یکی از مهم ترین مهارت هایی است که باید خودتان آن را پرورش دهید، در غیر این صورت در برخی از زمینه های زندگی مانند درآمد یا روابط عاطفی با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

نکات مهم برای بیان

یک نکته مهم در مورد واژگان که کمتر به آن توجه می کنید. 7 نکته مهم که شما را از دیگران متمایز می کند.

بر خلاف افکار عمومی، سبک بیان تنها به گوینده نمی خورد، زیرا بخش بزرگی از قضاوت های ما در مورد دیگران به سبک بیان و نحوه صحبت آنها برمی گردد. بسیاری از افراد از این ابزار قدرتمند شیراحمدی برای رسیدن به اهداف خود، تأثیرگذاری بر باورهای دیگران و تلاش برای برقراری ارتباط سالم و مؤثر استفاده می کنند.

اگر شما هم می خواهید خود را به ابزار قدرتمند فن بیان مسلح کنید و با کمک این ابزار به اهداف خود برسید، در قسمت بعدی آموزش با ما همراه باشید.

داوان ها را آماده کنید.

متن نوشته

فرقی نمی کند که مذاکرات مهمی را انجام می دهید یا می خواهید با فروشنده مذاکره کنید، در هر صورت، باید از قبل آماده شوید. ابتدا همه چیز را بررسی کنید و نکات کلی و مهم را یادداشت کنید.

با این کار همه چیز واضح تر می شود و به شما امکان می دهد عملکرد بهتری داشته باشید. شما نباید همه چیز را با جزئیات بنویسید، فقط مهارت های زبان خود را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال، زمانی که می خواهید از یک فروشنده تخفیف بگیرید، قبل از خرید، فروشگاه دیگری را پیدا کنید تا زمانی که تحت فشار هستید، انعطاف پذیرتر باشید.

زمان و شرایط را در نظر بگیرید.

هر کلمه معنای خاص خود را دارد و با انتخاب کلمات مناسب می توانید تاثیر کلمات خود را دوچندان کنید. یادتان باشد از کلماتی استفاده کنید که برای مخاطب و البته برای شما راحت باشد.

مثلاً برای صدا زدن افراد از کلمات «ببخشید»، «نگاه کن» و «بیبی» استفاده می شود، اما کدام کلمه بهتر است؟ هر سه کلمه می توانند انتخاب مناسبی باشند و بستگی به شما، مخاطب و شرایط دارد.

همچنین اگر می خواهید با انرژی بیشتری از کلمات استفاده کنید، بهتر است از جملات مثبت استفاده کنید تا هم شما و هم طرف مقابل احساس بهتری داشته باشید. مثلاً «دیر نکن» را به «زود بیا» تغییر دهید.

البته فراموش نکنید که در  آموزش فن بیان زهرا شیراحمدی مکالمه خود از نام یکدیگر استفاده کنید. این موضوع بسیار مهم است و دیل کارنگی در کتاب «دوستیابی» درباره این موضوع صحبت کرده است.

شما می خواهید برای کودک توضیح دهید.

نکاتی در مورد افشا 3 1

همیشه کوتاه و ساده صحبت کنید و این یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. به جای انتخاب کلمات عجیب و سنگین از کلمات و روش های ساده برای بیان افکار خود استفاده کنید.

یکی از بهترین تمرینات در فن بیان، توضیح دادن چیزها به کودکان است. تصور کنید کودکی در مقابل شما ایستاده است و اکنون موضوع مورد نظر خود را توصیف کنید.

کودکان نسبت به بزرگسالان تجربه کمتری در دنیای واقعی دارند، بنابراین باید از ایده های ساده یا روشی ساده برای انجام آن استفاده کنید.

  • تکنو نیوز

متن آهنگ گریان گریان کباب کردند مرا علی زند وکیلی

لیلی صفتان لیلی صفتان خراب کردند مرا
مجنون مجنون مجنون مجنون خطاب کردند مرا
خندان خندان خندان خندان شراب خوردند نهان
گریان گریان گریان گریان گریان کباب کردند مرا

https://musicdel.ir/single-tracks/159695/

  • تکنو نیوز


در این مقاله به بررسی جاروبرقی های رباتی و نحوه عملکرد آنها می پردازیم.

معمولاً برای نظافت منزل، علاوه بر تمیز کردن گرد و غبار و تعمیر وسایل، لازم است هفته ای یک یا چند بار در صورت نیاز خانه را جارو کنید و مدتی را صرف تمیز کردن و جاروکشی کنید که معمولاً نامناسب به نظر می رسد. جارو برقی. در سال های اخیر جاروبرقی های رباتیک وارد بازار شده اند و افراد زیادی این نوع جاروبرقی را انتخاب کرده اند. این دستگاه دردسرهای مسواک زدن را برطرف می کند و نیازی به صرف زمان برای مسواک زدن ندارید. این دستگاه می تواند خانه شما را حتی زمانی که در خانه نیستید جارو کند. استقبال بالای خریداران از جاروبرقی های رباتیک باعث می شود که ویژگی های این دستگاه ها را در این راهنما بررسی کنیم تا افرادی که قصد خرید آن ها را دارند در هنگام خرید به نکات مهمی توجه کنند.

ربات جاروبرقی چیست؟

جاروبرقی رباتیک یا Robo-Vac یک دایره کوچک است و در چند مدل دارای مربع است که به آن نظافت خودکار نیز می گویند. این دستگاه اتوماتیک است و تمام قسمت های کف را تمیز می کند و حتی برای تمیز کردن مجدد خانه آماده به درگاه شارژ برمی گردد! شارژ دستگاه بین 2 تا 7 ساعت طول می کشد و البته می توانید در 1 تا 3 ساعت محل را تمیز و جارو کنید.برخی از انواع جاروبرقی های رباتی قابلیت جاروکردن کف را دارند و به همین دلیل مخزن دارای مخزن پر کننده آب است. . این ظروف معمولاً شکلی گرد به قطر 30 سانتی متر و ارتفاع 8 سانتی متر دارند.

ربات جاروبرقی چگونه کار می کند؟ نمایندگی رسمی خدمات لوازم خانگی بوش در ایران

برس های چرخشی در دو طرف دستگاه وجود دارد و با حرکت دستگاه بر روی زمین، برس ها می چرخند تا زباله ها را از زمین جمع کنند و سپس توسط سیستم جارو اصلی جویده می شوند. در زیر دستگاه برس غلتکی دیگری وجود دارد که ذرات روی زمین را جمع آوری کرده و به داخل مخزن می کشد

برخی از جاروبرقی‌های روباتی می‌توانند در هنگام پر شدن مخزن به ایستگاه خلاء بروند تا مخزن را خالی کنند، به طوری که می‌توانند به جارو کردن منطقه با مخزن خالی ادامه دهند. برخی دیگر از ماپ ها این ویژگی را ندارند و باید به صورت دستی تخلیه شوند.

حسگرهای ربات جاروبرقی سطح را تشخیص داده و مکان هایی را که دستگاه از کف به فرش یا برعکس می رود تخمین می زند تا دستگاه هنگام حرکت متوقف نشود. این دستگاه دارای لیزر مادون قرمز برای تخمین و تعیین اندازه اتاق و حرکت بر روی زمین برای جمع آوری ذرات و گرد و غبار می باشد. البته برخی از جاروهای روباتی متفاوت عمل می کنند و برای دیدن مسیر حرکت آن باید حدی تعیین کنید.

دستگاه دارای یک کنترل است و می توانید یک برنامه برای تمیز کردن منطقه مورد نظر خود تنظیم کنید. در مدل های پیشرفته تر؛ اپلیکیشن موبایل را می توان به دستگاه متصل کرد و می توانید با استفاده از اپلیکیشن مربوطه روی گوشی، دستگاه را کنترل کنید.

نکات مهم هنگام خرید جاروبرقی رباتیک

لطفا توجه داشته باشید که این نوع جاروبرقی نمی تواند مانند یک جاروبرقی معمولی عمل کند و هر قسمت از اتاق را به خوبی تمیز کند. همانطور که می دانید برخی از قسمت های این دستگاه در دسترس نیست و ممکن است گوشه اتاق ها، زیر مبل ها و میزها و ... آنطور که باید تمیز نشوند.

اگر قصد خرید و استفاده از این دستگاه را دارید، به یاد داشته باشید که باید قطعات کوچک و اشیاء کوچکی را که ممکن است در اتاق و کف منزل شما وجود داشته باشد، جمع آوری کنید.

این دستگاه می تواند به مکان هایی با ارتفاع 2 سانتی متر بالاتر از سطحی که روی آن قرار می گیرد حرکت کند و سطح را تمیز کند. لوازم جانبی جاروبرقی بوش

نکته بسیار مهم و خوشایند که می تواند یکی از مهمترین مزیت های این دستگاه باشد صدای کم آن نسبت به قدرت مکش آن است.

این دستگاه ها به راحتی روی فرش، سرامیک، موکت و کف قابل جابجایی هستند و می توانند به طور خودکار قدرت مکش را برای مناطقی که جاروبرقی سخت تر است تنظیم کنند.
 

  • تکنو نیوز

معنی لغات درس شانزدهم وقتی بوعلی، کودک بود فارسی پنجم
ردیف    کلمه    معنی
1    تازه از بستر بیماری برخاسته بود    تازه خوب شده بود
2    بهبودی    تندرستی
3    شکرانه    کاری که برای سپاس انجام می شود / مبارکی
4    رحمت    لطف و مهربانی
5    نذر کرده ایم    دادن مال یا چیزی یا انجام کاری در راه خدا
6    سپیده دم    بامداد / سحرگاه
7    سر در کتاب دارد    کنایه از سرگرم خواندن کتاب است
8    سیما    چهره
9    بگذاریم    اجازه دهیم
10    واگذار کن    بسپر
11    نادیده بگیرم    منصرف شوم / در نظر نگیرم
12    فرصت    مهلت / زمان
13    پارسی    فارسی
14    فرا گرفتن    آموخت
15    اشک شوق    گریه از شادی
16    دل خوشی    شادمانی / خوشحالی
17    دلبستگی بی اندازه    عالقه / محبت
18    جهش    حرکت ناگهانی
19    حیرت آور    شگفت آور / تعجب آور
20    حقیقت    واقعیت
21    بی رنگ    رنگ پریده
22    ناگهانی    غیر منتظره / پیش بینی نشده
23    سفارش    درخواست انجام کاری / توصیه
24    حیرت زده    سرگشته / شگفت زده
25    دست بردار نبود    اصرار می کرد
26    برقی در چشمانش    نور امید و شادی در چشمانش
27    ماجرا ها    داستان ها
28    دم به دم    پی در پی / مدام
29    شب و روز نمی شناسد    کنایه تمام وقت کاری را انجام دادن
30    پشتکار    توان / جدید
31    روی گشاده    چهره خندان و شاداب
32    کنجکاو    جست و جو گر
33    نامدار    مشهور
34    آسوده خاطر    آسوده دل / خیال راحت
35    تامل    اندیشه
36    ماهری    زبر دستی / مهارت
37    رویداد    حادثه
38    نقل می کرد    تعریف می کرد
39    چشم به دهان او دوخته بود    کنابه به دهان او خیره شده بود که در حال حرف زدن بود
40    به ستوه آمدن    خسته شدن
41    آرام و قرار از کف داده بود    کنایه از صبر و تحمل او پایان یافته بود
42    کوهسهار    زمینی کههه در آن کهوه است / کوهستان
43    ناگه    مخفف ناگهان
44    دچار    گرفتار
45    گران سنگ    سنگ بزرگ و سنگین
46    تیره دل    سیاه دل / نامهربان
47    سخت سر    مقاوم / سرسخت / لجباز
48    زور آزمای    کسی که با دیگران دست و پنجه نرم کند / پهلوان
49    در افتاد    پافشاری کرد / اصرار کرد
50    ابرام    پافشاری کردن در کاری
51    بسی    بسیار
52    به نرمی    آهسته
53    سخت    محکم
54    کرم کرده    لطف کن
55    نیک بخت    خوش بخت / خوش اقبال
56    کاوید    جست و جو کرد / تالش کرد
57    خارا    نوعی سنگ محکم و سخت
58    یاس    نا امیدی
59    ناید    نمی آید
60    ناید به بار    سود و فایده ای به دست نمی آید
61    گرت    مخفف اگر تو
62    سهل    آسان
کلمات هم خانواده درس شانزدهم وقتی بوعلی، کودک بود فارسی پنجم
ردیف    کلمه    هم خانواده
1    شکر    شاکر / تشکر
2    حقیقت    حقایق
3    طبیب    طب / مطب / اطبا
4    دانش    دانشمند / دانا
5    کوشش    کوشا / کوشنده
6    نقل    انتقال
7    حفظ    حافظ / محافظت
متضاد کلمات درس شانزدهم وقتی بوعلی، کودک بود فارسی پنجم
ردیف    کلمه    متضاد
1    بیماری    سلامتی
2    برخاسته بود    نشسته بود
3    شکر    ناشکری / ناسپاسی
4    نیازمند    بی نیاز
5    پاسخ    جواب
6    کوچک    بزرگ
7    نخستین    آخرین
8    دور    نزدیک
9    نا توان    توانا
10    نامدار    گمنام
 

https://irjavan.com/%d9%85%d8%b9%d9%86%db%8c-%da%a9%d9%84%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%a7%d9%86%d8%b2%d8%af%d9%87%d9%85-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%be%d9%86%d8%ac%d9%85/

  • تکنو نیوز


حلوای آرد گندم یکی از شیرینی‌های مخصوصی است که در مجالس عزاداری سرو می‌شود و در مناسبت‌های مذهبی به عنوان نذری طبخ می‌شود.

مواد لازم برای حلوای مجلسی

1 لیوان آرد

مربای شیر پودر ½ پیمانه

گلاب ½ فنجان

½ لیوان آب ولرم

2 قاشق غذاخوری زردچوبه آسیاب شده

پودر هل ½ قاشق چایخوری

شکر 1 لیوان

چربی جامد یا حیوانی 1 فنجان

com ساخت مجلس حلوا

گام اول

برای تهیه حلوای شیرین مجلسی ابتدا آب داغ را با شکر، پودر هویج، گلاب و زعفران خیسانده در ظرف مناسبی مخلوط کنید تا شکر کاملا در آب داغ حل شود سپس شربت را کنار بگذارید.

نحوه پردازش شش نوع بنفش با طعمی منحصر به فرد

طرز تهیه 6 نوع بادمجان با طعم های خاص

طرز تهیه 12 عدد بادمجان یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که با دستور پخت های مختلف می توان آن را تهیه کرد.

طرز تهیه یک پیش غذای بی نظیر عربی

چگونه یک غذای عربستانی بی نظیر بپزیم

طرز تهیه سفره عربی، پیش غذای عربی یکی از خوشمزه ترین غذاهای کشورهای عربی است که در اصل نوعی سالاد...

طرز تهیه آش صدف خمری، آش سنتی با طعمی خاص

طرز تهیه آش کلم خمری، یک سوپ سنتی با طعمی بی نظیر

طرز تهیه سوپ کلم ماه سوپ کلم ماه یکی از خوشمزه ترین سوپ های تبریز است که خیلی ها آن را دوست دارند و ...

طرز تهیه حلوای مجلسی

طرز تهیه حلوای ساده طرز تهیه حلوا از آرد گندم طرز تهیه حلوای 4 نفره طرز تهیه حلوای 6 نفره

حلوا که از آرد گندم تهیه می شود، یکی از خوراکی های خاص است که در مراسم عزاداری سرو می شود و به عنوان نذری در مراسم مذهبی پخته می شود. برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای مجلسی به سایت پانا مگ مراجعه کنید.

طرز تهیه کیک حلوا با طعمی خاص به روشی خاص

طرز تهیه کیک حلوا به روشی خاص با طعم های مختلف

کیک حلوا یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که از ترکیب کیک اسفنجی و حلوا درست می شود.

مواد مورد نیاز برای مونتاژ حلوا

1 لیوان او

شیر قنادی پودر شده ½ پیمانه

½ فنجان گلاب

½ فنجان آب گرم

2 قاشق غذاخوری زعفران پخته شده

پودر هل ½ قاشق چایخوری

شیکر 1 لیوان

1 فنجان چربی جامد یا حیوانی

طرز تهیه حلوای مجلسی

بخش اول

برای تهیه حلوای مجلسی خوشمزه ابتدا آب ولرم را با شکر، پودر هل، گلاب و زعفران آسیاب شده در ظرف مناسبی مخلوط کنید تا شکر کاملا در آب ولرم حل شود سپس شربت را اضافه کنید.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که شربت نیازی به حرارت ندارد و کافی است مواد را با آب ولرم مخلوط کنید تا شکر حل شود. سپس آرد را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

نکته: آبی که برای تهیه شربت استفاده می کنیم باید به اندازه ای گرم باشد که شکر حل شود.

سطح سوم

حالا خمیر را به آرامی تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ دهد و خامی آن کاملا از بین برود. سپس روغن را به خمیر اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا کاملا یکدست شود و خمیر بوی آن گرفته شود.
 

اضافه کردن آرد روی رنگ حلوا تاثیر می گذارد. یعنی اگر آرد زیاد سرخ شود تا قهوه ای شود به مرور زمان رنگ حلوای ما تیره می شود. بعد شیرخشک را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مخلوط آرد و روغن و شیر خشک را حدود 5 دقیقه با هم تفت دهید سپس شربت را به آرامی با قاشق به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط آرد و شیر خشک کاملاً یکدست شود و گلوله نشود.

مرحله ششم

پس از افزودن تمام شربت به تابه، باید مواد را به آرامی هم بزنید تا حلوا از دیواره های تابه جدا شود و در وسط تابه جمع شود. حالا حلوا را در گهواره در تابه حرکت می دهیم تا یکدست شود.

مرحله هفتم

وقتی مواد کاملا یکنواخت شد از روی حرارت بردارید. سپس حلوا را در ظرف های مورد نظر بریزید و با قاشق صاف کنید و حلوا را به دلخواه تزیین کرده و سرو کنید.
 

مراجعه به سایت: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-حلوا/

  • تکنو نیوز


سریال هفت یکی از جدیدترین مجموعه های تلویزیونی خانگی است که به زودی منتشر می شود. در این مطلب شما را با معرفی کامل سریال هفت ایرانی آشنا می کنیم.

تماشاکن یک پلتفرم جدید ایرانی است که سریال های جذابی را برای بینندگان راه اندازی و خلق کرده است. حال قصد داریم مجموعه جدید او را به شما معرفی کنیم

سریال هفت به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی کیارش اسدی زاده به زودی روی پلتفرم تماشاخون عرضه می شود. این اثر در سال 1399 تولید خود را آغاز کرد و در خرداد 1400 به پایان رسید و تماشاگران نزدیک به دو سال منتظر انتشار این مجموعه بودند و پس از طی چند مرحله، تماشاخانه با پخش هفت موافقت کرد. در ویرایش بعدی این اثر، مجموعه نمایش خانگی هفت را با شما شروع می کنیم. زمان پخش سریال هفت ایرانی

نوع سرویس هفت درام ایرانی اجتماعی و سرگرم کننده است. همانطور که قبلاً گفتیم این سریال در سال های 1399 تا 1400 ساخته شد و سازندگان مدتی به بحث پخش این کتاب از تلویزیون داخلی پرداختند. در نهایت تایید می شود که این رویداد به صورت زنده بر روی پلتفرم تماشاخان خواهد بود و به زودی (احتمالا مرداد ماه) منتشر خواهد شد.

تاریخچه سریال هفت ایرانی

در این برنامه خلاصه ای از سریال هفت را می شنوید. این سریال درباره هفت دانشجو است که مشکلات مالی زیادی دارند و به دنبال راهی برای رفع نیازهای خود هستند. وارد مسیری سخت، خطرناک و خصمانه می شوند. این اتفاق زندگی همه این افراد را تحت الشعاع قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: https://tmk.ir/series/101699

  • تکنو نیوز

تن آهنگ سهیل رحمانی بیخیال غم

عجیبه واسم واقعا سادست
یه حس خاص بینظیر فوق العادست
که مثلشو صد سالو اندی ندیده
هیچکی از چی میتونه باشه این عشق
ای ماه هفت نو رسیده دلم
با تو چشیده طعم عشق بی نظیرت
اصلا بیخیال غم تو دلم داری یه جای جدا اصلا
آره ما ل منی تو جایی نری خب
میکشنه دلم بی هوا
اصلا زده به سرم با تو ببرم این دلمو تا ناکجا
با تو عاشقی مزه میده صبرم سر رسیده

 آهنگ جدید سهیل رحمانی به نام «بیخیال غم»

  • تکنو نیوز

آموزش نصب پرینتر کانن

پرینتر لیزری کانن و پرینتر جوهرافشان کانن را می توان یکی از پرکاربردترین و تمام شده ترین پرینترها در بین برندهای موجود در بازار دانست. کیفیت و قدرت تجهیزات برند کانن باعث محبوبیت بیشتر این محصول در محیط های خانگی، اداری و تجاری شده است. اگر شما نیز از این چاپگرها استفاده می کنید یا اخیراً چاپگر Canon خریداری کرده اید، باید نحوه نصب چاپگر Canon را یاد بگیرید.

نصب و پیکربندی چاپگر در طول زمان آسان است. با این حال، کاربران این محصولات ممکن است برای استفاده از آنها در سیستم های مختلف مشکل پیدا کنند. در مقالات زیر آموزش نصب چاپگر کانن در ویندوز 7 و 10 با سی دی یا بدون آن ارائه شده است.

نصب چاپگر کانن با سی دی در ویندوز 7

اگر سیستم عامل شما ویندوز 7 است و قصد دارید یک چاپگر کانن روی آن نصب کنید، می توانید از سی دی همراه چاپگر استفاده کنید. در این قسمت مراحل راه اندازی چاپگر کانن با استفاده از سی دی و افزودن پرینترها به سیستم شما را بیان کرده ایم.

سی دی درایور چاپگر را در درایو DVD-ROM رایانه خود قرار دهید. سیستم شما باید درایورهای چاپگر را شناسایی و دانلود کند. منتظر بمانید تا مراحل نصب شروع شود. اگر اتفاقی نیفتاد، روی نماد «رایانه من»، درایو CD-ROM و پوشه [PCL] یا [UFRII] -> [uk_eng] کلیک کنید. سپس روی [Setup.exe] دوبار کلیک کنید تا فرآیند نصب شروع شود. مراحل نصب شروع می شود و درایورهای لازم به صورت خودکار بر روی سیستم شما نصب می شوند.

اگر اتوران کار نمی کند، برای افزودن چاپگر کانن به دستگاه روی رایانه و نصب درایور آن در ویندوز 7، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از منوی Start گزینه Devices and Printers را انتخاب کنید.

2- در قسمت سمت راست بالای پنجره باز شده روی «افزودن چاپگر» کلیک کنید.

اضافه کردن چاپگر در ویندوز 7

3- اگر نمی خواهید به هیچ شبکه ای متصل شوید، گزینه «افزودن چاپگر محلی» را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید چاپگر را از طریق شبکه بی سیم یا بلوتوث به رایانه خود متصل کنید، روی «افزودن چاپگر شبکه، بی سیم یا بلوتوث» کلیک کنید. در اینجا ما گزینه اول را انتخاب کرده ایم.

افزودن چاپگر محلی 4- در این مرحله پنجره Select Printer Port باز می شود. پورت چاپگر اتصالی است که به کامپیوتر اجازه می دهد با چاپگر ارتباط برقرار کند. تنظیمات پیش فرض را در این صفحه نگه دارید و روی Next کلیک کنید.

پورت چاپگر را انتخاب کنید

5- در این مرحله پنجره "Install Printer Driver" نمایش داده می شود. درایورهای مختلف در بسیاری از سیستم عامل ها وجود دارد. اما اگر چاپگر مورد نظر را پیدا نکردید و درایورهای داخلی موجود برای شما کار نمی کنند، باید به دو گزینه "Windows Update" و "I have a disk" بروید. اگر سی دی مناسب برای چاپگر خود دارید، از گزینه "I have a disc" استفاده کنید و آدرس درایورهای نصب شده را وارد کنید. اگر به دلایلی نتوانستید درایورها را پیدا کنید، روی گزینه "Windows Update" کلیک کنید.

نصب درایور چاپگر در ویندوز 7

6- بدون تغییر و به صورت پیش فرض به پنجره بعدی بروید. پنجره ای به نام "Enter Printer Name" ظاهر می شود. نام مورد نظر را وارد کرده و روی Next کلیک کنید. توجه داشته باشید که چاپگر شما پس از نصب با این نام ظاهر می شود.

7- پس از نصب، با باز شدن پنجره “Printer Sharing” از شما سوال می شود که آیا می خواهید چاپگر Canon خود را به اشتراک بگذارید.

اگر "این چاپگر را به اشتراک نگذارید" را علامت بزنید، به این معنی است که نمی خواهید دستگاه خود را به اشتراک بگذارید. اما در غیر این صورت، گزینه «به اشتراک گذاری این چاپگر را فعال کنید تا دیگران در شبکه شما بتوانند آن را پیدا و استفاده کنند» و کادرهای کشویی مانند «نام اشتراک» فعال خواهند شد. شما باید نام خود را در نظر بگیرید تا دیگران شما را پیدا کنند. البته می توانید از نام دستگاه پیشنهادی نیز استفاده کنید. این نام برای سایر کاربران شبکه قابل مشاهده خواهد بود.

در نهایت روی Next کلیک کنید.
 

8- در مرحله آخر موفقیت جستجوی شما اعلام می شود. می‌توانید چاپگر Canon خود را با کلیک کردن روی «تنظیم صفحه آزمایشی» آزمایش کنید. همچنین می توانید چاپگر خود را در پوشه "درایورها و چاپگرها" پیدا کنید.

یک صفحه آزمایشی چاپ کنید

چاپگر Canon را روی ویندوز 10 با سی دی نصب کنید

با پیروی از همان مراحلی که برای نصب چاپگر کانن در ویندوز 7 استفاده می شود، با ویندوز 10 نیز کار می کنیم. ما سی دی را در دستگاه قرار می دهیم تا درایورها به طور خودکار نصب شوند. با این حال، به دلیل تفاوت بین ویندوز 10 و ویندوز 7، برای افزودن چاپگر به ویندوز 10 مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از منوی «شروع» گزینه «تنظیمات» را انتخاب کرده و وارد «ابزار» شوید.

تنظیمات ویندوز 10

2- برای یافتن چاپگر مورد نظر بر روی «افزودن چاپگر یا اسکنر» کلیک کنید.

یک چاپگر یا اسکنر به ویندوز 10 اضافه کنید

3- اگر چاپگر مورد نظر را پیدا کردید، گزینه «افزودن دستگاه» را کلیک کنید.

اضافه کردن چاپگر به ویندوز 10

4- در صورت پیدا نشدن دستگاه، عبارت "چاپگر مورد نظر من در لیست نیست" ظاهر می شود. برای نصب دستی چاپگر Canon مورد نظر روی آن کلیک کنید.

هیچ چاپگری در لیست وجود ندارد

5- صفحه "Find Printer with other options" را مشاهده می کنید.

اولین گزینه نصب درایورهای مدل های بسیار قدیمی است که برای یافتن آنها به پشتیبانی سازنده نیاز دارید.

گزینه دیگر این است که چاپگرها را با استفاده از نام آنها پیدا کنید.

در گزینه سوم، برای افزودن چاپگر به «IP» نیاز است.

اگر می خواهید چاپگر را از طریق شبکه های "Wireless" و "Bluetooth" متصل کنید، این گزینه را علامت بزنید.

اگر می خواهید چاپگر خود را به صورت "محلی" روی رایانه نصب کنید، باید گزینه بعدی "افزودن چاپگر محلی" را انتخاب کنید.

روی "Next" کلیک کنید و ادامه دهید. بقیه مراحل دقیقاً مشابه مراحلی است که در ویندوز 7 توضیح دادیم. برای یافتن چاپگر خود در "Devices" مراحل مشابه را دنبال کنید.

نصب پرینتر کانن در ویندوز 7 و 10 بدون سی دی

اگر به دلایلی سی دی نصب پرینتر کانن خود را ندارید و چاپگر شما به صورت خودکار نصب نمی شود، می توانید به راحتی با مراجعه به سایت پشتیبانی کانن، درایور چاپگر مورد نظر را مطابق با سیستم عامل کامپیوتر خود دانلود کنید.

1- به سایت پشتیبانی کانن مراجعه کنید. در کادر جستجو، پس از وارد کردن مدل چاپگر خود، Drivers & Downloads را باز کنید.

2- در قسمت «انتخاب سیستم عامل» سیستم عامل مناسب ویندوز 7 و 10 را برای رایانه خود انتخاب و دانلود کنید.

3- برای دانلود و شروع مراحل نصب، روی فایل دانلود شده دوبار کلیک کنید.

4- فایل "wizard" چاپگر Canon را بر روی کامپیوتر شما نصب می کند. گزینه "Next" را فشار دهید.

انتخاب چاپگر Canon برای نصب

5- اکنون دو گزینه "Select Device" و "Select Driver" ظاهر می شود. در این مرحله "دستگاه" و "درایور" مورد نظر را انتخاب می کنید.

درایور چاپگر Canon را انتخاب کنید

6- در این مرحله پنجره "Confirm Settings" نمایش داده می شود. بر روی گزینه "شروع" در پایین پنجره کلیک کنید.

تأیید تنظیمات نصب چاپگر Canon

7- با فشردن دکمه "شروع" نصب درایور آغاز می شود.

8- در این مرحله می توانید چاپگر مورد نظر را به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب کنید.

چاپگر پیش فرض را تنظیم کنید

9. در نهایت در حین چاپ صفحه آزمایشی، مطمئن شوید که چاپگر Canon را نصب کرده اید و از برنامه خارج شوید.

آخرین کلمه

امیدواریم راهنمای نصب پرینترهای کانن در ویندوز 7 و 10 ارائه شده در این مقاله به شما کمک کند تا به راحتی این چاپگرها را بر روی سیستم خود نصب کرده و از کار با آنها لذت ببرید. اگر به فکر خرید پرینتر کانن هستید یا می خواهید از قیمت پرینتر کانن مطلع شوید، می توانید از لینک زیر به فروشگاه ما مراجعه کنید. برای انتخاب پرینترهای با کیفیت و کاربردی موجود در بازار می توانید از تجربیات همکاران ما بهره مند شوید.
 

ادامه نوشته: نصب درایور پرینتر کانن Canon

  • تکنو نیوز