تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵ ق.ظ

5 تا از محبوب ترین مکان های شیراز


شیراز یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران است و به همین دلیل مکان های دیدنی شیراز بسیار زیاد است. رسانه گردشگری گردشی تاپ در این مقاله سعی کرده مهم ترین جاذبه های گردشگری شیراز را معرفی کند.

مکان های شیراز کجاست؟

شیراز، شهر تاریخی زیبای هزاران سال پیش، مرکز استان فارس، چهارمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران است. جاذبه های گردشگری شیراز بسیار زیاد است. اما در این مقاله قصد داریم شما را با پنج جاذبه اصلی این شهر زیبا آشنا کنیم.

primavera

یکی از آثار برجای مانده از دوره هخامنشی و از معروف ترین دیدنی های شیراز، پاسارگاد واقع در پاسارگاد است. این محوطه باستانی شامل مقبره کوروش، کاخ سلطنتی، باغ سلطنتی، نهر آب، برج سنگی، حرم مطهر، کاروانسرای مظفری و مسجد اتابکی است. مجموعه پاسارگاد اولین پایتخت هخامنشیان با وسعت یکصد و شصت هکتار و دشت وسیعی در اطراف آن بود. مشهورترین بنای این محوطه باستانی آرامگاه معروف به آرامگاه کوروش است.

پرسپولیس

یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی ایران تخت جمشید است که یکی از نمادهای باشکوه تمدن ایرانی است. سال ساخت این بنای باشکوه به پانصد و هجده سال قبل از میلاد مسیح می رسد. برای ساخت این مجموعه باشکوه، بهترین معماران جهان از سراسر جهان به ایران فراخوانده شدند تا اولین ساختمان مستحکم جهان را بسازند تا حتی پس از هزاران سال همچنان پابرجا و پایدار بماند. ساختمانی که هزاران سال نماد وحدت، صلح و برابری جهانی بوده است. ویرانه های این بنای بزرگ هنوز حاوی مهم ترین اسناد تاریخ و تمدن جهان است. این مجموعه در فاصله هفتاد کیلومتری شیراز و یازده کیلومتری مرودشت یکی از شهرهای شیراز قرار دارد.

پارک ارم یکی از دیدنی های شبانه شیراز است.

یکی از مکان های جالب شیراز باغ ارم است که در میان باغ های زیبا و چشمگیر این شهر که به حساب نمی آیند مانند نگینی می درخشد. دکوراسیون و معماری خانه در وسط این باغ به قدری چشمگیر است که شما را مسحور زیبایی معماری ایرانی خواهد کرد. این باغ یکی از نه باغ ایران است که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. یکی از زیباترین چیزهای شیراز درخت سرو است که یکی از بلندترین سروهای ایران است که در شیراز و در این باغ قرار دارد. اگر می خواهید در روزهای پایانی سال سفری مفرح داشته باشید، کرمانشاه انتخاب خوبی است.

حفیظه یکی از مکان های تفریحی جوانان شیراز است

یکی از جاذبه های گردشگری شیراز حافظیه است که به آرامگاه شاعر نامدار ایرانی آقای حافظ معروف است. در ضلع جنوبی دروازه معروف قرآن شیراز مجموعه ای از گورستان های تاریخی قرار دارد. همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای زیارت قبر آقای حافظ از این مجموعه دیدن می کنند و کنسرت های بزرگی در حافظ برگزار می شود. معماری فضای سبز این مجموعه بسیار زیبا و خیره کننده است.

باغ نارنجستان قوام یکی از مکان های مجلل شیراز است

در قسمت شرقی خیابان لطفعلی خان زند، در انتهای شیراز قدیم، یکی از زیباترین باغ های این شهر سرسبز، باغ نارنجستان قوام قرار دارد. در نزدیکی این باغ زیبا، مسجد نصیرالملک و خانه سنتی پرهامی قرار دارد. برای دسترسی به این مجموعه کافی است از چهارراه نمازی به سمت شرق خیابان لطف علی خان زند حرکت کنید.

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی