تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

تکنو نیوز

مرجع اخبار تکنولوژی

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به ویژگی‌های فناوری نسل پنجم ابراز داشتند که فناوری 5G صرفا به عنوان یک زیرساخت ارتباطی مطرح نیست، بلکه این تکنولوژی با توجه به قابلیت‌های منحصر به فرد خود، به عنوان اکوسیستم و بستر اصلی برای خلق نوآوری در سایر بخش‌ها نظیر صنعت، حمل و نقل، بهداشت به شمار می‌رود.

او افزایش میزان داده‌های دیجیتالی که به واسطه توسعه فناوری‌های نوین تولید می‌شود، را زمینه جدید دیگری برای ارزش‌آفرینی و ایجاد فرصت‌های اقتصادی نوین دانستند، و در ادامه افزود : امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات دنیا خدمات رایگان بسیاری را صرفا در ازای اخذ داده‌های کاربران در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

هاشمی با اشاره به نقش دولت و اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه تحول دیجیتالی این نکته را مطرح کردند که مقوله فناوری نباید صرفا به عنوان یک پشتیبان، بلکه به عنوان یک ابزار توانمندساز توسط مدیران و سیاستگذاران سازمان‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

  • تکنو نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی