تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

يكشنبه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸ ق.ظ

تفاوت بین متخصص قلب و جراح قلب

تصویر

متخصصین قلب و عروق

علم پزشکی همواره یکی از مؤثرترین علوم در طول اعصار بوده و نقش پررنگ آن در زندگی بشر خود را ثابت کرده است. فردی که برای بقا تلاش می کند گاهی با مشکلاتی مواجه می شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی با خطر مواجه می شود. در چنین شرایطی علم پزشکی با قدمت چند هزار ساله به کمک او خواهد آمد.

علم پزشکی همواره یکی از تاثیرگذارترین علوم تمام دوران بوده و نقش قهرمانانه آن در زندگی بشر مشهود است. فردی که برای زنده ماندن تلاش می کند گاهی با مشکلاتی مواجه می شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی با خطر مواجه می شود. در چنین شرایطی علم پزشکی هزاران ساله به کمک آنها می آمد.

نتایج تمام جستجوها و مطالعات تاریخ اکنون به راحتی با یک تماس تلفنی در دسترس بیماران قرار می گیرد. در این میان، قلب و عروق یکی از مهم ترین رشته های علوم پزشکی است. البته علم پزشکی در هر شرایطی با سلامت انسان ارتباط دارد و این موضوع اهمیت خاصی می دهد.

با این حال، زندگی مدرن امروزی و شهرهای شلوغ با دود و دود، در کنار تغذیه نامناسب و شیوع بالای بیماری های تولید مثل، بیماری های قلبی را به یکی از علل اصلی مرگ و میر تبدیل کرده است. به همین دلیل است که ما آموزش قلب را یکی از مهمترین آنها می دانیم. به همین منظور تصمیم گرفتیم این مقاله را به معرفی یک متخصص قلب خوب و نحوه گرفتن نوبت با متخصصین قلب در ارومیه اختصاص دهیم. با ما بمان.

تصویر

متخصص قلب کیست؟

ابتدا بهتر است متخصص قلب و عروق را بشناسید و وظایف او را به وضوح توضیح دهید. مشاغل مختلف مرتبط با قلب نیز می توانند باعث سردرگمی شوند، بنابراین دانستن آنها به شما کمک می کند. متخصص قلب در واقع پزشکی است که یک دوره عمومی ۷ ساله را می گذراند، در آزمون دستیاری شرکت می کند، در حرفه قلب پذیرفته می شود و به مدت ۴ سال در این رشته آموزش می بیند. متخصصان قلب و عروق دانش لازم را برای تشخیص و درمان بیماری های قلبی و ارتقای مهارت های خود در دوره های آموزشی تخصصی کسب می کنند.

هنگامی که به متخصص قلب و عروق مراجعه می کنید، پس از گذراندن تشخیص، روند درمان با فعالیت های مختلف آغاز می شود. در ابتدا متخصص قلب با گرفتن سابقه خانوادگی، گوش دادن به صداهای قلب، بررسی فشار خون و غیره سعی در تشخیص مشکل قلبی بیمار دارد. در صورت عدم اطمینان 100% به نتایج به دست آمده، می توان آزمایش های تشخیصی اضافی را بر روی بیمار انجام داد. برای مثال، الکتروکاردیوگرافی یا ثبت امواج الکتریکی قلب، یکی از ارزشمندترین چیزهایی است که یک متخصص در مورد مشکلات قلبی می داند.

امواج طبیعی قلب شکل منحصر به فردی دارند که در مشکلات قلبی تغییر می کند. بنابراین با بررسی امواج قلب می توان نقایص قلبی را تشخیص داد. همچنین اکوکاردیوگرافی که نوعی تست اولتراسوند عملکرد با استفاده از امواج صوتی است، می تواند در تشخیص برخی بیماری ها از جمله حملات قلبی و پریکاردیت مفید باشد.

تفاوت بین متخصص قلب و جراح قلب

مهم است بدانید که متخصص قلب با جراح قلب متفاوت است. متخصص قلب به فردی گفته می شود که پس از گذراندن دوره 7 ساله پزشکی عمومی به مدت 5 سال در رشته جراحی قلب تحصیل کرده و دانش و مهارت لازم را کسب کرده است. متخصص قلب برای انجام روش های تهاجمی برای اصلاح مشکلات قلبی آموزش دیده است. در این میان، متخصصان قلب و عروق بیشتر بر روی تشخیص بیماری های قلبی و درمان آنها با استفاده از روش های غیرتهاجمی تمرکز دارند. دکتر قلب و عروق پس از گذراندن یک دوره تخصصی 2 تا 3 ساله می تواند در یکی از تخصص های زیر متخصص شود:

متخصص مداخلات قلبی

متخصص قلب و عروق تهاجمی

یکی از بچه های حرفه ای

متخصص الکتروفیزیولوژی قلب

گاهی اوقات لازم است برای تکمیل روند درمان به متخصص قلب مراجعه کنید.

ویژگی های یک متخصص قلب و عروق خوب

یک متخصص قلب و عروق خوب باید دارای ویژگی هایی باشد که او را از همکارانش متمایز کند تا بتواند به خوبی به بیمارانش خدمات رسانی کند. البته همه پزشکان برای بیماران خود از تلاش دریغ نمی کنند. اما گاهی اوقات برخی از پزشکان بهتر از دیگران هستند. ما به برخی از ویژگی های یک پزشک خوب قلب اشاره کردیم:

یک متخصص قلب خوب ابتدا باید دانش کافی برای تشخیص و درمان بیماری را داشته باشد. بارها شنیده اید که تشخیص نادرست پزشک منجر به درمان اشتباه شده و آسیب های زیادی به بیمار وارد کرده است یا عدم آگاهی از بیماری مانع از درمان می شود. بنابراین، توانایی تشخیص و درمان بیماری، وظیفه اولیه یک متخصص قلب خوب است. برای اطمینان از این موضوع، می توانید از پزشکان قبلی بپرسید یا نظرات مشتریان را در اینترنت بخوانید.

مهمترین چیز برای بیماران قلبی و عروقی اهمیت زمان است. به عنوان یک قاعده، بیماران مبتلا به مشکلات جدی قلبی برای مدت طولانی در صف منتظر نخواهند بود. گاهی اوقات ممکن است متخصص قلب و عروق به دلیل صلاحیت ها و تخصص های پیشرفته، ماه ها نتواند بیمار را ویزیت کند. در این شرایط، چنین پزشکی یک متخصص قلب خوب برای بیمار مبتلا به حمله قلبی در نظر گرفته نمی شود. در عوض، باید پزشکی را پیدا کنید که بتواند در اسرع وقت تشخیص دهد و درمان را شروع کند.

وقت شناسی و مهربانی از دیگر ویژگی های یک پزشک خوب است. لغو نوبت و عدم حضور به موقع در مطب برای بیماران قلبی عروقی ناخوشایند است.

اگر متخصصی که به آن مراجعه می‌کنید ارتباطات گسترده‌ای با جراحان قلب و عروق و متخصصان قلب داشته باشد، در صورت لزوم، می‌تواند به سرعت شما را به پزشک مورد نظر ارجاع دهد و مشکل شما را حل کند. بنابراین این مورد نیز یکی از ویژگی های یک متخصص قلب خوب است.

بیلد

دکتر ارجاع و رزرو یاب با بهترین متخصص قلب در ارومیه

یکی از آزاردهنده ترین و سخت ترین مراحل در روند درمان، همیشه فرآیند نوبت دهی بوده است. پیش از این، برای مراجعه به یک متخصص قلب و عروق خوب در یک بیمارستان معتبر، صبح زود در بیمارستان حاضر می‌شوید و برای مدت طولانی در صف می‌ایستید و این روند را هر روز تکرار می‌کنید. تایم امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نقش پررنگ اینترنت در دنیای امروز، برنامه ریزی مانند بسیاری از فعالیت های دیگر به صورت آنلاین و از طریق سایت انجام می شود.

اگر ساکن شهر ارومیه هستید و به دنبال پزشک قلب در ارومیه می گردید، سایت «دکتریاب» می تواند به شما کمک کند. اساسا Doctorab یک موتور جستجوی آنلاین است که به شما کمک می کند پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. این وب سایت دارای فیلترهایی است که با استفاده از آنها می توانید پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر در ارومیه به دنبال متخصص قلب و عروق هستید، در قسمت «انتخاب تخصص» متخصص قلب و در قسمت «انتخاب شهر» ارومیه را انتخاب کنید. به این ترتیب لیستی از بسیاری از پزشکان قلب ارومیه در مقابل شما نمایش داده می شود و می توانید به صورت آنلاین آنها را انتخاب کرده و نوبت خود را رزرو کنید.

DoctorRap Appointment چندین ویژگی دارد که آن را به یک سایت مفید تبدیل می کند. به عنوان مثال یکی از مهمترین مزایا صرفه جویی در انرژی و زمان است. با این سیستم، نیازی نیست منتظر بمانید تا نوبت شما به مقاله برگردد. از طرفی در هر زمانی از شبانه روز می توان قرار ملاقات گذاشت. قرار ملاقات حضوری فقط در ساعات خاصی امکان پذیر است، اما همین. علاوه بر این موارد می توانید تاریخ و مشخصات پزشک مورد نیاز را در سایت دکتر فایند بررسی کنید. به عنوان مثال، کاربرانی که در هر یک از متخصصین قلب ارومیه معرفی شده اند. عنوان صفحه ای وجود دارد که شماره تماس و نظرات در آن ثبت می شود. این کار انتخاب یک متخصص قلب را آسان تر می کند.

بیماری قلبی عروقی رایج

در میان بیماری‌های قلبی، برخی از آن‌ها شایع‌تر از سایرین هستند و در نسبت بیشتری از جمعیت دیده می‌شوند. اطلاع از این بیماری ها می تواند هشداری برای توجه به آن ها و مراجعه به پزشک خوب قلب باشد. در زیر به برخی از این بیماری های رایج اشاره شده است:

بیماری قلبی یا بیماری قلبی

سکته مغزی یا حمله قلبی که بارها شنیده اید یکی از شایع ترین بیماری های قلبی است که اغلب دیده می شود. این بیماری زمانی رخ می دهد که خون رسانی به قسمتی از قلب با مشکل مواجه شود. از شریان های اصلی قلب، شاخه ای به نام «رگ کرونری» جدا می شود که وظیفه خون رسانی به بافت قلب را بر عهده دارد. لخته شدن یا انسداد این عروق می تواند منجر به حمله قلبی شود.

آریتمی ها

آریتمی ضربان قلب نامنظم است که باعث مشکلاتی در پمپاژ خون و عملکرد قلب می شود. برخی از آریتمی های قلبی می توانند کشنده باشند.

گوزن ها شکست می خورند

نارسایی قلبی شامل تمام مشکلاتی است که در آنها قدرت پمپاژ قلب کاهش می یابد. در این بیماران، بافت ها اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند و مشکلات زیادی پیش می آید.

بیماری دریچه قلب

اگر دریچه های قلب به درستی باز و بسته نشوند، خون به درستی از حفره های قلب جریان نمی یابد یا به اتاق های قبلی نشت می کند. بنابراین، خون رسانی با مشکلاتی مواجه می شود و بیمار با مشکلات دیگری نیز مواجه می شود.

شکل

اخرین حرف

هر بیماری قلبی نیاز به توجه جدی و ارجاع به یک متخصص قلب خوب دارد. اگر بستگان نزدیک شما از این بیماری ها رنج می برند، باید به طور مرتب توسط متخصص قلب معاینه شوید و مطمئن شوید که به این بیماری ها مبتلا نیستید. در این مقاله به معرفی نقش متخصص قلب و بررسی بیماری های شایع قلبی پرداخته ایم. همچنین سایت دکتر یاب برای آشنایی آنلاین با دکتر قلب ارومیه و سایر پزشکان سراسر ایران به شما معرفی شد. با مراجعه به این صفحه به راحتی و تنها با چند کلیک می توانید یک قرار ملاقات تعیین کنید.
 

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی