تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

جمعه, ۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۲۵ ب.ظ

دریافت پارک ملی گلستان

 

مسجد السلطان حسن پس از آن که خود را به شهر رامسر در استان مازندران رساندید، بایستی مسیر میدان شهید رجایی را در این شهر پیش بگیرید. قابل ذکر است طعم خوش نان محلی تبری را می توانید در نانوایی سنتی واقع در این بخش از بازار تجربه نمایید. روستای جواهرده که خود روستایی ییلاقی و کوهستانی در میان طبیعت رامسر محسوب می شود، مراتع و قله هایی در آن وجود دارند که می توانید با رفتن به سراغ آن ها، از طبیعت پاک و زیبای اطراف خود لذت ببرید. بخشی از پل که بر روی پستی بلندی ارتفاعات قرار گرفته بود به دلیل شیب زیاد آن قابل اجرا نبود. اگر قصد جنگلگردی دارید، ابتدا اصول پیمایش آن را یاد بگیرید و در ضمن، کفش و لباسهای مناسب هم بپوشید. اگر قصد دارید تا سفرتان به مازیچال را برای بیش از یک روز ادامه دهید میتوانید در شهرهای اطراف مثل کلاردشت یا عباسآباد با اجاره ویلا با دسترسی مناسب کار خودتان را راحتتر کنید. در این بخش از مطلب قصد داریم به آشنایی با جاهای دیدنی روستای جواهرده بپردازیم تا اگر به این بهشت زیبا سفر کردید، بتوانید به راحتی جاذبه دیدنی مد نظر خود را انتخاب کرده و به بازدید از آن اقدام نمایید. چند قدم بالاتر از خرابه شهر نهری بنام الوند کیاب که از طریق جنوب شرقی به سوی شمال شرقی جاری است و بعد از ان جنگلی از درختان بسیار زیبا و سپس نهری دیگر وجود داشت . با سفر به این روستای زیبا و تماشایی می توان گوشه ای از بهشت را از نزدیک لمس کرد. پارک جنگلی ماسوله یکی دیگر از مکان های زیبا و بکر این شهر می باشد.هوای خنک و پاک این پارک جنگلی هر آدمی را حسابی سر ذوق می آورد. معماری ماسوله به صورتی است که محوطه جلوی خانهها و پشت بامها هر دو به عنوان پیاده رو استفاده میشوند.

در واقع برفهایی که از زمستان داخل این غار باقی ماندهاند و بر اثر گرما آب نشدهاند سبب ایجاد برودت میشوند. چشمه ها و اراضی جنگلی زیادی در این منطقه دیده میشوند که هر یک می توانند انتخابی عالی بعد از لوه باشند. قلعه کنگلو یا دژ کنگلو یکی از مکان های دیدنی سوادکوه و از دور افتادهترین و آبادترین قلعههای منطقه است و در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی دوآب، شرق شهر پل سفید و در اراضی دهستان راستوپی و خطیرکوه، نزدیک روستای کنگلو جای دارد. بعد از آن با پشت سر گذاشتن بلوار کشاورز و ورود به جاده نصیر محله به سیاهمزگی در مسیر آبشار قرار می گیرید. اصفیاء میگفت که چون در آن جلسه قرار بود مذاکرات روی نوار ضبط صوت ضبط شود تا بعداً صورتجلسه آن فراهم شود، در واقع هویدا وسیلهای پیدا کرده بود تا بتواند رفتار مورد شاهپسندانه خود را نشان دهد. چراکه از طریق اجاره چنین اماکن اقامتی، دیگر دغدغهای برای فراهم کردن امکانات مورد نیازتان در طول سفر نخواهید داشت. این برج که مقبره قابوس پسر وشمگیر شمسالمعالی است و به سرپرستی خود او بنا شده است، از سطح تپه ۵۰ متر ارتفاع دارد که ۳۲ متر آن از پای برج تا قاعده بالای هرم ناقص است و از آغاز مخروط تا نوک آن ۱۸ متر است. در روستای جواهرده عید نوروز را با نام نوروز بل می شناسند و سال نوی آن ها در روزهای 13 تا 17 مرداد ماه می باشد و این بازه زمانی را به عنوان سال نوی خود می دانند و جشن به پا می کنند. دهیار روستای ویسرود ، فریدون عسکری در مورد طرح پیشنهادی و علتآن اظهار داشت :این گونه از ماهی با توجه به گفته ریش سفیدها و پیرمردهای توسط شهید شکوری و ۲ تن از دوستانش از استان البرز به این روستا آورده شدند و روستای ویسرود به علت دارا بودن شرایط زیستی ، این روستا بستر مناسبی شد تا این ماهیها بتوانند به حیات خود ادامه داده تولید مثل کنند به گونه ای که رشد چشمگیری نیز داشته و به خوبی در رودخانه قابل دیدن بودند.

برای رسیدن به روستا، مجبور نیستید از مسیرهای روستایی و جادههای خاکی رد شوید و جادهای آسفالته و مستقیم به سمت روستا وجود دارد. سلامت فنی خودرو در تمام سفرهای جادهای بسیار مهم است، اما اهمیت آن در جاده اسالم چندین برابر میشود. این گل گاوزبان آنقدر مرغوب است که هر سال جشنوارهای ملی برای آن در این منطقه برگزار میشود. به هر حال، برای سفر به این روستای دیدنی مازندران، باید ابتدا به چمستان سفر کنید. برای سفر با خودروی شخصی از تهران تا سیاهکل ابتدا تهران را به مقصد کرج ترک کرده و سپس وارد جاده کرج- قزوین شوید این مسیر تقریباً 40 کیلومتر است و حدود 1 ساعت طول میکشد. یکی از رسومات جالب این ناحیه ورزش کشتی لوچو است. جالب است بدانید که دور این قلعهها نیز خندق وجود داشته است. در استان گیلان نیز روستاها و محلاتی به نام های جیر و جئور وجود دارند. این آبشار در گالیکش در فاصله 14 کیلومتری غرب پارک ملی گلستان واقع شده که محل آن در 5 کیلومتری جنوب روستایی به همین نام است. این پارک در ﻏﺮب ﻓﻮﻣﻦ و 35 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی آن واقع شده و با 2400 هکتار مساحت از بزرگترین پارک های این ناحیه محسوب می شود.

در این منطقه که دارای بخشی جنگلی، بخشی کوهستانی و بخشی مرتفعی است، برای حفاظت از محیط زیست، شکار ممنوع است. وی ادامه داد:ازآنجایی که در کل استان صید ماهی غزل الا ممنوع می باشد ولی باز جا دارد از دهیار محترم ویسرود و اهالی خوب منطقه بابت چنین حرکت هایی تقدیر و تشکر کرد . عسکری افزود دیگر انتظار ما از مسولان مربوطه این است که با افراد خاطی بر خورد قاطع صورت گیرد میخواهیم با نامه نگاری با دهیارهای روستاهای اطراف تقاضا کنیم در جهت ممنوع بودن صید این گونه از ماهیها اطلاع رسانی و همکاری لازم را انجام دهند. در این مراسم در نخستین جمعه ماه مرداد کشاورزان و دامداران گرد هم جمع می شوند و جهت حفظ سلامتی خود و اعضای خانواده و حفظ برکت محصولات گل را با شیر دام های خود مخلوط می کنند و ترکیب به دست آمده را همراه خود به مسجد می برند و با ذکر صلوات، دیوارهای مسجد را گل کاری می کنند. روستای جواهرده خوشبختانه امکانات رفاهی بسیار مناسبی نسبت به دیگر روستاهای کشور داشته و همین سبب گردیده گردشگران زیادی آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند و همچنین اهالی روستا بتوانند زندگی مناسبی را در روستا داشته باشند. زیبایی های روستای ییلاقی جواهرده تنها به سرسبزی و کوهستان های سرسبز آن خلاصه نمی شود؛ بلکه جاذبه های دیدنی و گردشگری متفاوتی در طبیعت جواهرده وجود دارند که با کنار هم قرار گرفتن آن ها، توانسته اند طبیعتی فوق العاده زیبا و دلنشین را پدید آورند و در تمام طول سال و به خصوص فصل های بهار و تابستان، هزاران گردشگر را به سمت خود فرا خوانند.

در فصل پاییز هم طبیعت روستای جواهرده به هزار رنگ تبدیل می شود و شاهد طبیعتی بسیار زیبا و چشم نواز خواهیم بود. در منطقه ای که روستای جواهرده در آن قرار گرفته کشتزارهای گندم و جو به تعداد زیاد وجود دارند و واژه جوادهار به منطقه شکاف مابین دو کوه و گندم زار دلالت دارد. واژه دهار هم به معنای شکاف کوه می باشد. واژه جاوا در زبان اوستایی به معنای گندم و در زبان پهلوی واژه جاو به معنای جو می باشد. در این کتاب نام جئورده به جای جواهرده آورده شده که به زبان گیلکی می باشد و آن را به دو شکل جؤردی و جؤرده می نوشتند. در این جنگل ها درختان بلند قامت و سرسبزی نظیر اقاقیا، ممرز، شمشاد، زبان گنجشک، شش شاخ، گزنه، راش و آزاد و درختان میوه همچون فندق، گردو، آلوچه، بابونه، پرتقال، نارنگی، گلابی، سیب ترش، زرشک، آویشن و غیره وجود دارند. البته این بدین معنی نمی باشد که تنها در صورت داشتن مشکل و عارضه ای باید از آبگرم ها استفاده کرد! روستای جواهرده در ارتفاع 2 هزار متری از سطح دریا قرار گرفته و منطقه ای ییلاقی در میان طبیعت استان مازندران و شهر رامسر شمرده می شود. بر اساس آخرین سرشماری که در سال 1390 هجری شمسی در این روستا انجام پذیرفت، جمعیت روستای جواهرده برابر با 9.800 نفر و 2470 خانوار بوده است. به گزارش ورس رضا قنبرپور معلم و کوهنورد شفتی در آخرین مطلب از وبلاگ خود تصاویری از ویسرود را بر روی وبلاگ دیدنیهای شفت قرار داده است که این تصاویر توسط رضا قلی پور ویسرودی در اختیار وی قرار گرفته است. آخرین استدلالی که در رباطه با نام این روستا وجود دارد این است که در زمان های گذشته حاکمیت این منطقه به دست یک بانو به نام جواهر بوده و از همین رو نام جواهر را برای روستا برگزیدند.

درود به شما جناب مقدم بزرگوار و عصر صادق که پیگیر مسایل محیط زیستی هستید و تشکر از جناب عسگری عزیز … رئیس اداره محیط زیست شفت علی فرهی در این باره به خبرنگار عصر صادق گفت:جای بس خوشحالی هست که در شهرستان شفت و خطه امام زاده ابراهیم (ع) جوانانی تحصیلکرده و دوستدار محیط زیست داریم که پیگیر کار هستند. این موقعیت جغرافیایی بی نظیر باعث شده که هوای این منطقه همیشه خنک و مطبوع بوده و خصوصا در فصل تابستان که گرمای هوا در اغلب مناطق کشور غیر قابل تحمل است رفتن به روستای الاشت می تواند تنوعی بس خیال انگیز و دوست داشتنی برای بازدیدکنندگان و مسافران از این روستا فراهم کند. در زمستان که بارش برف شروع به سفید کردن کوهستان میکند، آب کافی برای سرازیر شدن آبشار خروشان کوشم فراهم میشود. انواع نوشیدنیهای سرد و گرم و خوردنیهای جذاب در کافیشاپ و رستوران های مجموعه سرو میشود که لذت این گردش را چند برابر میکند. وسعت این دریاچه پنج هزار متر، عمق آن حدود پنج متر و حتی بیشتر در نوسان بوده و آب آن شیرین و سرد است که از چشمه همجوار به نام "کفاو" تامین میشود، این دریاچه از نوع روان بوده و آب آن پس از ورود به رودخانه " ویسر" از طریق رود "خیرود" پس از عبور از کنار نوشهر به دریای خزر میریزد. خلیج گرگان (استرآباد) بزرگترین خلیج دریای خزر است که بر اثر پیشروی و گسترش شرقی رشته ساحلی شبه جزیرهٔ میانکاله در جنوب شرقی دریای خزر تشکیل شده است. در مسیر خود مراتع و زمینهای مختلف را سیرآب میکند و نهایتا به دریای خزر میریزد. یکی از مشخصه های اصلی متل ها عدم وجود لابی در آنهاست چرا که میهمانان به مجرد وارد شدن به متل بدون نیاز به پیاده شدن کلید اتاق خود را از رسپشن دریافت نموده و مستقیماً به سمت اتاق خود رانندگی می نمایند.

روستای ماسوله یکی از زیباترین روستاهای پلکانی در ایران است که در استان گیلان و ۳۵ کیلومتری غرب شهرستان فومن واقع شده است. در ادامه به آشنایی با برخی از آداب و رسوم اهالی روستای کوهستانی جواهرده می پردازیم. کشتی یکی از محبوب ترین ورزش ها در میان مردمان استان های مازندران و گیلان می باشد. آبشار کوهستانی از زیباترین جاذبه های دیدنی روستای جواهرده می باشد و تماشای آن لذت بخش ترین دیدنی در طبیعت این روستا به شمار می رود. اگر از علاقه مندان سفر به مازندران و این نقطه از شهر نور هستید حتما قبل سفر از وضعیت جاده ها و شرایط جوی باخبر شوید چون ممکن است در ایام تعطیل و یا آخر هفته ها این منطقه به دلیل محبوبیت در مازندران شلوغ باشد. هرچند بیشتر ای افراد امروز ساکن این روستا نیستند اما نشانه علاقه روستاییان این منطقه به اهمیت علم و دانش است. پس باید ریههای خود را در این روستا از اکسیژن خالص پر و خالی کنید. در فصل بهار پوششی از شقایقها و زنبقهای وحشی گستره این دشت را میپوشاند و از همینرو به دشت شقایقهای وحشی نیز معروف است. در فصل بهار این دشت زیبا میتواند به یکی از خاطرهانگیزترین مقصدهای گردشگری برای شما تبدیل شود. روستای جواهرده روستایی ییلاقی و بسیار زیبا در شهرستان رامسر است و در غرب استان مازندران واقع شده و به عنوان مرز میان استان های مازندران و گیلان شناخته می شود و با مرکز شهر رامسر حدود 29 کیلومتر فاصله دارد. حدود ۳۰۰ نفر از مردم این روستا دارای مدارک تحصیلی از کاردانی تا دکترا هستند که یکی از باسواد ترین روستاهای گیلان محسوب می شود. ویسرود از زیباترین و دیدنی ترین روستاهای شهرستان شفت است که ورودی این روستا در مسیر جاده امام زاده ابراهیم قرار دارد و طبیعت زیبای این روستا در میان کوههای اطراف محصور شده است.

این گونه از ماهیها در نوع نر در ۲ سالگی و در نوع ماده در ۳ سالگی به بلوغ میرسد و محل زندگی این ماهیها اصولا در رودخانه هایی با آب تمیز و سرد با PH خنثی است و تغذیه آن بیشتر از حشرات،آبزیان،پستانداران و خزندگان کوچک است و زمان تخم ریزیشان نیز در فصل پاییز است. با وارد شدن به فصل پاییز، هوای روستا به دلیل ییلاقی بودن منطقه رو به سرما رفته و شاهد هوای سرد در این فصل خواهیم بود. وجود این زیستگاه طبیعی هم برای جانوران و هم برای مردم بسیار قابل اهمیت است چون از یک طرف باعث می شود که مردم و بازدید کنندگان با گونه های جانوری و گیاهی منطقه و بومی آن آشنا شوند و از طرف دیگر به دلیل مشخص بودن حریم منطقه و حفاظت از آن توسط ارگان های مختلف باعث می شود که طبیعت پارک بکر و در حال خود بماند. آب و هوای ماسوله کوهستانی است و در حدود یک سوم از سال در مه فرو می رود که آن را تبدیل به روستای سحرانگیز می کند. آبشار کوشم از آن جمله آبشارهایی است که در انتهای دره جنگلی ماسوله و در ارتفاعات این منطقه واقع شده و ارتفاع آن به حدود 30 متر می رسد.مسیر دسترسی به این آبشار با شیبی ملایم و در امتداد رودخانه و در جهت مخالف جریان آب است که پس از حدود یک ساعت کوه پیمایی و گذر از چند آبشار کوچک دیگر، در انتهای تنگه دیواره ای سنگی دیده می شود که آب از بالای آن به پایین فرو می ریزد. وی هم چنین افزود: ما آمادگی هرگونه کمک از جمله چاپ تراکت آموزشی و فرهنگی و بنرهای مورد نیاز برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جهت ممنوعیت صید غزل الا را داریم و از حرکت خوب دهیار محترم ویسرود جناب عسکری و مردم عزیز نیز کاملا حمایت می کنیم.

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: سهند عزیزی)پارک ملى گلستان بین دو حوزه نیمه نمپسند و نیمه خشکىپسند قرار دارد و به تدریج در حرکت به طرف شرق، سیماى طبیعى آن به حالت استپیک تغییر مىکند؛ به همین جهت عناصر گیاهى نواحى سهگانه فوق را مىتوان در پارک مشاهده کرد. روستای ماسوله وقایع تاریخی بسیاری را از سر گذرانده است از جمله آن ها می توان به ساخت کتابخانه ای با ۱۰۰۰ جلد نسخه خطی در سال ۱۲۸۹ اشاره کرد. همچنین رستوران ها و بار های زنجیره ای معروف و ساختمان های تجاریی متعدد در این شهر چند روز خوش را برای شما خواهد ساخت. روستای جواهرده نیز همانند بسیاری دیگر از شهرها و روستاهای کشور، دارای آداب و رسوم مخصوص به خود می باشد که اهالی جواهرده به آن ها پایبند هستند و آن ها را اجرا می کنند. در هر کدام از این محله ها افرادی هستند که زندگی روستایی داشته و هنگامی که گردشگران و مسافران به این روستا سفر می کنند، اهالی روستا به گرمی از آن ها استقبال می کنند. در روستای جواهرده به هر سو که نگاه کنید چیزی به غیر از سرسبزی و زیبایی مشاهده نخواهید کرد. از جمله نظریه هایی که در رابطه با نام جواهرده وجود دارد مربوط به کتاب تاریخ گیلان و دلمستان است که نوشته سید ظهیرالدین مرعشی می باشد و به قرن 9 هجری قمری باز می گردد. این روستا متشکل از 12 محله می باشد که شامل محله های اوشیان سر، جولاخیل، فتوک محله، چاک دشت، رمک محله، سید محله، تنگ دره، برشی محله، صیقل محله، آموسی خیل، کربلا بنه یا سراب بنه، شل محله و کهنه تنگ دره می شوند. در فصل های بهار و تابستان طبیعت این روستا کاملا سرسبز بوده و هنگامی که در طبیعت آن بایستید، هیچ چیزی به غیر از زیبایی و سرسبزی نخواهید دید.

این مراسم که جزء مراسم های شاد و هیجان انگیز این روستا به شمار می رود، متاسفانه برای مدتی در آن توقف به وجود آمد. ارتفاعات از جمله زیباترین جاذبه ها در طبیعت به شمار می روند که می توان با قرار گرفتن بر روی آن ها، چشم انداز بسیار زیبا و بی نظیری از مناطق اطراف خود را مشاهده کرد. این آبشار زیبا در استان گیلان و شهرستان رضوانشهر قرار گرفته است. جالب است که اکثر آثار ملی این شهرستان در تاریخ ۲۶ اسفند سال ۱۳۸۶ به ثبت رسیدهاند. لازم به ذکر است که با توجه به هماهنگی صورت گرفته توسط خبرنگار عصر صادق ,رییس محیط زیست شهرستان شفت قول مساعدت و همکاری لازم را به مردم روستای ویسرود در این زمینه دادند. شهرهای خطه شمالی ایران سرشار از زیبایی های منحصر به فرد هستند که روستای جواهرده به عنوان یکی از آن ها محسوب می شود و با سفر به آن تماشای زیبایی های طبیعتش شگفت زده خواهید شد. جدا از همه اینها گشتوگذار در دل جنگلی بکر هیجانانگیزترین قسمت سفر است. این چشمه در قسمتی از دامنهی کوه قرار دارد و رودخانهی قورچای در قسمت شرقی چشمه جاری است. یکی از دیدنیهای نور که میخوایم توی این متن راجع به اون صحبت کنیم آبشار پری هست. مسجد آدینه مسجدی بسیار قدیمی در میان روستای جواهرده می باشد که قدمت آن به حدود 700 سال گذشته می رسد. این روستای ییلاقی و زیبا در فاصله 260 کیلومتری از تهران قرار داشته و اگر بخواهید مسیر تهران تا روستای جواهرده را طی کنید، به مدت زمانی حدود 5 ساعت زمان نیاز خواهید داشت. در این مقاله از معرفی دیدنی های شمال ایران شما را با یکی از آبشارهای زیبا و دیدنی در استان گلستان بنام آبشار لوه که در مسیر اصلی گلستان - مشهد قرار دارد آشنا خواهیم کرد.

خوشحالیم با یکدیگر با یکی از زیباترین آبشارهای کشورمان آشنا شدیم و مطمئنیم دلتان میخواهد یک بار هم که شده برای دیدنی این طبیعت به گیلان سفر کنید. برای سفر به ساحل گیسوم، یکی از زیباترین سواحل گیلان با پینورست همراه شوید. جواهرده از زیباترین و سرسبزترین روستاهای رامسر می باشد و لقب نگین رامسر را به خود اختصاص داده است. در آب پری درختان با فاصلهٔ کم از یکدیگر قرار دارند و بیشتر مناطق بکر و دست نخورده ماندهاست. اگر تاکنون در طبیعت اقامت نداشته اید ، توصیه می کنیم که در اولین فرصت برای سفر به جواهر دشت آمادگی های لازم را انجام دهید و صبح خود را با نجوای پرندگان و صدای دلنشین شرشر آب آغاز کنید و تجربه ای فراموش نشدنی از این منطقه برای خود کسب کنید. این آبشار از رود چالوس سرچشمه میگیرد و طبیعت زیبای اطراف آن، بهترین مکان برای گشت و گذار گردشگران است. هر چه در میان طبیعت آن به گشت و گذار بپردازید، زیبایی های بیشتری را کشف خواهید کرد که شما را مسحور خود خواهند کرد. هر ساله، مردم دیلمان در تعطیلات به مناسبت جشنواره های مختلفی همچون جشن برگ درخت، جشن هفت سین و … درختانی که در جنگل های هیرکانی وجود دارند، برگ های آن ها پهن بوده و از قدمت های بسیار طولانی برخوردارند. در روستای جواهرده نیز انواع مختلفی از جانوران که شامل گنجشک کوهی، بز کوهی، زاغ، گربه وحشی، گرگ، سنجاب، زاغ، روباه، کلاغ، خرس، توکا، بلبل، قرقاول و مرغ حق می شوند. نام ورسک از روستای ورسک گرفته شده است. از دیگر دیدنیهای نزدیک به آبشار لونک سیاهکل میتوان به چشمه آب معدنی لاریخانی، غار اسپهبدان، کوه درفک، منطقه آغوزی و… موقعیت مکانی این روستا در ارتفاعات سلسله کوه های البرز و روستای سخت سر می باشد.

فاصله آبشار دودوزن تا روستای امام زاده ابراهیم 46 کیلومتر می باشد . اگر به دنبال بهترین زمان سفر به روستای جواهرده هستید، می توانید از خرداد ماه تا شهریور ماه را برای سفر خود انتخاب کنید. اما در روزهای بلند تابستان خبری از گرمای وحشتناک نیست و میتوانید از باد خنک لذت ببرید. حتی در روزهای گرم و سوزان تابستان اگر به این روستا سفر کنید، خنکی و دلپذیری هوای آن را به وضوح احساس خواهید کرد و خبری از گرمای هوا در روستای ییلاقی جواهرده نیست. روستای جواهردشت رودسر با جنگل های هیرکانی خودش در بین گردشگران ایرانی از شهرت بالایی برخوردار می باشد و از همین رو در روزهای تعطیل و انتهایی هفته میزبان طبیعت گردان فراوانیست، در این روستا علاوه بر طبیعت بکر شاهد یک امامزاده قدیمی، چنیدن کافه رستوران سنتی ، فروشگاه، منازل روستایی برای اقامت و سرویس های بهداشتی می باشد. معمولا اولین کاری که بعد از توقف در مقصد انجام می دهند، شکم گردی است؛ بازار ماسوله نیز با کافه ها و رستوران های متنوع و دکوراسیون چوبی و مزین به شمعدانی های رنگارنگ مکان باصفایی برای میل یک وعده غذایی به حساب می آید. وی با بیان اینکه از مشخصه های اصلی این ماهی وجود خالهای قرمز بر روی پوست بدنش است که با زیبایی های منحصر به فرد در رودخانه ها جولان میدهند گفت: از دیگر مشخصه های این گونه از ماهی هوش بالا و قدر و سرعت عمل است که باعث شده صیدش برای همگان بسیار سخت و حتی غیر ممکن شود ،به صورتی که صید ان به قلاب به مهارت ویژه ای نیاز دارد و هر کسی از پس آن بر نمی آید.

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی