تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی


نکته کلیدی در مورد بیان

توضیح دادن یکی از مهم ترین مهارت هایی است که باید خودتان آن را پرورش دهید، در غیر این صورت در برخی از زمینه های زندگی مانند درآمد یا روابط عاطفی با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

نکات مهم برای بیان

یک نکته مهم در مورد واژگان که کمتر به آن توجه می کنید. 7 نکته مهم که شما را از دیگران متمایز می کند.

بر خلاف افکار عمومی، سبک بیان تنها به گوینده نمی خورد، زیرا بخش بزرگی از قضاوت های ما در مورد دیگران به سبک بیان و نحوه صحبت آنها برمی گردد. بسیاری از افراد از این ابزار قدرتمند شیراحمدی برای رسیدن به اهداف خود، تأثیرگذاری بر باورهای دیگران و تلاش برای برقراری ارتباط سالم و مؤثر استفاده می کنند.

اگر شما هم می خواهید خود را به ابزار قدرتمند فن بیان مسلح کنید و با کمک این ابزار به اهداف خود برسید، در قسمت بعدی آموزش با ما همراه باشید.

داوان ها را آماده کنید.

متن نوشته

فرقی نمی کند که مذاکرات مهمی را انجام می دهید یا می خواهید با فروشنده مذاکره کنید، در هر صورت، باید از قبل آماده شوید. ابتدا همه چیز را بررسی کنید و نکات کلی و مهم را یادداشت کنید.

با این کار همه چیز واضح تر می شود و به شما امکان می دهد عملکرد بهتری داشته باشید. شما نباید همه چیز را با جزئیات بنویسید، فقط مهارت های زبان خود را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال، زمانی که می خواهید از یک فروشنده تخفیف بگیرید، قبل از خرید، فروشگاه دیگری را پیدا کنید تا زمانی که تحت فشار هستید، انعطاف پذیرتر باشید.

زمان و شرایط را در نظر بگیرید.

هر کلمه معنای خاص خود را دارد و با انتخاب کلمات مناسب می توانید تاثیر کلمات خود را دوچندان کنید. یادتان باشد از کلماتی استفاده کنید که برای مخاطب و البته برای شما راحت باشد.

مثلاً برای صدا زدن افراد از کلمات «ببخشید»، «نگاه کن» و «بیبی» استفاده می شود، اما کدام کلمه بهتر است؟ هر سه کلمه می توانند انتخاب مناسبی باشند و بستگی به شما، مخاطب و شرایط دارد.

همچنین اگر می خواهید با انرژی بیشتری از کلمات استفاده کنید، بهتر است از جملات مثبت استفاده کنید تا هم شما و هم طرف مقابل احساس بهتری داشته باشید. مثلاً «دیر نکن» را به «زود بیا» تغییر دهید.

البته فراموش نکنید که در  آموزش فن بیان زهرا شیراحمدی مکالمه خود از نام یکدیگر استفاده کنید. این موضوع بسیار مهم است و دیل کارنگی در کتاب «دوستیابی» درباره این موضوع صحبت کرده است.

شما می خواهید برای کودک توضیح دهید.

نکاتی در مورد افشا 3 1

همیشه کوتاه و ساده صحبت کنید و این یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. به جای انتخاب کلمات عجیب و سنگین از کلمات و روش های ساده برای بیان افکار خود استفاده کنید.

یکی از بهترین تمرینات در فن بیان، توضیح دادن چیزها به کودکان است. تصور کنید کودکی در مقابل شما ایستاده است و اکنون موضوع مورد نظر خود را توصیف کنید.

کودکان نسبت به بزرگسالان تجربه کمتری در دنیای واقعی دارند، بنابراین باید از ایده های ساده یا روشی ساده برای انجام آن استفاده کنید.

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی